Citat:
Ursprungligen postat av
TreoAxier
Jag kan inte för mitt liv tro att det går att muta sig igenom sånt här i Turkiet.
Jag köper att du kan muta dig förbi en bot när du kört snabbt i ett land som Turkiet. Men att släppas ur ett fängelse såhär, det är ändå ett demokratiskt land i någon mening och de har ändå viss standard i sitt land....
En som förstår!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sickmyduck
Turkiet är så korrupt att du kan muta dig fri hela vägen. Han är säker tills hans pengar tar slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Jag tror inte ni förstår. Rawa förser snuten med mutor ocj dom äe glada för honom där borta eftersom dom köps ocj matas med pengar och därför kan han glida runt på ett bananskal.
Citat:
Ursprungligen postat av
lyktstolpe
Allt beror på vem som får handlägga och om den personen rar emot pengar.
Tror nog de kommer vilja avtjäna eventuellt straff I Sverige, rena hotellet här i jämförelse
Citat:
Ursprungligen postat av
Bigmike90
Vetefan om det kommer räcka denna gång, finns andra med kapital som kan muta turkiska polisen också... tyvärr sitter nog räven i skiten denna gång, han gick nog lite för långt. vi får se helt enkelt
Citat:
Ursprungligen postat av
lyktstolpe
Jag tror de kan köpa sig fria
Citat:
Ursprungligen postat av
lyktstolpe
Jag tror de kan köpa sig fria beroende på vad de misstänks för
Haha men nej era jävla idioter. Vad lever ni i för fantasivärld? Som TreoAxier skriver så gäller "muta sig ur i Turkiet" på sin höjd lite småskit som att bli tagen med några hekton cannabis, några gram kokain, trafikbrott, mindre misshandel m.m. och ja sånt som helst hanteras redan på lokala polisstationer t.ex. hårda turistställen som Antalya, Alanya osv. Inte det som är helt utanför deras område och rör internationell organiserad brottslighet. Ni alla framställer er som riktiga bondlurkar som aldrig varit utanför Sverige och sväljer allt som står på internet
Hur skulle det gå till rent praktiskt tänker ni? Det är ju uppenbarligen inte EN polis man ska betala (HANDLÄGGARE?

) Utan en hel grupp utredare, översättare och minst en åklagare. Och hur ska denna grupp motivera för sina övre befäl att dem d.v.s. åklagare, plitar på häktet, utredare att allihop gemensamt tog beslutet att släppa dem trots tydliga instruktioner att hålla misstänkta inlåsta? Ska dem skicka mutan vidare?