Citat:
Ursprungligen postat av
TreoAxier
Jag kan inte för mitt liv tro att det går att muta sig igenom sånt här i Turkiet.
Jag köper att du kan muta dig förbi en bot när du kört snabbt i ett land som Turkiet. Men att släppas ur ett fängelse såhär, det är ändå ett demokratiskt land i någon mening och de har ändå viss standard i sitt land....
Du lever fattigt i ett land, du klarar knappt att mata din familj. Valutan i ditt land är rövknullad. Någon kurd jävel kommer och erbjuder dig en halv miljon (eller vad dom nu tar) per månad för att hålla käften. Kan garantera dig att du hade hållit käften.
Erdogan skiter i vad västvärlden tycker om honom. Turkiet är ett land som geografiskt kan knulla Europa när dom vill. Bara att låta alla syrier springa in i Europa.
För honom är detta bara ett sätt att vara ett steg före Sverige. I Turkiet bryr dom sig inte om de kriminella som förstör Europa. Dom betalar polisens lön åt dom.
Men ja förmodligen om Röven fortsätter det här i Turkiet så kanske dom tröttnar på honom till slut. Eller så kan dom lika gärna gripa hans fiender och låta honom fortfarande kontrollera i Turkiet.