2023-09-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Feil. Ett tilfeldig vitne tok bilde av taggerne i Hønefoss. Bildet av bilen er publisert her i denne tråden, i dagbladet og flere plass. Dette er en hvit nyere Audi A3, evt en Golf. (de har lik bakende). Slettes ingen Ford.

Jeg tenker på bilen som de knyttes mellom MGM1 og MGM2..
Den du sikter til er en Golf Hybrid.
Citera
2023-09-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Kan det være at MGM1 og MGM2 anskaffet denne bilen for å ha et lovlig kjøretøy å kjøre med, i forbindelse med drapet? Og kan det hende at politiet har denne bilen på kamera i det aktuelle området, fra drapsdagen?
En "passiv" sjåfør rolle kan være medvirkning. Ihvertfall om Politiet legger godviljen til. Og det er smart å legge godviljen til om MGM2 kan ha lyst til å plapre...
Citera
2023-09-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
En "passiv" sjåfør rolle kan være medvirkning. Ihvertfall om Politiet legger godviljen til. Og det er smart å legge godviljen til om MGM2 kan ha lyst til å plapre...

Du tenker nok riktig.

Videre tenker jeg at de nå har de to som fysisk har vært til stede i forbindelse med selve drapet. Så går det nok til over helga igjen, før det kommer flere arrestasjoner. Da skal vi mest sannsynlig se til Hønefoss, hvor bakmennene befinner seg. Jeg tipper at det kommer to arrestasjoner til.
Citera
2023-09-20, 13:03
Medlem
Hva er rådende teorier om linken mellom MGM1, MGM2 og Hønefoss-gjengen tidligere nevnt i tråden?

Rena-gutta virker betydelig mindre ressurssterke enn JAH og gjengen. Det virker lite sannsynlig at de to alene står bak planleggingen av drapet på JAH. Samtidig, om drapet er bestilt, så virker det som et veldig merkelig valg av gjerningsmenn - åpne på sosiale medier, ustabile, enkle å presse for informasjon, osv.

Ville virkelig karer som AK eller ER tatt den risikoen? Om dette handler om noe større - hvitvasking, smugling, narkogjeld - så virker ikke MGM1 og MGM2 som noe godt valg?
Citera
2023-09-20, 13:04
Medlem
Hva står MGM for? Forresten er siktet nr 2 R*y Furukn*p
Citera
2023-09-20, 13:05
Medlem
Vi satser på at Villvandrer er synsk her. Flere arrestasjoner hadde gjort helga mi 🙂
Citera
2023-09-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Jeg kjenner til denne R*y (MGM2) jeg tror ikke han har noe rolle i selve dødsfallet.. i såfall vil jeg bli overrasket.. men man blir jo automatisk dratt inn med rolle som medvirkning til drap´ vis han er som jeg tenker kanskje sjåfør får MGM1 som jeg har hørt at han har vært i en periode etter som MGM1 ikke har fører kort.

´´feks kan MGM1 bedt MGM2 om å kjøre seg hit og dit skal fikse noe der og fikse noe der´´
Sånn tenker jeg han automatisk har blitt dratt inn i etterforskingen.

Jeg tenker at han er dratt inn i saken på denne måten. Jeg kjenner til han bare som en NAVer og en amatør kjelltring.. MGM1 kjenner jeg ikke til, bare vet hvem han er.
Senast redigerad av Siggizs 2023-09-20 kl. 13:09.
Citera
2023-09-20, 13:06
Medlem
Minner om denne hendelsen samme kvelden som drapet

https://www.dagbladet.no/nyheter/tru...istol/80202732

Er den pågrepne i dag passasjeren i denne bilen?
Citera
2023-09-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davinci314
Hva er rådende teorier om linken mellom MGM1, MGM2 og Hønefoss-gjengen tidligere nevnt i ?
At MGM1 og en fra Hønefoss har blitt kjent i fengsel har blitt nevnt.
Citera
2023-09-20, 13:08
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39
Hva står MGM for? Forresten er siktet nr 2 R*y Furukn*p

Mulig GjerningsMann. Tror jeg...
Citera
2023-09-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davinci314
Hva er rådende teorier om linken mellom MGM1, MGM2 og Hønefoss-gjengen tidligere nevnt i tråden?

Rena-gutta virker betydelig mindre ressurssterke enn JAH og gjengen. Det virker lite sannsynlig at de to alene står bak planleggingen av drapet på JAH. Samtidig, om drapet er bestilt, så virker det som et veldig merkelig valg av gjerningsmenn - åpne på sosiale medier, ustabile, enkle å presse for informasjon, osv.

Ville virkelig karer som AK eller ER tatt den risikoen? Om dette handler om noe større - hvitvasking, smugling, narkogjeld - så virker ikke MGM1 og MGM2 som noe godt valg?

Enig i dette resonnementet. De to som nå er arrestert, minner mest om klientellet i Lanes saken. De går sikkert for å være "helt gærne" i sitt miljø, men ingen oppegående mennesker ville valgt dem til å utføre en slik handling. Dette på grunn av tidligere historikk; de havner raskt i søkelyset, rusproblematikk, kjent for å plapre, og så videre.

Så det må være noen som anså disse som kompetente som står bak. Og da må vi nok bevege oss mot et miljø som har en annen type dømmekraft enn folk flest.
Citera
2023-09-20, 13:09
Medlem
Även jag ställer mig till de som vill ha sammanfattning på svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in