2023-09-16, 20:55
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
Utvisade t.o.m.

Vadå utvisade?
Citera
2023-09-16, 21:29
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O876J3/kvinna-efterlyst-for-brott-greps-i-turkiet

Är detta horan som är Rävens mamma?
Citera
2023-09-16, 22:16
Medlem
Madagascars avatar
Har Kurdiska Räven gripits i Turkiet?
Citera
2023-09-16, 22:34
Medlem
Jag tror inte ni förstår. Rawa förser snuten med mutor ocj dom äe glada för honom där borta eftersom dom köps ocj matas med pengar och därför kan han glida runt på ett bananskal.
Citera
2023-09-16, 22:40
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Kommer de dömas och straffas tror ni?
Och vad för straff kan man tänka sig att dessa svenskar kommer dömas till i Turkiet?
Hur är fängelse i Turkiet?

Allt beror på vem som får handlägga och om den personen rar emot pengar.

Tror nog de kommer vilja avtjäna eventuellt straff I Sverige, rena hotellet här i jämförelse
Citera
2023-09-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag tror inte ni förstår. Rawa förser snuten med mutor ocj dom äe glada för honom där borta eftersom dom köps ocj matas med pengar och därför kan han glida runt på ett bananskal.

Vetefan om det kommer räcka denna gång, finns andra med kapital som kan muta turkiska polisen också... tyvärr sitter nog räven i skiten denna gång, han gick nog lite för långt. vi får se helt enkelt
Citera
2023-09-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe

Tror nog de kommer vilja avtjäna eventuellt straff I Sverige, rena hotellet här i jämförelse

Så du tror att de kan dömas i Turkiet? Alltså de kommer inte släppas snart och leva som vanligt igen?
Citera
2023-09-16, 23:08
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Så du tror att de kan dömas i Turkiet? Alltså de kommer inte släppas snart och leva som vanligt igen?

Jag tror de kan köpa sig fria beroende på vad de misstänks för
Citera
2023-09-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Jag kan inte för mitt liv tro att det går att muta sig igenom sånt här i Turkiet.

Jag köper att du kan muta dig förbi en bot när du kört snabbt i ett land som Turkiet. Men att släppas ur ett fängelse såhär, det är ändå ett demokratiskt land i någon mening och de har ändå viss standard i sitt land....
En som förstår!

Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Turkiet är så korrupt att du kan muta dig fri hela vägen. Han är säker tills hans pengar tar slut.
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Vetefan om det kommer räcka denna gång, finns andra med kapital som kan muta turkiska polisen också... tyvärr sitter nog räven i skiten denna gång, han gick nog lite för långt. vi får se helt enkelt
Citat:
Jag tror de kan köpa sig fria
Citat:
Jag tror de kan köpa sig fria beroende på vad de misstänks för

Haha men nej era jävla idioter. Vad lever ni i för fantasivärld? Som TreoAxier skriver så gäller "muta sig ur i Turkiet" på sin höjd lite småskit som att bli tagen med några hekton cannabis, några gram kokain, trafikbrott, mindre misshandel m.m. och ja sånt som helst hanteras redan på lokala polisstationer t.ex. hårda turistställen som Antalya, Alanya osv. Inte det som är helt utanför deras område och rör internationell organiserad brottslighet. Ni alla framställer er som riktiga bondlurkar som aldrig varit utanför Sverige och sväljer allt som står på internet

Hur skulle det gå till rent praktiskt tänker ni? Det är ju uppenbarligen inte EN polis man ska betala (HANDLÄGGARE? ) Utan en hel grupp utredare, översättare och minst en åklagare. Och hur ska denna grupp motivera för sina övre befäl att dem d.v.s. åklagare, plitar på häktet, utredare att allihop gemensamt tog beslutet att släppa dem trots tydliga instruktioner att hålla misstänkta inlåsta? Ska dem skicka mutan vidare?
Citera
2023-09-17, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
En som förstår!

Haha men nej era jävla idioter. Vad lever ni i för fantasivärld? Som TreoAxier skriver så gäller "muta sig ur i Turkiet" på sin höjd lite småskit som att bli tagen med några hekton cannabis, några gram kokain, trafikbrott, mindre misshandel m.m. och ja sånt som helst hanteras redan på lokala polisstationer t.ex. hårda turistställen som Antalya, Alanya osv. Inte det som är helt utanför deras område och rör internationell organiserad brottslighet. Ni alla framställer er som riktiga bondlurkar som aldrig varit utanför Sverige och sväljer allt som står på internet

Hur skulle det gå till rent praktiskt tänker ni? Det är ju uppenbarligen inte EN polis man ska betala (HANDLÄGGARE? ) Utan en hel grupp utredare, översättare och minst en åklagare. Och hur ska denna grupp motivera för sina övre befäl att dem d.v.s. åklagare, plitar på häktet, utredare att allihop gemensamt tog beslutet att släppa dem trots tydliga instruktioner att hålla misstänkta inlåsta? Ska dem skicka mutan vidare?

Röven blev ju gripen först utan turkiskt medborgarskap och hade åkt in men lyckades få köpa ett Turkiskt medborgarskap trots att de visste att han är kriminell så korruptionen måste ju gå högt.
Citera
2023-09-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Röven blev ju gripen först utan turkiskt medborgarskap och hade åkt in men lyckades få köpa ett Turkiskt medborgarskap trots att de visste att han är kriminell så korruptionen måste ju gå högt.
du tror verkligen han bara köpte ett medborgarskap i häktet så där huxflux och sen var det avgjort? "Grattis du är nu Turk, och turkar lämnar vi inte ut. Iväg med dig!"

Hans process var redan igång och beviljandet skedde när han satt häktet. Se (FB) Fem svenskar gripna i Turkiet - UD bekräftar. (2023-09-14)
Citera
2023-09-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
En som förstår!

Kan man verkligen räkna Turkiet som ett demokratiskt land?
Det är en auktoritär stat och vad invånarna än röstar på så kommer Erdogan vinna.
Det är fan ingen demokrati.
Och, ja, jag tror man köpa sig ur det mesta skitet i Turkiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in