2023-09-16, 09:42
Medlem
Alltså SL. Vad är det som gör att hon "bråkar" med sin ettåriga dotter heeeeela tiden!? Varje gång hon är själv med henne är det story efter story med att J är tjurig, arg, ledsen, vägrar sova osv osv. Hon filmar även henne när hon får sina utbrott ibland. Det är så gränslöst tycker jag!
Igår hade det varit borta (HUR många ggr har de lämnat henne och åkt bort? Hon är så liten ju. Jag började följa SL när J fyllde 1 år och sedan dess har de ju lämnat bort henne minst fyra ggr! På ca 6 månader! Och då är ändå SL så dålig....) och när de kom hem så hade J kräkts ner hela bilen. Sedan skriver SL att det inte var magsjuka, utan att J blir så tjurig och arg ibland att han skriker så hon kräks. MEN VAD FAN! De har nyss hämtat hem henne från barnvakt efter över ett dygn borta, VAD är det som gör att deras lilla flicka då måste skrika tills hon kräks!?
Blir så upprörd....!
Citera
2023-09-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Jag skulle säga att SL verkar sur och oskön, tjurig mot följare och det är verkligen om brand att hon annars jobbar som väktare. Hennes humor är väl "sarkasm och ironi" på sättet outbildat folk (som inte vet vad det betyder) gillar att använda det. Smaksak, antar jag, men jag tror att hon inte verkar rar, glad och gullig kommer vara anledningen till att hennes följarantal kommer nå ett tak tidigare än hos de andra.
Vem är denna SL ni skriver om?
Citera
2023-09-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Vem är denna SL ni skriver om?
Sara.lagom på instagram. Samma som de andra barnlösa, ung tatuerad tjej från liten ort. Enda skillnaden är att hon har en dotter på 1 år som blev till med Ivf och nu väntar de barn nummer 2 också med ivf.
Citera
2023-09-16, 11:59
Medlem
Det dom jag kom att tänka på utöver att alla ivf-flunsorna är tjejer med massa tatueringar från små byar som inte jobbar och gillar att handla på rusta är att de alla är väldigt unga? De är väl alla under 30 och var mycket yngre när barnresan började och de insåg att de inte kan få barn. Även den där lydiagrankvist som gör ivf nu för att få en ~nyckelpiga~ är bara 24 år?! Trodde hon var 40+ när jag såg henne.

Såg en intressant story hos vulverinekoos imorse (som f ö är helt koko i skallen så tror inte ett dugg på något hon skriver men iaf) om någon kvinna som levt i ett kärlekslöst förhållande i 8 år med knappt något sex och att de försökte i 6 år få barn utan resultat. Separerade och träffade ny man och blev gravid på 2 månader. Tänkte främst på fanni och snubben som är oförklarligt barnlösa... undrar om de skulle kunna få barn på varsitt håll och de helt enkelt inte är kompatibla
Citera
2023-09-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JLJE
Alltså SL. Vad är det som gör att hon "bråkar" med sin ettåriga dotter heeeeela tiden!? Varje gång hon är själv med henne är det story efter story med att J är tjurig, arg, ledsen, vägrar sova osv osv. Hon filmar även henne när hon får sina utbrott ibland. Det är så gränslöst tycker jag!
Igår hade det varit borta (HUR många ggr har de lämnat henne och åkt bort? Hon är så liten ju. Jag började följa SL när J fyllde 1 år och sedan dess har de ju lämnat bort henne minst fyra ggr! På ca 6 månader! Och då är ändå SL så dålig....) och när de kom hem så hade J kräkts ner hela bilen. Sedan skriver SL att det inte var magsjuka, utan att J blir så tjurig och arg ibland att han skriker så hon kräks. MEN VAD FAN! De har nyss hämtat hem henne från barnvakt efter över ett dygn borta, VAD är det som gör att deras lilla flicka då måste skrika tills hon kräks!?
Blir så upprörd....!

Nej förstår inte heller varför hon vill skaffa ett till barn när hon verkar göra allt för att bli umgås med sitt barn? Lämnar bort barnet ofta och bara klagar på att hon är så gnällig
Citera
2023-09-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Ellerhur?! Hon får nästan ingen kritik någonsin och jag kan slå vad om att hon är den halaste av dem alla. Förstår inte att folk inte ser igenom hennes fasad?

Precis! Jag förstår inte det heller. Hon har alltid verkat riktigt hal, falsk, fake och oäkta men aldrig någonsin har jag läst några trådstarter eller kritiska kommentarer om henne. Hur folk inte kan se fasaden är ett mysterium. Som sagt, tål henne inte
Citera
2023-09-17, 01:51
Medlem
Men nu är Fannidays igång igen. Hennes foster dog i v.22 och hon skriver fortfarande som om han dog nästan fullgången. Det fanns ingen möjlighet att överhuvudtaget kunna ta med honom hem. Hon målar upp något som inte skulle kunnat blivit möjligt. Det känns som en osund besatthet att efter två år så brutalt gräva ner sig och vara så besatt av fostret som dog i magen och kom ut. V22. Jag tycker faktiskt det. Han var ett foster och hade inte ens utvecklats till ett barn som hade möjlighet att överleva utanför magen.
Citera
2023-09-17, 11:36
Medlem
Nu ska HT ha en slooow dag, hon skrev ju samma igår och i förrgår och dom flesta andra dagar. Glömmer hon seriöst bort att hon har så dom flesta dagar?! Hon måste vara den lataste människan jag har sett! Hon borde kanske öva på att laga mat eller nåt. Hade ju kunnat vara lite kul content åtminstone. Tänk sen när bebisen har kommit, ska hon bara sova och lata sig då?!
Citera
2023-09-17, 13:03
Avslutad
Håller med om att HT borde ta tag i livet lite och göra något vettigt om dagarna. Att börja laga riktig mat vore väl bra för både henne och barnet som annars kommer få växa upp på halv/helfabrikat.

Tror även som många av er andra att hon kommer få en chock när hon inser hur jobbigt det faktiskt är att ta hand om en bebis. Även om hon har tur och får ett lugnt barn som sover mycket så kommer hon inte ha så mycket egentid som nu. Och med tanke på hur trött hon är konstant (även innan graviditeten) så blir det nog väldigt tufft för henne.

Undrar också hur det fungerar på Livio och om de erbjuder psykolog? Känns som att både HT och Fanni skulle behöva stöd innan för att sen klara av/vara tillräckligt stabila för att ge sina barn bra förutsättningar.
Citera
2023-09-17, 15:58
Medlem
Jag kan inte annat än hålla med vad alla andra redan har sagt. Hannah kommer få en chock av hur jäkla jobbigt och faktiskt stundvis tråkigt det är att ha barn, speciellt när de är små. Jag anser mig själv vara en välfungerande vuxen människa (jag kan till och med laga mat från grunden) men sömnbristen man lider av första tiden (om man har otur, året) med ett spädbarn är brutal.
Citera
2023-09-17, 17:00
Medlem
Tänk att gå ut med en teaser till sina följare om vad nästa embryo ska heta (denna gång "bubblan")? Att se sin närvaro och kamp som så stor, viktig och självklar på Instagram så man kan ge teasers om sånt icke-content? Ge mig en IVF-influencers självförtroende
Citera
2023-09-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Tänk att gå ut med en teaser till sina följare om vad nästa embryo ska heta (denna gång "bubblan")? Att se sin närvaro och kamp som så stor, viktig och självklar på Instagram så man kan ge teasers om sånt icke-content? Ge mig en IVF-influencers självförtroende

Hon både tror och vill att alla ska sitta på helspänn! Det säger rätt mycket om henne som person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in