Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-19, 10:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micromaya
Og det aller beste:

Tre av de tiltalte er pågrepet, ifølge VGs opplysninger. De fremstilles for varetektsfengsling torsdag. Den fjerde sitter allerede i varetekt.

Det var på høy tid! Helt ufattelig at de har fått vandre fritt rundt... Det innlegget til KØS og kommentarene der er helt hårreisende. Er hun samboeren helt blåst? Stakkars datteren!

Endelig! Jeg har tenkt på lovformuleringen "egnet til å krenke den allmenne rettsfølelse" så
lenge disse folkene har fått gå fritt rundt.

Så får vi se hva tiltalen, og etterhvert dommen, lyder på. Politiet hevder jo våpenet ble skaffet
til veie i hensikt å drepe.
Citera
2024-12-19, 10:26
Medlem
https://www.nrk.no/buskerud/fire-menn-tiltalt-etter-drapet-pa-jonas-aarseth-henriksen-1.17176434
Senast redigerad av Jawn 2024-12-19 kl. 10:30.
Citera
2024-12-19, 10:28
Medlem
Har ikke fulgt tråden på en stund men er det disse 4?

Rena: K*istian Voldm* (KV/MGM1) *r *o
Elverum: R*y Furukn*p (RF/MGM2) *o *a
Hønefoss: Ø*vind Halvors*n (ØH/MGM3) *i *e
Noresund: Kr*stoffer Ørp*n Sund* (KØS/MGM4) *i *e *t

?
Citera
2024-12-19, 11:16
Medlem
La oss tenke oss et alternativt scenario. Hva om KØS ikke er hovedpersonen i denne saken? Hva om motivet, som har blitt hevdet å være sjalusi, egentlig skjuler noe mer komplisert? Hva om det finnes noen i posisjon til å påvirke politiet i Hønefoss – noen som kan styre etterforskningen, bestemme hva som skal undersøkes og hva som skal overses? Hvis noen blir tatt, kan det til og med være at det er deres egen informant, noe som gjør at etterforskningen strekker seg i uventede retninger.

Så hva kan motivet være? Er det knyttet til narkotika? Eller var målet rett og slett å ødelegge livet til avdøde? Hvis målet var å skade avdøde, hvem kunne ha ønsket å gjøre det? Var det sjalusi – kanskje knyttet til en kvinne? Eller kan det ha handlet om konkurranse mellom to firmaer med lignende forretningsideer, der det ene firmaet ikke tålte suksessen til avdødes virksomhet? Kan det til og med ha vært en bevisst handling for å fjerne avdøde fra markedet?

Hva slags virksomhet kan dette ha vært? Var det narkotikahandel? Eller var det faktisk den legitime virksomheten avdøde drev?

Til slutt: Hvem eide det gamle lokalet til avdøde? Hva sier papirene? Og hva sier ryktene og folkesnakket? Hvis det er uoverensstemmelser mellom dokumentasjon og rykter, hvem har sannheten? Papirene eller folkene?

En siste tanke: Hva driver personen som eide det gamle lokalet med nå? Er det tilfeldig at vedkommende nå er involvert i samme type arbeid som avdøde? Eller ligger det mer bak?
Citera
2024-12-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Ja! Jeg hadde bare så vidt vært inne og sett på bildet uten å lese alle kommentarene tidligere, men gikk inn og leste alt nå. Å legge ut et fint familiebilde er selvfølgelig ikke noe galt. Men når du begynner selv med å blande inn Jonas-saken med en gang i forhold til bildet, for så å komme med noe sånt som "jeg ville bare legge ut et bilde av bla, bla, bla," og oi det er så synd på meg fordi jeg ikke en gang kan legge ut et fint bilde. Legg ut bilder av familien UTEN å prøve å være morsom eller ironisk i forhold til en så alvorlig sak!

Det var så mange av de kommentarene som var "way out," og folk sitter og sender latteremojier, motbydelig!!! Ikke høy IQ-faktor der i gården, tenker jeg. Har de ikke tatt innover seg hva han har innrømmet å ha gjort? Hvem for svarte vil ha noe med folk som holder på på den måten å gjøre?

Da KØS slo ned og knuste kinnbeinet til sin tidligere samboer, mente han at det var hennes feil. Og det sier i grunn alt om hvem/hva han er. De som er på hans side nå er enten redde, skylder han penger, eller er like skakkjørte som han. Sannsynligvis en kombinasjon. Etter han ble avhengig av smertestillende, og senere av sterkere stoffer, har han vært Jekyll/Hyde.

Når det gjelder MM er det vanskelig å si om hun blir i frykt, eller fordi hun rett og slett synes det er greit å være sammen med han. Når du først har fått barn med en psykopat kan det være vanskelig å komme seg ut. Hun blir bare mer og mer isolert, og ser verre og verre ut. Skikkelig trist.
Citera
2024-12-19, 12:24
Medlem
Mer enn sjalusi er det, ja. KØS kjenner seg delvis rettferdiggjort i det han har stelt i stand, åpenbart dama og resten av sauene hans og. Tenke seg å stå bak psykisk og fysisk terror over så lang tid og ende det hele med å lure de inn i en dødsfelle. Det er faen så ondt at jeg driter litt i motivet. Det er jo åpenbart et skada miljø som har vært involvert i det her, bare tenk tilbake på alle idiotene som har vært innom for å forsvare KØS og true de som deltar i diskusjonen.

Husker spesielt én som skulle få en bekjent til å finne mail og adresse på oss, så skulle han oppsøke meg og samtlige her inne. Eller han som hater JAH fordi han hadde sett stygt på han på treningssenteret i H-foss. Ah, wow.
Citera
2024-12-19, 12:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resirkulering
Når det gjelder MM er det vanskelig å si om hun blir i frykt, eller fordi hun rett og slett synes det er greit å være sammen med han. Når du først har fått barn med en psykopat kan det være vanskelig å komme seg ut. Hun blir bare mer og mer isolert, og ser verre og verre ut. Skikkelig trist.

Hun har altså jobbet i omsorgsyrker frem til mars 2023, ser det ut til.
Rimer dårlig med å ha en samboer som er dopdealer og drapsmann.
Kanskje hun får en ny mulighet når han nå forhåpentligvis bures inne. Lenge, får man håpe.

Stakkars ungen, tenker jeg.
Citera
2024-12-19, 12:32
Medlem
Iza12s avatar
Ny episode i Krimpodden.
Citera
2024-12-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hun har altså jobbet i omsorgsyrker frem til mars 2023, ser det ut til.
Rimer dårlig med å ha en samboer som er dopdealer og drapsmann.
Kanskje hun får en ny mulighet når han nå forhåpentligvis bures inne. Lenge, får man håpe.

Stakkars ungen, tenker jeg.

MM var kjempesosial, utadvendt og glad i jobben sin. Tror ikke hun har vært tilbake i jobb etter mammaperm. KØS finansierer hele familien med dealing, så hun "trenger ikke" jobbe. Jeg tipper det har mest å gjøre med at KØS foretrekker at hun er hjemmeværende.

Stakkars ungen, ja. Får håpe de klarer å ta vare på henne.
Citera
2024-12-19, 12:37
Medlem
Mener drapet var planlagt i over to måneder.
Noresund-mannen (33): Har i lengre tid planlagt selve drapet og gitt noen i oppdrag å gjennomføre det, ifølge tiltalen.

Spesielt å bli tiltalt for å ha planlagt et drap i over to måneder når man er helt uskyldig..
Citera
2024-12-19, 12:51
Medlem
Avhørt har navngitt alle de tiltalte i podden Avhørt Aktuelt
Citera
2024-12-19, 13:32
Medlem
Iza12s avatar
Mulig forvaring på Noresundmannen? (KØS) Ja, det må kunne sies at det hadde vært helt fortjent, om han skulle bli dømt til det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in