2023-09-21, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…
Tycker du att Mcdonalds reklam där en köttätande pappa "luras" av sin dotter att äta grönsaksburgare är rolig? Många veganer med förtvinande hjärnor verkar tycka att den reklamen är rolig så det är ju typ samma sak. Förutom att detta nu skett på riktigt men det har inte med poängen att göra.
Senast redigerad av trazke 2023-09-21 kl. 14:38.
Citera
2023-09-21, 14:13
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…

Vad är det för ras på din höga häst som du sitter på?
Citera
2023-09-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det där är det ytterst märkliga med köttvägrare. Varför inte kalla det grönsaksbullar istället? Det är som om de försöker tillfredsställa sitt naturliga behov av animaliskt protein genom språket.
Fast sen är det väl inte konsumenten som uppfinner namnen på produkterna? Producenten har ju förutom att tjäna pengar på sin veganska målgrupp även ett stort intresse i att utöka sin målgrupp i det mindre unika syftet att öka profit. En del producenter har nöjt sig med att i enkelhet presentera sin produkt för vad den är, exempelvis ”grönsaksbullar”. Andra producenter tillämpar produktövertygelser genom namn som ”veg köttbullar” på en förpackning där krispyta är framtonat ihop med ett flertal eldsflammor till en svart bakgrund, i hopp om att det kan övertyga ett och annat ljushuvud till köttätare. Vi är troligen av samma åsikt att produkter ska motsvara deras presentation.

Därav blir min lite mer ämnesrelaterade åsikt att klarar man som matproducent inte av att genom sanning informera sina konsumenter om vad de stoppar i sin mun förtjänar man också all den negativitet som en avslöjande osanning resulterar i.
Citera
2023-09-21, 14:16
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Hahahaha transorna och musslorna fick mumsa på lite gris. Vad trevligt. Tummen upp!
Citera
2023-09-21, 14:19
Medlem
Ett gott råd .diskutera inte ens .det är lättare prata med en sten än veganer
Citera
2023-09-21, 14:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tycker du att Mcdonalds reklam där en köttätande pappa "luras" av sin dotter att äta grönsaksburgare är rolig? Många veganer med förtvinande hjärna verkar tycka att den reklamen är rolig så det är ju typ samma sak. Förutom att detta nu skett på riktigt men det har inte med poängen att göra.
Det finns dock en påtaglig skillnad och det är att köttätares magar kan hantera grönsaker medan vegetarianers magar ofta inte klarar av att smälta köttet på ett förtjänstfullt sätt utan det kan mycket väl rinna ut ur Häcken som rännskita och speciellt ovälkommet ifall det sker mellan lakan
Citera
2023-09-21, 14:44
Medlem
Citat:

Nej, samtiden är den att det är du som vegetarian som är statligt premierad. I skolorna accepteras alla dieter och religiösa matkrav förutom just om någon skulle vilja äta bara kött och då i synnerhet griskött. I media hyllas veganism och de som ifrågasätter det hånas. Den pågående islamiseringen har gjort att griskött är helt bortrensat på många ställen.

Så om du tycker att folk är taskiga mot dig så finns det en bakomliggande orsak - och den är de aggressivt dogmatiska veganerna som fått härja länge med statens och samhällets goda minne. Jag säger inte att jag tar ställning för vilken diet som är den bästa av olika anledningar, men du tillhör en grupp i samhället som ofta sitter på höga hästar och ser ner på de som väljer annorlunda på talriken.

Det hade gagnat er om ni hade tonat ner på att hävda er med er identitetspolitiska och religiösa särart. Då hade folk inte retat sig på er lika mycket.
Citera
2023-09-21, 14:50
Medlem
löls avatar
Majoriteten ska anpassa sig.
Låter som en lysande plan 😂

Sjukt att utesluta en grupp.
Om jag var deltagare hade jag vägrat redan vid inbjudan pga selektivt uteslutande.
Citera
2023-09-21, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tycker du att Mcdonalds reklam där en köttätande pappa "luras" av sin dotter att äta grönsaksburgare är rolig? Många veganer med förtvinande hjärna verkar tycka att den reklamen är rolig så det är ju typ samma sak. Förutom att detta nu skett på riktigt men det har inte med poängen att göra.
Tycker inte det är jämförbart. Hade inte brytt mig om jag blev ilurad en veganburgare. Hade däremot brytt mig om jag blev ilurad människokött. Du har ju dessutom faktorn att om man inte äter animaliska produkter på länge så reagerar kroppen inte speciellt bra på det. Det blir ungefär lika kul som att lura i någon laxeringsmedel.
Citera
2023-09-21, 14:54
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Håller helt med! Jag som kock kan koka (no pun intended) på benämningar som vegansk bacon och vegansk ost.

En idiot som jag jobbar med sa att hon älskar leverpastej varav jag svarade att hon väl är vegan!? Då svarade hon att ”men det finns ju vegansk leverpastej”

Sorry för OT

Du borde då svara med att det är låtsas leverpastej. För det finns ingen lever i.
Vilket då är falsk marknadsföring 👍
Citera
2023-09-21, 14:57
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det där har jag ochså funderat på?!?!
Om man nu vägrar att äta kött, varför i helvete skall då substitutet se ut och smaka som kött?
Är inte det lite hyckleri typ -Öööööh jag äter inte kött men det jag äter måste se ut och smaka kött?????? VA

Kan det vara så att dem tycker om kött och dess form, men har moraliska anledningar att välja alternativet.

Fint att få sin favoriträtt köttbullar men med gott samvete!
Citera
2023-09-21, 14:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det heter inte grönsaksbullar, det heter Falaffel
Morotsplättar och rödbetsplättar med potatis i grunden har funnits länge i frysdisken.

Hursomhelst, det skedda var av misstag. Ingen har medvetet "lurat" någon att äta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in