2016-04-16, 18:02
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Enligt uppgift skall han erkänt på fyllan vid mer än ett tillfälle.
Dessa uppgifter är sedan lämnade till polis av minst en av de som var med vid ett av dessa tillfällen.
Mig veterligen är även BW efter detta förhörd.

Jag kom på lite så här i efterhand att ni som är samarbetsvilliga/erkänner troligen kommer undan med billigare straff, fast det där är juridik som jag inte riktigt begriper, ni får tänka själva!
Citera
2016-04-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag kom på lite så här i efterhand att ni som är samarbetsvilliga/erkänner troligen kommer undan med billigare straff, fast det där är juridik som jag inte riktigt begriper, ni får tänka själva!

Hur vet du att någon kommer att åka fast?
Citera
2016-04-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Bilen var snarare åt det mörka hållet, och tidpunkten var tidig förmiddag. Fortfarande dock en anmärkningsvärd iaktagelse.
Jag tror inte Helena var bekant med mördaren/mördarna alls, jag tycker det mesta tyder på det. Inget av substans har egentligen kommit fram under alla år. Det tyder på att förövarna förmodligen var tillfälligt i Sverige och försvann ut ur Sverige snabbt efter, det är det mest troliga.
Citera
2016-04-16, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Billigare straff efter 24 år?

Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Billigare straff?

Alla brott gällande detta fall är numera preskriberade förutom mord. Att någon skulle komma att straffas för mord är högst osannolikt.

Även om någon/några skulle mot all förmodan erkänna, så har jag svårt att se att någon/några skulle kunna erhålla sina rättmätiga straff.

Tiden talar tyvärr för de personer som var inblandade i HA:s försvinnande och död. Det blir allt svårare och svårare ju längre tiden går.
Citera
2016-04-16, 22:55
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ni är visst av den uppfattningen att GM var ensam i sin bil med HA tiden kring brottstillfället. Innebär det att ni anser att vittnet "Hanna med hunden" har misstagit sig då hon citerar HA som enl henne påstås säga något i stil med "nej, så får ni inte göra,,,"

Låt oss svara så detaljerat som möjligt på din fråga.
Vittnet H*ann* hörs första gången av polisen på kvällen den 15 / 6 1992.
Vid operation " dörrknackning "i området.
Detta vittnesmål är det första som vittnet avger och som ligger i tid närmast de observationerna hon gjort.
Vittnet uppger då följande: Att hon vid c.a 02.20 har gått ut för att rasta sin hund.
Hon uppger vidare att hon står vänd mot " lekplatsen " på " cykelvägen ".
Vittnet har sitt eget hus på Vikingavägen på sin högra sida. Hon hör en kvinna med hög röst / halvskrikande ge uttryck: Nej, så får man inte göra.
Därefter blir det tyst en kort stund. Vittnet hör sedan vad hon upplever samma kvinna skrika Åååneej.
Därefter blir det återigen tyst en kort stund.
Där efter hur hon en mansröst som högt säger " FAN " möjligen flera röster.
Sedan blir det tyst en kort stund tyst.
Vittnet uppger sedan att hon hör vad hon upplever som att flera bildörrar slås igen.
Att hon omedelbart efter det hör en bil köra från den plats som hört rösterna.
Hon uppfattar att bilen kör " mot " Ekuddvägen. Vittnet uppger att hon efter observationerna går direkt in i sitt hus på Vikingavägen. Hon bedömer att hela händelse förloppet tar c.a 3-5 min.

Vittnet kompletterar sitt vittnesmål efter c.a en vecka med ytterligare uppgifter. Efter att konfererat med sin man. Det är nu som hon dels är säker på sin tidsangivelse dels att det är HA:s röst hon hört dels att preciserar sitt vittnesmål till Nej så får / kan ni inte göra dels att det nog var flera mansröster hon hörde.

Vi har valt att fästa störst vikt vid vittnets första " ofärgade " redogörelse.
Citera
2016-04-16, 22:58
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Av vad som har framkommit här så har jag fått uppfattningen att vittnet Hanna var osäker på om det hon hörde var "ni" eller "du".
Det verkar också som att hon trodde sig höra flera mansröster. Om det är sant eller ej är svårt att veta. Det pratas så mycket. Det är väl bara hon själv som kan svara på vad hon egentligen uppfattade.

Just det! Tack!
Citera
2016-04-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Just det! Tack!

Jag tycker man skulle tagit det jävla svinet. Han slog antagligen igen bagageluckan och sen bildörren.
Citera
2016-04-16, 23:16
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Du gillar tydligen inte frågor, men tack för ditt svar.
Ditt svar tyder dock på att du inte bara är naiv utan även omotiverat otrevlig.
Fortsätt du med Pm, vi hade tidigare en annan skribent i tråden som också hade en förkärlek för Pm.

Jag tycker även det är intressant att se hur vissa andra skribenter på tråden tämligen snabbt skiftat i tanken om potentell GM.

Jag kommer givetvis fortsätta att med stort intresse följa dina inlägg .

Vi har absolut inget emot frågor.
Vi har blivit beskyllda för olika brister i våra liv men att vi skulle vara naiva är inte en av dem.
Det har inte varit våran mening att vara " omotiverat " otrevlig varken mot dig eller någon annan i våra inlägg.
Citera
2016-04-16, 23:20
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Det gäller att vara källkritisk och det är ju svårt i detta forum.

Det är vi de första att hålla med dig om! Det är därför det tar lite tid att värdera och dubbel kolla alla uppgifter som kommer in till oss via PM.
Citera
2016-04-16, 23:22
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Bickan:

"Med hjälp av alla offentlig information, ovanstående personers redogörelse samt en mindre mängd ”skyddade” fakta, menar vi att det - dels går att klarlägga vad som hände Helena Andersson dels vem som är GM samt vilka som hjälpte GM i efterförloppet. Vi tänkte redovisa detta i nästa inlägg i morgon."

Väntar fortfarande på redovisningen...

Den kanske DU inte behöver vänta på så länge. Kanske svaret kan komma från det mest oväntade håll!
Citera
2016-04-16, 23:30
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jo då, tack. Nu var ju iofs frågan i första hand avsedd till Bickan et al. Min bestämda känsla är iaf att den förhärskande uppfattningen av vittnets utsago var just det att det var minst två mansröster och att uttrycket NI är det som citerats. Att vittnet i dag, snart 24 år efteråt, kan vara mer osäker skulle ju inte förvåna.

Får även passa på att tacka för den juridiska gratisundervisningen.

...och har ni möjligen varit i kontakt med BW?

Får även passa på att tacka för den juridiska gratisundervisningen.
Nu var det inte våran mening att vara ordningsmän i klassen, utan att beskriva vad vi i slut ändan har att tackla för problem. Det var inte vår mening att komma med pekpinnar. Hoppas om överseende.

...och har ni möjligen varit i kontakt med BW?
Nej inte oss veterligen om han inte finns på tråden..
Citera
2016-04-16, 23:32
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Billigare straff?

Alla brott gällande detta fall är numera preskriberade förutom mord. Att någon skulle komma att straffas för mord är högst osannolikt.

Även om någon/några skulle mot all förmodan erkänna, så har jag svårt att se att någon/några skulle kunna erhålla sina rättmätiga straff.

Tiden talar tyvärr för de personer som var inblandade i HA:s försvinnande och död. Det blir allt svårare och svårare ju längre tiden går.

Men vi tänker ändå försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in