2023-09-20, 11:05
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Är det någon ny religion detta? Försök övertyga dina muslimska vänner ska du se vad som händer..

Ingen ny religion utan det står i bibeln om man tolkar den rätt, Jehovas Vittnen har intygat att Jesus heter Mohammed i efternamn. Jehova Mohammed, det är kul att kristna inte förstår att dem är lika mycket muslimer som islamister. Same same, but different.
Citera
2023-09-20, 11:34
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Även om det vore så som du skriver så behöver du inte bry dig utan kan med gott samvete bilda dig en egen uppfattning. Lägg inte hinder i vägen mellan dig och Jesus!
Det är så, inte bara "vore" så.
Bort det att jag skulle anamma ditt godtyckliga och egenmäktiga "bilda dig en egen uppfattning", med vilket du söker binda mitt samvete vid människotankar och därmed lägga hinder i vägen mellan mig och Bibelns Jesus Kristus, som du inte känner.
Citera
2023-09-20, 11:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Det är så, inte bara "vore" så.
Bort det att jag skulle anamma ditt godtyckliga och egenmäktiga "bilda dig en egen uppfattning", med vilket du söker binda mitt samvete vid människotankar och därmed lägga hinder i vägen mellan mig och Bibelns Jesus Kristus, som du inte känner.
Då får du väl fortsätta att undvika Jesus budskap.
Citera
2023-09-20, 11:38
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Ingen ny religion utan det står i bibeln om man tolkar den rätt, Jehovas Vittnen har intygat att Jesus heter Mohammed i efternamn. Jehova Mohammed, det är kul att kristna inte förstår att dem är lika mycket muslimer som islamister. Same same, but different.
Jesus heter Mohammed i efternamn, och som garant för detta är - Jehovas Vittnen!
Citera
2023-09-20, 11:39
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Då får du väl fortsätta att undvika Jesus budskap.
Jag undviker dina budskap att omfamna godtycke och egenmäktigt förfarande.
Men att du sedan med förväxlar dig med Jesus, hur länge har du lidit av den åkomman?
Citera
2023-09-20, 11:41
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag undviker dina budskap att omfamna godtycke och egenmäktigt förfarande.
Men att du sedan med förväxlar dig med Jesus, hur länge har du lidit av den åkomman?
Då offrar jag dig och citerar Jesus för andra.
Citera
2023-09-20, 11:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Då offrar jag dig och citerar Jesus för andra.
Du ska veta en sak: du kan inte offra mig. Du må dagdrömma om det - men därvid förblir det.
Citera
2023-09-20, 11:50
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du ska veta en sak: du kan inte offra mig. Du må dagdrömma om det - men därvid förblir det.
Jag tror uppriktigt att det är Jesuscitaten som är ditt problem och att varje citat från mig får dig att ta ett steg bort från Jesus. Men det är ditt beslut.
Citera
2023-09-20, 11:59
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Jag tror uppriktigt att det är Jesuscitaten som är ditt problem och att varje citat från mig får dig att ta ett steg bort från Jesus. Men det är ditt beslut.
Absolut är det så att du avlägsnar människor från Jesus, om inte förr så åtminstone så fort som de synat din bluff att du skulle vara mannen att fråga om Jesus, så fort de insett att du har en enmansreligion med dig som toppliraren och Jesus som ledare av hejaklacken.
Bibelns Jesus Kristus däremot, kristendomens heliga kanoniska skrifters Jesus Kristus, honom behåller jag - om jag än är en syndare.
Rena bibelcitat, där du inte kommer in själv och sabbar, är verkligen inte problemet.
Men sluta äntligen att strida mot honom.
Citera
2023-09-20, 12:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Absolut är det så att du avlägsnar människor från Jesus, om inte förr så åtminstone så fort som de synat din bluff att du skulle vara mannen att fråga om Jesus, så fort de insett att du har en enmansreligion med dig som toppliraren och Jesus som ledare av hejaklacken.
Bibelns Jesus Kristus däremot, kristendomens heliga kanoniska skrifters Jesus Kristus, honom behåller jag - om jag än är en syndare.
Rena bibelcitat, där du inte kommer in själv och sabbar, är verkligen inte problemet.
Men sluta äntligen att strida mot honom.
Då öppnade han sin mun och undervisade dem och sade:
Saliga äro de som äro fattiga i anden, ty dem hör himmelriket till.
Saliga äro de som sörja, ty de skola bliva tröstade.
Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden.
Saliga äro de som hungra och törsta efter rättfärdighet, ty de skola bliva mättade.
Saliga äro de barmhärtiga, ty dem skall vederfaras barmhärtighet. Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.
Saliga äro de fridsamma, ty de skola kallas Guds barn.
Saliga äro de som lida förföljelse för rättfärdighets skull, ty dem hör himmelriket till.

Ja, saliga ären I, när människorna för min skull smäda och förfölja eder och sanningslöst säga allt ont mot eder. Glädjens och fröjden eder, ty eder lön är stor i himmelen. Så förföljde man ju ock profeterna, som voro före eder. I ären jordens salt; men om saltet mister sin sälta, varmed skall man då giva det sälta igen? Till intet annat duger det än till att kastas ut och trampas ned av människorna.
— Matteus 5:2-13
Citera
2023-09-20, 12:07
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Saliga äro de som hungra och törsta efter rättfärdighet, ty de skola bliva mättade.
Saliga äro de barmhärtiga, ty dem skall vederfaras barmhärtighet. Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.
Saliga äro de som lida förföljelse för rättfärdighets skull, ty dem hör himmelriket till.

Ja, saliga ären I, när människorna för min skull smäda och förfölja eder och sanningslöst säga allt ont mot eder. Glädjens och fröjden eder, ty eder lön är stor i himmelen. Så förföljde man ju ock profeterna, som voro före eder. I ären jordens salt; men om saltet mister sin sälta, varmed skall man då giva det sälta igen? Till intet annat duger det än till att kastas ut och trampas ned av människorna.
Ja. Du förföljer Kristi evangelister, apostlar och profeter genom att förneka att Gud talar genom dem. Saliga är de - däremot inte du. Du är osalig - omvänd dig.
Citera
2023-09-20, 12:09
Medlem
Citat:

Det är uppenbart för alla utom du att många kritiserar dig som de gör med Jv för att du sprider ett falskt evangelium. Du är inte jordens salt. Det du skriver duger inte till annat än att kastas ut och trampas ner av människorna. Du profeterar om dig själv. Ditt vittnesbörd är inte sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in