Jeg har jo lurt endel på denne hytta, hvorfor JAH ble drept akkurat på dette stedet.
Så jeg har jo holdt på med det en liten stund, prøve å finne ut av det.
Jeg synd det var nærliggende å tro at JAH enten kjente til dette stedet, fordi han hadde vært på jobb der, eller han hadde vært med noen han kjente, på jobb der.
Eller at MGM kjente til dette stedet.
(Evt. at noen av dem har hatt noen slags relasjon til nåværende eiere, eller tidligere eiere. Noen slik relasjon har jeg ikke funnet).
Men jeg har bladd gjennom ganske mange byggesaker i Ringerike Kommune nå. Og ganske tidlig kom det opp en innsynssak, der VG (v/ journalist I*gri B*rgo) har søkt om innsyn i byggesaker vedrørende hyttetomtens rette Gnr og Bnr.
Jeg tror jeg har funnet vedkommende byggesak. Grunnen til at jeg tror det, er datoen søknad om dispensasjon ble levert inn (et par mnd. etter den ble kjøpt av nåværende eier). Og på grunn av at det står i matrikkelen at på hovedbygningen er det "Igangsettelsestillatelse", men det er ikke tinglyst noen ferdigtillelse, for da hadde der stått "Tatt i bruk". Dokumentene er dessverre skjermet for innsyn gjennom paragraf 24, 1 ledd. Og det er en veldig rar paragraf å bruke, all den tid det ikke er snakk om ulovligheter av noe slag (forurensing, avfall, osv). Alle planer har altså blitt godkjent.
Det jeg tror, er at dette arbeidet - som er påbegynt...at dette knytter JAH til hytta. På en eller annen slags måte.
Vi vet også fra Avhørt, episode 3, at der var en gammel brønn i hytta (uten strøm)
Dokumentene ligger her:
https://imgur.com/a/o0clvBv