2023-09-19, 19:09
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du behöver varken mig eller någon annan för att läsa evangelierna.
O Store AskMeAboutJesus, Du har i ditt upplysta majestät promulgerat att evangelierna ej äro helt tillförlitliga! Hvarför jag kommer med mössan i handa inför Ditt höga majestät och frågar ödmjukast hvilka verser jag må tro å!

glöm det
Citera
2023-09-19, 19:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
O Store AskMeAboutJesus, Du har i ditt upplysta majestät promulgerat att evangelierna ej äro helt tillförlitliga! Hvarför jag kommer med mössan i handa inför Ditt höga majestät och frågar ödmjukast hvilka verser jag må tro å!

glöm det
Även om det vore så som du skriver så behöver du inte bry dig utan kan med gott samvete bilda dig en egen uppfattning. Lägg inte hinder i vägen mellan dig och Jesus!
Citera
2023-09-19, 19:18
Medlem
Själv har jag klurat lite på HUR han isåfall skulle återkomma. Blir det genom nedstigande från himlen eller t.ex genom födsel?
Citera
2023-09-19, 19:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Själv har jag klurat lite på HUR han isåfall skulle återkomma. Blir det genom nedstigande från himlen eller t.ex genom födsel?
Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet. — Matteus 24:30
Citera
2023-09-19, 19:30
Bannlyst
Jesus har bokat F-klass med Lufthansa till München den 24 december i deras återinsatta A380.
Citera
2023-09-19, 19:30
Medlem
DonaldBidens avatar
Muhammed utgav sig för att vara profet, men sanningen är att han var Jesus i en annan skepnad.
Han ville uppdatera sin lära och därför är det Koranen vi måste läsa för att lära oss om Jesus slutliga återkomst!
Citera
2023-09-19, 20:12
Medlem
Negersmurfens avatar
Ett stalltips är att han aldrig kommer tillbaka.
Citera
2023-09-19, 20:30
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Ett stalltips är att han aldrig kommer tillbaka.
Jo han kommer, men

(...) skall väl Människosonen, när han kommer, finna tro här på jorden?» — Lukas 18:8
Citera
2023-09-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet. — Matteus 24:30

Vem är knäppast, du som tror att Jesus ska stiga ner från himlen eller UFO-foliehattarna som tror att ET ska komma hit från Alfa Centauri?
Citera
2023-09-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Jag har för mig att Moses sa att en messiha skulle komma med beteckningen J.M alltså Jesus Mohammed. Sonen till alla alltså Allha, gud.

Du har för dig? Varför inte citera då? Eller åtminstone försöka googla?
Citera
2023-09-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Muhammed utgav sig för att vara profet, men sanningen är att han var Jesus i en annan skepnad.
Han ville uppdatera sin lära och därför är det Koranen vi måste läsa för att lära oss om Jesus slutliga återkomst!

Orkar inte citera, men jag har läst de första två tredjedelarna av Koranen och där stod det tydligt att Jesus var en stor profet, men han var inte Guds son!

Tror du verkligen att Jesus, som var ganska tydlig med att han var Guds son i Nya testamentet, skulle uppdatera sin lära till att säga att, nej hörni, det blev ett misstag här, jag är inte Guds son faktiskt.

Åtminstone kunde man väl önska sig att han skulle berätta i Koranen om hur det var att bli korsfäst och sedan uppstå? Om Muhammed nu var Jesus i en annan skepnad?
Citera
2023-09-19, 20:48
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det rörde sig om en helig andedräkt?

Det är inte dålig andedräkt du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in