Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Njae, i det första skedet - det som "Hanna" bara hörde och som Lockerudsvittnet såg bara ett kort ögonblick - kan PU:s bil mycket väl ha använts. Vad som sker i det andra skedet - när "Killarna" gör sina observationer - är en helt annan sak. Och fortfarande betvivlar jag inte att PK körde PU till hans bil på sjukhusparkeringen på söndagen.
Lockerudsvittnet sade en lite ljus/vit bil, detta kan aldrig bli en Toyota Camry. Inte en chans i helvete. Denna bil kan heller inte vara den bil killarna ser på Hällristningsvägen, mycket riktigt. i vilken del av försvinnandet kan då denna bil ha används om den inte kunde ha använts varken i "runda 1" eller 2 till Kohagen ?
Oavsett då hur PU "om" han var inblandad fått dit sin bil på Sjukhusparkeringen så skall han alltså ha då även bett PK att köra honom dit, efter att ha varit riven, smutsig ,ångestfylld och bett om alibi enligt PK på den tidiga morgonen dessförinnan ?
Han skall efter att ha klarat av och varit med i detta dåd som bl a inneburit att att man har återkommit till brottsplatsen i Kohagen och kyligt tagit med kroppen och sedan åkt ut och dumpat kroppen utan att den någonsin hittas, sedan när han han bör vara i hemmet,
då skall han fullständigt ha ballat ur smutsig och riven desperat ställt till en scen i PKs lägenhet vid 06:00. Därefter skall han också be denne PK på Söndagen hämta upp hans bil. Allt detta blir riktigt snurrigt.
Skall man "ta höjd" för allt detta bör man vara Sergej Bubka och i princip
helt lita på vad PK säger, vilket jag knappast gör.
NEJ, för i h-lvete. Jag är klar med detta.