Citat:
Ursprungligen postat av
SpeedMax
Det er veldig vanlig at dophuer som MGM har pådratt seg større gjeld til narkohaier. Alt de gjør og foretar seg handler om å skaffe raske penger for å tilfredstille sitt eget forbruk.
Utifra hva jeg har lest om MGM så virker han til å være en «løs kanon på dekk» med høy voldskapasitet. Men, basert på tidligere dommer og info fremkommet gjennom media ingen kartellsjef.
Ergo så kjøper jeg ikke teorien om at JAH var den med narkogjeld, men drapet skjedde pga MGM sin høye gjeld til bestiller av oppdraget.
Den spennende X faktoren blir hvem som er hovedperson bak bestillingene av både hærverk, overfall og «drapsforsøkene» og tilslutt drapet.
Dette har trolig forekommet slik som narkogjenger styres ellers. Neste nivå i kjeden vet ikke engang hvem som er i nivå over eller under.
Drap er som regel svært personlige og baserer seg gjerne på hevn, sjalusi eller raseri. I dette tilfellet tror jeg motivet er hevn, men ikke av MGM som nå er arrestert. Han tror jeg har gjort dette for å rydde opp i høy narkogjeld og raske penger i narkorus.
Hvorfor tror jeg at hovedmannen bak ikke drepte selv:
- kjenner han personlig
- bygge alibi
- feig type
Så da er det mulig at alt som JAH deler i podkasten og SOME stemmer og pga dette ble han drept.
Var det ikke en som etter varetekt skulle ødelegge han og firmaet hans pga tysting?
Det var en hypotese som spiller veldig godt hos meg.
For alt vi vet kan det være parallelle historier. Men ER er en det er natulig å rette blikket mot.
Jonas kan ha terget på seg flere for alt vi vet.
Hvis historien om narko-gjeld stemmer, så kan det være andre som står bak.