2023-09-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Jesus Kristus är i den sjätte dimensionen, och där tänker han stanna.

Jesus Kristus är Gud och Gud är överallt.

Fadern, Sonen och den Helige Anden.

Jesus och Guds kärlek visar sig för de som öppnar sitt sinne och hjärta och tar emot gåvan.
Citera
2023-09-19, 21:59
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Aha, så han har alltså redan kommit tillbaka. Och detta upplever vi genom någon slags vag ande. Vilket antiklimax.
Det är väl två vägar här. Han uppstod och den helige ande kom med hans rike. Slutet av den tiden så att säga. År noll alltså. Sedan ju längre det går, ju värre blir det. Den sista tiden skall ju vara ren förföljelse av kristna.

Det står även att antikrist skall komma innan Jesus kommer tillbaka till jorden.
Citera
2023-09-19, 22:28
Medlem
Den här väldigt spirituella personen påstår att hon fått till sig i en meditation att jesus återkomst inte kommer ske som man tänker, att man ska se han osv. Utan han kommer ge oss kraft genom solen.

https://youtu.be/uTOe62dz-MA?si=rfZF_sn8I6Ty47xg

Sjukt om det är sant. Och super satanistiska bill gates och globalistgänget som tänker /vill täcka solen gör det enbart för att tänka källan till den höga energi dom vet vi får genom solen.

Bill gates stora projekt är ju att dimma solen
Senast redigerad av kakaoluktaranus 2023-09-19 kl. 22:34.
Citera
2023-09-19, 23:11
Medlem
Citat:
Då ska Människosonens tecken synas på himlen

Vad är det för tecken?: Jerusalemstjärnan? Fisken? Korset? IHS?
Senast redigerad av Mistyarrow 2023-09-19 kl. 23:47.
Citera
2023-09-20, 00:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vem är knäppast, du som tror att Jesus ska stiga ner från himlen eller UFO-foliehattarna som tror att ET ska komma hit från Alfa Centauri?
Jag har sett UFOs så jag vet att de är här. De har troligen varit här längre än människan och kan ha hjälp till att dana jorden. Att de skulle komma från rymden är långsökt i så fall.

Kanske är det så att Skaparens utsända kommer till oss på ett liknande sätt som vår tids spelkonstruktörer kan låta npc-aktörer komma till oss vanliga aktörer i simuleringen? Det förklarar ju alla mirakel och att han kunde låta Jesus gå på vatten och skapa bröd och fisk i en korg åt tusentals personer.
Så det är svårt att veta hur Jesus återkomst blir. Skaparen har frihet att utforma det som han vill. Men enligt evangelierna blir det alltså efter en tid av mörker och enorma svårigheter där de allra flesta dör. Sedan de samlat ihop vissa aktörer så kommer slutet. Vilket kanske innebär att simuleringen raderas?
Citera
2023-09-20, 05:48
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vad är det för tecken?: Jerusalemstjärnan? Fisken? Korset? IHS?

Det kan vara IHS - det kan vara en skur av gula stjärnor som snurrar runt som ett hjul.
Citera
2023-09-20, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag har sett UFOs så jag vet att de är här. De har troligen varit här längre än människan och kan ha hjälp till att dana jorden. Att de skulle komma från rymden är långsökt i så fall.

Kanske är det så att Skaparens utsända kommer till oss på ett liknande sätt som vår tids spelkonstruktörer kan låta npc-aktörer komma till oss vanliga aktörer i simuleringen? Det förklarar ju alla mirakel och att han kunde låta Jesus gå på vatten och skapa bröd och fisk i en korg åt tusentals personer.
Så det är svårt att veta hur Jesus återkomst blir. Skaparen har frihet att utforma det som han vill. Men enligt evangelierna blir det alltså efter en tid av mörker och enorma svårigheter där de allra flesta dör. Sedan de samlat ihop vissa aktörer så kommer slutet. Vilket kanske innebär att simuleringen raderas?

När jag var åtta år sa min morfar till mig att jag måste förbereda mig på Jesu återkomst, för Jesus skulle komma tillbaka till jorden inom några dagar eller veckor. Sa morfar alltså.

Gissa vad? Jesus kom inte.

Jag rekommenderar den här Wikipedia-sidan, där du kan läsa om några av alla förutsägelser om Jesu återkomst som har skett genom historien, och där Jesus har gjort sina följare besvikna genom att inte återkomma. Attans också!

https://en.wikipedia.org/wiki/Predictions_and_claims_for_the_Second_Coming
Citera
2023-09-20, 07:23
Medlem
Citat:

Grattis till att du har sett UFOs. Du kanske ska anmäla dig till USA:s kongress och erbjuda dig att vittna om vilka iakttagelser du har gjort?
Citera
2023-09-20, 07:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
När jag var åtta år sa min morfar till mig att jag måste förbereda mig på Jesu återkomst, för Jesus skulle komma tillbaka till jorden inom några dagar eller veckor. Sa morfar alltså.

Jag rekommenderar den här Wikipedia-sidan, där du kan läsa om några av alla förutsägelser om Jesu återkomst som har skett genom historien, och där Jesus har gjort sina följare besvikna genom att inte återkomma. Attans också!

https://en.wikipedia.org/wiki/Predictions_and_claims_for_the_Second_Coming
Först vill alla ha mer krig. Sedan blir det mer krig, kanske om några månader? Med kärnvapen. Nukleär vinter, med ständigt mörker och kyla. Ingen mat och miljarder svälter ihjäl. Sedan kommer Jesus.

Men strax efter den tidens vedermöda skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken, och stjärnorna skola falla ifrån himmelen, och himmelens makter skola bäva. Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet. Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de skola församla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra. — Matteus 24:29-31
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2023-09-20 kl. 07:43.
Citera
2023-09-20, 08:02
Medlem
Citat:
Först vill alla ha mer krig. Sedan blir det mer krig, kanske om några månader? Med kärnvapen. Nukleär vinter, med ständigt mörker och kyla. Ingen mat och miljarder svälter ihjäl. Sedan kommer Jesus.

Men strax efter den tidens vedermöda skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken, och stjärnorna skola falla ifrån himmelen, och himmelens makter skola bäva. Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet. Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de skola församla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra. — Matteus 24:29-31

Om Jesus ska komma tillbaka när mänskligheten har haft det som värst, varför kom han då inte år 536 e.Kr.? På den tiden var ju i alla fall de flesta europeerna kristna, även om inte skandinaverna var det. Och det var bokstavligen ett helvete att leva då:

Citat:
Ask medieval historian Michael McCormick what year was the worst to be alive, and he's got an answer: "536." Not 1349, when the Black Death wiped out half of Europe. Not 1918, when the flu killed 50 million to 100 million people, mostly young adults. But 536. In Europe, "It was the beginning of one of the worst periods to be alive, if not the worst year," says McCormick, a historian and archaeologist who chairs the Harvard University Initiative for the Science of the Human Past.

A mysterious fog plunged Europe, the Middle East, and parts of Asia into darkness, day and night—for 18 months. "For the sun gave forth its light without brightness, like the moon, during the whole year," wrote Byzantine historian Procopius. Temperatures in the summer of 536 fell 1.5°C to 2.5°C, initiating the coldest decade in the past 2300 years. Snow fell that summer in China; crops failed; people starved. The Irish chronicles record "a failure of bread from the years 536–539." Then, in 541, bubonic plague struck the Roman port of Pelusium, in Egypt. What came to be called the Plague of Justinian spread rapidly, wiping out one-third to one-half of the population of the eastern Roman Empire and hastening its collapse, McCormick says.

Kunde inte Jesus ha kommit tillbaka år 536? Eller kanske någon gång på 1600-talet, när hela Europa var i krig, och kontinenten plågades av den lilla istiden, och pesten fortfarande härjade och häxor brändes på bål?

Du citerar bibeln som om bibeln var ett bevis. Suck. Jag är uppvuxen med människor som du. Jag vet att det inte går att tränga igenom deras tjocka skallar med logiska argument, för de fortsätter att tjata om sin bibel.

Många muslimer är likadana, fastän de tjatar om sin koran. Så det är inte konstigt att muslimer hotar Sverige med död och terror för att två icke-svenskar har bränt koraner i Sverige.

Religiösa idioter!!!
Citera
2023-09-20, 08:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Om Jesus ska komma tillbaka när mänskligheten har haft det som värst, varför kom han då inte år 536 e.Kr.? På den tiden var ju i alla fall de flesta europeerna kristna, även om inte skandinaverna var det. Och det var bokstavligen ett helvete att leva då:

Kunde inte Jesus ha kommit tillbaka år 536? Eller kanske någon gång på 1600-talet, när hela Europa var i krig, och kontinenten plågades av den lilla istiden, och pesten fortfarande härjade och häxor brändes på bål?

Du citerar bibeln som om bibeln var ett bevis. Suck. Jag är uppvuxen med människor som du. Jag vet att det inte går att tränga igenom deras tjocka skallar med logiska argument, för de fortsätter att tjata om sin bibel.

Många muslimer är likadana, fastän de tjatar om sin koran. Så det är inte konstigt att muslimer hotar Sverige med död och terror för att två icke-svenskar har bränt koraner i Sverige.

Religiösa idioter!!!
Så här förklarar Jesus:

Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma. — Matteus 24:14

Nu finns evangelium på hundratals olika språk, åtkomligt för alla med internet.
Citera
2023-09-20, 10:03
Medlem
Citat:
Om Jesus ska komma tillbaka när mänskligheten har haft det som värst, varför kom han då inte år 536 e.Kr.?

"Ni kommer att höra stridslarm och rykten om krig. Se då till att ni inte blir skrämda. Ty detta måste hända, men därmed har slutet ännu inte kommit. Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det skall bli hungersnöd och jordbävningar på den ena platsen efter den andra. Men allt detta är bara början på 'födslovåndorna'."

"Många falska profeter skall träda fram och bedra många. Och eftersom laglösheten tilltar, kommer kärleken att svalna hos de flesta. Men den som håller ut intill slutet skall bli frälst. Och detta evangelium om riket skall predikas i hela världen till ett vittnesbörd för alla folk, och sedan skall slutet komma."

(Matteusevangeliet 24)

Jesus kommer när Gud har bestämt att han ska komma. Inte när du, jag eller din morfar vill att han ska.

Sök efter Jesus med ett öppet hjärta och sinne och han kan uppenbara sig för dig redan idag. Du behöver inte vänta på hans återkomst för att ta emot hans frälsning. Den Helige Anden finns tillgänglig för alla som öppnar sitt hjärta och sinne.

Jag var likt dig en gång. Tyckte troende var knäppa osv. Ack så fel jag hade. Jesus är sanningen. Just nu är du hypnotiserad utav lögnens fader utan att förstå det själv. Det är därför du har sådant motstånd. Jag var likadan.
Senast redigerad av JesusHeligaBlod 2023-09-20 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in