2023-09-19, 20:42
Medlem
Du har ju varit en del i centrum här i tråden och har väl enbart fått försvara dig. Du om någon var med på den tiden och bör ha hört en hel del gällande detta. Har du någon egen uppfattning eller teroi vad som kan ha hänt?
Citera
2023-09-19, 22:30
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
För övrigt skall jag bege mig till biblioteket i det närmaste och fota av taxeringskalendern i relevanta delar 1991 och 1992 års taxering. Området Radbyn ned till Bråten är ganska givet samt Vasavägen 3.

Kanske bäst att ta "EM-huset" också så ingen säger att vi mörkar...

Finns det någon annan adress av intresse?

Jag funderade lite på den flickvän till PN som loudamus berättar om som hörde detta genom en öppen balkongdörr ? Skulle hon då bott vägg i vägg med PN på Vasavägen 3 va ? PN och denna flickvän bör då bott på samma våningsplan. Ibland står det antal trappor o s v va ? Det är om man kan se vilka som kan ha bott vägg i vägg med honom då. Om det kan framkomma. Kanske inte säkert givetvis.

Skulle vara intressant att försöka få reda på vem denna flickvän/tjej kunde varit som var uppe i denna lägenhet vid detta mycket intressanta tillfälle. Hur kunde hon ha blivit invigd i denna svarta hemlighet och hållit tyst om detta ? Svindlande tanke.
Citera
2023-09-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej, jag kände inte någon PN.
Talar du för PU eller vad?
Citera
2023-09-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej, jag kände inte någon PN.
Kände du B.W då…tiotusenkronorsfrågan🤔
Citera
2023-09-19, 23:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Glöm inte: "Hanna" har sagt att hon hörde minst två upprörda mansröster, Trankärrsvittnet har pratat om tre (flera) oroliga ynglingar på söndagsmorgonen.

Jag citerar mig själv efter att ha läst igenom en massa anteckningar och annat från TSL sommaren 1992. Ungefär mitt i den perioden som EA satt häktad (från typ mitten av juli till och med första veckan i augusti), stod det att läsa i TSL tisdagen den 28 juli att "polisen misstänker fler inblandade". En mycket intressant information. Hur landade polisen i den slutsatsen? Jag har tyvärr inte tillgång till hela artikeln utan bara anteckningar, men man undrar ju om de trots allt vägde in vittnesmålen från "Hanna" och "Trankärrsvittnet" eller om de hade annat underlag - och om hela tänket med "fler inblandade" innefattade bara "danskar" eller även "svenskar" eller en blandning.

Så långt som vi i tråden känner till fallet, känns det som att det garanterat är minst två inblandade. Själv håller jag öppet för tre. En ensam gärningsman ter sig allt avlägsnare med tanke på "logistiken" med bil och allt det där, men kan självklart inte uteslutas. Om gärningsmannen var ensam och hade med sig en bil redan från start som dessutom INTE hade ett sluttande bakparti, skulle själva "operationen" vara fullt möjlig, men det blir genast trassligt med "Hanna" och främst med "Killarna". I min värld letar vi efter minst två inblandade, ganska sannolikt tre. Men inte heller totalt fyra iblandade personer kan uteslutas, varav en är själva "huvudgärningsmannen". Övriga behöver inte ha varit på plats initialt och/eller samtidigt, utan kan vara "städare", "nyttiga idioter" i ett senare skede, till exempel.
Citera
2023-09-19, 23:32
Medlem
Jag har färska förstahands-uppgifter om att P.K sannolikt INTE lämnat Stadts närområde, efter det att Stadt alltså hade bommat denna lördagskväll!
Han gick alltså direkt till stadsparken, precis intill stadshotellet, efter vistelsen på hotellet, vet ej om S.E var med där, eller om J.F skjutsat ner P.K med flera, eller vilket fordon J.F förfogade..🤔
De, i stadsparken, träffade utlänningar som hade orange/brons-färgad bil två ggr denna natt…senare återkommer utlänningarna men avviker i hög hastighet norrut på Stockholmsvägen, trots att P.K försökte hejda/stoppa dem.
Dessa killar hade frågat P.K (med flera)om var det fanns utomhusfester i M-stad en fin sommarnatt som denna den 13-14/6-92.
P.K hade tipsat dem om Ekudden.
Tydligen skulle P.K sedermera blivit hemkörd av polisen eftersom han va sketkanon typ😊
Citera
2023-09-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Kände du B.W då…tiotusenkronorsfrågan🤔
Nej, jag ändrar mig!!
Har du träffat Helena Andersson, var du bekant med henne?
Du jobbade väl som vakt på stadt ett tag🤔
Du kanske kände till systrarna Andersson?
Detta är min 10 000-fråga till dig!!!
Citera
2023-09-19, 23:40
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Njae, i det första skedet - det som "Hanna" bara hörde och som Lockerudsvittnet såg bara ett kort ögonblick - kan PU:s bil mycket väl ha använts. Vad som sker i det andra skedet - när "Killarna" gör sina observationer - är en helt annan sak. Och fortfarande betvivlar jag inte att PK körde PU till hans bil på sjukhusparkeringen på söndagen.

Lockerudsvittnet sade en lite ljus/vit bil, detta kan aldrig bli en Toyota Camry. Inte en chans i helvete. Denna bil kan heller inte vara den bil killarna ser på Hällristningsvägen, mycket riktigt. i vilken del av försvinnandet kan då denna bil ha används om den inte kunde ha använts varken i "runda 1" eller 2 till Kohagen ?

Oavsett då hur PU "om" han var inblandad fått dit sin bil på Sjukhusparkeringen så skall han alltså ha då även bett PK att köra honom dit, efter att ha varit riven, smutsig ,ångestfylld och bett om alibi enligt PK på den tidiga morgonen dessförinnan ?

Han skall efter att ha klarat av och varit med i detta dåd som bl a inneburit att att man har återkommit till brottsplatsen i Kohagen och kyligt tagit med kroppen och sedan åkt ut och dumpat kroppen utan att den någonsin hittas, sedan när han han bör vara i hemmet, skall han fullständigt ha ballat ur smutsig och riven desperat ställt till en scen i PKs lägenhet vid 06:00. Därefter skall han också be denne PK på Söndagen hämta upp hans bil. Allt detta blir riktigt snurrigt.

Skall man "ta höjd" för allt detta bör man vara Sergej Bubka och i princip helt lita på vad PK säger, vilket jag knappast gör. NEJ, för i h-lvete. Jag är klar med detta.
Citera
2023-09-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Lockerudsvittnet sade en lite ljus/vit bil, detta kan aldrig bli en Toyota Camry. Inte en chans i helvete. Denna bil kan heller inte vara den bil killarna ser på Hällristningsvägen, mycket riktigt. i vilken del av försvinnandet kan då denna bil ha används om den inte kunde ha använts varken i "runda 1" eller 2 till Kohagen ?

Oavsett då hur PU "om" han var inblandad fått dit sin bil på Sjukhusparkeringen så skall han alltså ha då även bett PK att köra honom dit, efter att ha varit riven, smutsig ,ångestfylld och bett om alibi enligt PK på den tidiga morgonen dessförinnan ?

Han skall efter att ha klarat av och varit med i detta dåd som bl a inneburit att att man har återkommit till brottsplatsen i Kohagen och kyligt tagit med kroppen och sedan åkt ut och dumpat kroppen utan att den någonsin hittas, sedan när han han bör vara i hemmet, skall han fullständigt ha ballat ur smutsig och riven desperat ställt till en scen i PKs lägenhet vid 06:00. Därefter skall han också be denne PK på Söndagen hämta upp hans bil. Allt detta blir riktigt snurrigt.

Skall man "ta höjd" för allt detta bör man vara Sergej Bubka och i princip helt lita på vad PK säger, vilket jag knappast gör. NEJ, för i h-lvete. Jag är klar med detta.
Jag håller med dig!
Dock har möjligtvis minst två fordon använts under detta dåd, denna hemska natt!
Möjligtvis ett mindre, ljusaktigt fordon med avhugget bakparti🤔
Citera
2023-09-19, 23:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03

---

---

Min första fetning: Lockerudsvittnet stod ganska långt bort och var en kvinna som jag uppfattade som "mindre bra på bilar". Det var ganska skumt ute. Den vita/ljusa bilen kan ABSOLUT ha varit en Toyota Camry i "runda 1". Notera att Toyota Camry 1986 var en relativt liten bil.

Min andra fetning: Skadan var ju redan skedd i PK:s lägenhet tidigt på söndagsmorgonen ... Det är också här som jag kan misstänka att PK inte har sagt allt.

Min tredje fetning: Du tror väl inte på allvar att gärningsmannen agerade kyligt? Jag har redan tagit upp detta med dig för bara ett par dagar sedan, men återigen "glömmer du". Du vet väl inte i vilken ordning allt gjordes. Eller vet du det? Varför kan inte PU ha kommit upp till PK innan han dumpade kroppen (om han nu är skyldig till det)? Kroppen kan väl ha dumpats först efter besöket hos PK?!

I övrigt litar jag inte alls på allt som PK säger, men bristerna hos PU står som spön i backen.

PS Du vet vem Duplantis är? DS
Senast redigerad av Ugglan. 2023-09-20 kl. 00:10.
Citera
2023-09-20, 00:15
Medlem
Citat:
Min första fetning: Lockerudsvittnet stod ganska långt bort och var en kvinna som jag uppfattade som "mindre bra på bilar". Det var ganska skumt ute. Den vita/ljusa bilen kan ABSOLUT ha varit en Toyota Camry i "runda 1". Notera att Toyota Camry 1986 var en relativt liten bil.

Min andra fetning: Skadan var ju redan skedd i PK:s lägenhet tidigt på söndagsmorgonen ... Det är också här som jag kan misstänka att PK inte har sagt allt.

Min tredje fetning: Du tror väl inte på allvar att gärningsmannen agerade kyligt? Jag har redan tagit upp detta med dig för bara ett par dagar sedan, men återigen "glömmer du". Du vet väl inte i vilken ordning allt gjordes. Eller vet du det? Varför kan inte PU ha kommit upp till PK innan han dumpade kroppen (om han nu är skyldig till det)? Kroppen kan väl ha dumpats först efter besöket hos PK?!

I övrigt litar jag inte alls på allt som PK säger, men bristerna hos PU står som spön i backen.

PS Du vet vem Duplantis är? DS
Toyota Camry var ingen ”mindre” bil…tvärtom skulle jag vilja påstå faktiskt🤔
Citera
2023-09-20, 00:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Toyota Camry var ingen ”mindre” bil…tvärtom skulle jag vilja påstå faktiskt🤔

Googla på Toyota Camry 1986 och sätt den i ögonen på en "tant" som inte kan så mycket om bilar, och som ser den på ett ganska långt avstånd under mycket kort tid. Gärna i skum belysning också. Lätt att det då blir en "mindre"/"liten" bil. Vittnespsykologi, du vet.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-09-20 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in