Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
AK kan være irrelevant, en som kanskje har blitt dratt inn her, uten å ha noe med saken å gjøre.
Korrekt. Vi vet bare AK er nevnt i tråden som en som kanskje har blitt ransaket. En som kanskje er involvert i miljøet rundt Jonas.
Citera
2023-09-20, 18:48
Medlem
Citat:
Jeg vet, det er ikke lett. Men du kan bruke søke-funksjonen. Da blir det litt lettere.

AK kan være irrelevant, en som kanskje har blitt dratt inn her, uten å ha noe med saken å gjøre.

Åja sånn ja, men tenkte ikke på historien til AK i det her, men navnet.. Lettere å gjøre meg ett bilde på det hele.. og lettere å søke litt for å se om det er forbindelser da jeg kjenner en del felles folk med mgm1 og mgm2
Citera
2023-09-20, 18:49
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Hvis de er rusa på nettopp amfetamin, i store doser. Så er det kanskje lett å tro at man kan slippe unna alt. .

Og hjelper ikke på at de (hvis det er samme gjengen...) slapp unna med alt i 2-3 år. Og hvis dette i tillegg er folk som allerede er litt tiltrukket av hærværk og vold og whatever fikk de basically the go-ahead til å pushe ting enda lenger.

Tror ikke det er noe som bare var gjort for "gøy" (og nå vet vi fortsatt ikke hva som faktisk har skjedd), men er ikke alle folk som krever så mye for å bli overtalt til å gjøre sjuke ting. Håper vi finner utav hva som skjedde.
Citera
2023-09-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39
Åja sånn ja, men tenkte ikke på historien til AK i det her, men navnet.. Lettere å gjøre meg ett bilde på det hele.. og lettere å søke litt for å se om det er forbindelser da jeg kjenner en del felles folk med mgm1 og mgm2
Om navn:
Citat:
Ursprungligen postat av Heeraa
JAH/JHA - J*nas Henrik*en

SA - Sin*re Ar*tzen

NA - N*clas Ar*tzen

ER - Sjeix Edva*d Rop*estad

OMM - Ol* Mar*in Mon*en

EO - Eir*k Ols*ik

ØH - Øyv*nd H*lvorsen

OR - Ol*v Rund*aug

RØ/RO - R*bin Ø*en

MA - M*ds Ar*e

Helt garantert noen jeg har glemt .
Citera
2023-09-20, 18:52
Medlem
Citat:

Hvis du bruker søk funksjonen. Så burde du finne navnet. Har blitt litt enighet her om at man ikke skal legge ut så mange navn, så jeg har ikke lyst...
Citera
2023-09-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Måtte isåfall vært MGM2 uten briller. Men nei, jeg ville ikke veddet på det. Synes Drolsum-mistenkte ser eldre ut.

Enig, han på ktm sykkelen ser ut som en mann i 50 åra
Citera
2023-09-20, 18:53
Medlem
Was.s avatar
Citat:

Søk på "statue i Stavanger" så finner du raskt frem til navnet. Jeg henger ikke helt med på akkurat hans rolle i dette. Men sett han ble nevnt her en del i starten.
Citera
2023-09-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Om navn:

Tusen takk!! 😁 Har prøvd og lete og lete etter alle navnene til forkortelsene i ei uke snart uten hell 🙈 Nå blir det enklere å følge med!
Citera
2023-09-20, 19:00
Medlem
Citat:
Tusen takk!! 😁 Har prøvd og lete og lete etter alle navnene til forkortelsene i ei uke snart uten hell 🙈 Nå blir det enklere å følge med!
Om du søker på JHA (ikke JAH) i tråden, så finner du flere innlegg (bl.a. innlegg som siterer det innlegget som jeg hentet frem) med flere navn og forkortelser.

Link til innlegg om Tidslinje (FB) Mordet på Jonas Henriksen, Ringerike, Norge (2023-08-19)
Citera
2023-09-20, 19:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det kan jo være at disse gutta er billig arbeidskraft, som har blitt leid inn av noen som ikke har så mye penger.

Penger er én ting, men leiemordere vokser kanskje ikke på trær heller, ihvertfall ikke i Norge.
Da blir det vel enklest å finne noen som rett og slett er dum nok til å gjøre seg til drapsmann
for tusenlapper.

Evt. kan de ha blitt sendt på torpedooppdrag for å true og skremme JH, og tatt med våpen
i tilfelle de ble nødt til å forsvare seg. Så gikk det galt. Det kan vel også hende de hadde
planer om å bortføre og mishandle ham. Ikke helt uvanlig torpedometode.

Tror det blir vanskelig for politiet å løse denne saken uten å kjenne motivet til bunns.
Men har de beviser som plasserer en eller begge av de siktede på åstedet, så har de
to et stort forklaringsproblem.
Citera
2023-09-20, 19:02
Medlem
Politiet har en viss formening om det er en relasjon eller ikke mellom de siktede og JAH uten at de går ut med det.

Hva tror folket?

«Oppdrag» på vegne av noen andre for å slette narkogjeld? Hva har evt avdøde gjort som er verdt å drepe han for?

Jeg tviler sterkt på at disse to har planlagt og stått for dette selv, uten noen bakmenn innblandet.

Om det ikke finnes bakmenn, kan det være at de skulle skaffe våpen til Jonas for at han skulle føle seg trygg, så gikk hele overleveringen over styr og han ble drept uten at det var en intensjon? Det er en del våpen som ikke er kommet til rette etter at disse to stjal våpen sammen tidligere.
Citera
2023-09-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Penger er én ting, men leiemordere vokser kanskje ikke på trær heller, ihvertfall ikke i Norge.
Da blir det vel enklest å finne noen som rett og slett er dum nok til å gjøre seg til drapsmann
for tusenlapper.
Dette er litt undervurdert. Med unntak av Stig Millehaugen kommer jeg ikke på mange profesjonelle leiemordere. Lars Harnes ble leid inn og han dreit seg jo helt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in