Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Min fetning. Vi har ju pratat tidigare om att det aldrig blir riktigt mörkt vid denna årstiden på nätterna . Närmast dagsljus faktiskt. Så är det ju. Att bilen var liten ,har hon sagt kan inte gå att ta fel på -INGA möjligheter. I det passar Camryn sedan-moell INTE in.
Att se skillnad på om denna bil var ljusbeige eller vit det bör däremot vara svårare att urskilja. Jag stöder mig här också på killarna på Hällristnigsvägens vittnesmål att de såg antingen en vit eller ljus bil, men jag tror helt klart då det inte var samma bil som Lockerudsvittnet såg. Att bilbyte skett på Bråtenvägen 70, efter att LoVis bil fortsatt över gräsmattan via cykelvägar dit.
PNs beigea bil vilket jag tror var en Opel Kadett E, i första rundan till Kohagen byts till ErAns beigea Ford Sierra till andra rundan för upphämtning av kroppen på lekplatsen. Att notera är då att båda dessa två hade då bilar i beige nyans verkar det som då.
PS. Ja ,jag kunde valt svensken Armand Duplantis istället....lite lustigare med Bubka dock... D.S
Det är tillräckligt skumt ute vid 02:30 veckan före midsommar för att det ska kunna ställa till det. Det är VERKLIGEN INTE dagsljus. Gå ut själv nästa sommar och ställ dig i på en liknande plats bland träd, högt gräs, buskar med mera så ser du. Jag har varit i Kohagen 02:30 i mitten av juni och testat. Tro mig: Trots att det är förhållandevis öppet där idag, är det likt förbaskat skummare än vad man kan tro. Jag har också stått på samma plats som Lockerudsvittnet stod, och samma sak där.
Toyota Camry 1986 var en betydligt mindre bil än en Volvo 740 eller Mercedes 123-/124-modell. Jag har nu tittat igenom mina anteckningar från samtalet med Lockerudsvittnet, och där har jag skrivit att Lockerudsvittnet säger "mindre" bil. Problemet med din Opel Kadett E är att den är ungefär likadan i storleken som en Toyota Camry om vi jämför samma årsmodell, alltså 1986. Så om det skulle ha varit just en Opel Kadett E i första rundan, har Lockerudsvittnet i så fall kallat också den "mindre". Se där! Vi måste förstå att vi inte kan begära att tanten på Lockerud hade vare sig kunskapen eller de rätta förutsättningarna att på decimetern avgöra bilens storlek.
Jag har nu tittat igen Gatstens inlägg, och där framkommer det att Lockerudsvittnet hade beskrivit bilen som just "mindre" -
inte liten! När jag nu tittade igenom mina anteckningar från samtalet med Lockerudsvittnet såg jag - som jag redan har skrivit ovan - att hon till mig sade "en mindre ljus bil". Vi måste alltså acceptera att "mindre" är relativt till något annat. Och som en "mindre" bil är Toyota Camry 1986 och Opel Kadett E 1986 i stort sett likvärdiga i storlek - i vart fall för en "tant" som säger att hon inte är bra på bilar och som befann sig på en plats som inte var gynnsam i sammanhanget. Nu är det jag som säger basta!
Och noterbart angående Lockerudsvittnet är hon inte sa något om karossformen till mig. Den borde i så fall ha varit enklare för henne att återge än bilens storlek, men inte ett ord om karossformen. Det säger en hel del!
Vi får nöja oss med att Lockerudsvittnet har sagt endast "en mindre ljus bil". Varken mer eller mindre.