Citat:
Jag hade aldrig så mycket kontakt med honom/henne/dem; Bickan frågade gärna, men gav inte mycket tillbaka. Det var flera år sedan nu som Bickan skrev i Helena-tråden och jag kommer inte ihåg så mycket om vad som skrevs. Dock minns jag att jag undrade över hur han/hon/de hade kommit över uppgifterna och om det verkligen var äkta fakta eller om det även var en hel del spekulationer inlagda.
Personligen har jag svårt att se att PK skulle vara inblandad, åtminstone i ett inledande skede. Han var kvar i parken med andra, och där var inte PU (här har PK alibi av de andra som var där). Han påstår sig ha blivit hemskjutsad av polisen. OM han inte skjutsats hem av polisen, så skulle det vara mycket vågat att skriva det i tråden; vem som helst som kände till detta (även poliser) skulle kunna protestera högljutt och hävda att han ljög. Dessutom så skulle S (om hans utsaga om PU är sann) veta att han var hemma under natten/morgonen. Så personligen får jag inte in honom, i alla fall inte som gm. Får gå tillbaka och läsa Bickans inlägg och se hur han/hon/de har tänkt om det.
Så Bickan har jag inte kollat med. Däremot en annan i tråden som menade att PK:s beskrivning av var bilen stod parkerad var korrekt.
Personligen har jag svårt att se att PK skulle vara inblandad, åtminstone i ett inledande skede. Han var kvar i parken med andra, och där var inte PU (här har PK alibi av de andra som var där). Han påstår sig ha blivit hemskjutsad av polisen. OM han inte skjutsats hem av polisen, så skulle det vara mycket vågat att skriva det i tråden; vem som helst som kände till detta (även poliser) skulle kunna protestera högljutt och hävda att han ljög. Dessutom så skulle S (om hans utsaga om PU är sann) veta att han var hemma under natten/morgonen. Så personligen får jag inte in honom, i alla fall inte som gm. Får gå tillbaka och läsa Bickans inlägg och se hur han/hon/de har tänkt om det.
Så Bickan har jag inte kollat med. Däremot en annan i tråden som menade att PK:s beskrivning av var bilen stod parkerad var korrekt.
PK har fått dig att tro att han var kvar i parken. Läs Bickan en gång till. Mötet med invandrarna skedde cirka 01.50.
Vad som hände den kvällen är att SuEk begav sig till Ulrika. PK blir förbannad och åker ut till Ekudden för att leta efter henne. Ett vittne som Gatsten letat upp ser honom åka på cykelvägen. Han åker sedan tillbaka och är med sina vänner på Stadt, men lämnar Stadt innan Helena fått möjlighet att hälsa till honom att SuEk är på väg in till stan. PK träffar invandrarna i bilen och hänvisar dem till udden. Därefter beger han sig själv med vän till Ekudden för att se om han kan plocka upp SuEk, men stöter istället på Helena... När han gömt Helena ger han sig ut på stan och super så att han skall bli iakttagen av polisen, för att på det viset få så gott alibi han kan. Alibit har i efterhand fyllts på genom att hans vänner påstås ha varit med honom, vilket de aldrig har vittnat om.
Bickan är tydlig med att PK har alibi vid två tillfällen och däremellan inget alibi. Dessa tillfällen är a) mötet med invandrarna och b) mötet med poliserna. Däremellan har han tid att mörda Helena. Eventuellt kan Loudamus vittne ha tagit miste om vilken trappuppgång som någon sprang upp i på natten...
Notera för övrigt att Ugglan nu mera håller knäpp tyst om Gatstens vittne. Det passar inte att tala om detta vittne när detta vittne talar mot PeNi och ErAn som gärningsmän och ännu mindre passar det när det kan användas mot PK.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-09-19 kl. 08:40.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-09-19 kl. 08:40.