Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Skremmende av Politiet å pågripe en person som trolig er uskyldig i drapet på Jonas. Bare fordi den personen har mange forbrytelser bak seg, trenger det ikke være den personen og for å toppe det hele er det to og en halv times kjøretur fra Hønefoss til Rena.

'
"trolig uskyldig" De arresterer ikke noen i denne saken uten VELDIG GOD GRUNN
Citera
2023-09-16, 13:31
Medlem
Det er veldig vanlig at dophuer som MGM har pådratt seg større gjeld til narkohaier. Alt de gjør og foretar seg handler om å skaffe raske penger for å tilfredstille sitt eget forbruk.

Utifra hva jeg har lest om MGM så virker han til å være en «løs kanon på dekk» med høy voldskapasitet. Men, basert på tidligere dommer og info fremkommet gjennom media ingen kartellsjef.

Ergo så kjøper jeg ikke teorien om at JAH var den med narkogjeld, men drapet skjedde pga MGM sin høye gjeld til bestiller av oppdraget.

Den spennende X faktoren blir hvem som er hovedperson bak bestillingene av både hærverk, overfall og «drapsforsøkene» og tilslutt drapet.

Dette har trolig forekommet slik som narkogjenger styres ellers. Neste nivå i kjeden vet ikke engang hvem som er i nivå over eller under.

Drap er som regel svært personlige og baserer seg gjerne på hevn, sjalusi eller raseri. I dette tilfellet tror jeg motivet er hevn, men ikke av MGM som nå er arrestert. Han tror jeg har gjort dette for å rydde opp i høy narkogjeld og raske penger i narkorus.

Hvorfor tror jeg at hovedmannen bak ikke drepte selv:
- kjenner han personlig
- bygge alibi
- feig type

Så da er det mulig at alt som JAH deler i podkasten og SOME stemmer og pga dette ble han drept.

Var det ikke en som etter varetekt skulle ødelegge han og firmaet hans pga tysting?
Citera
2023-09-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

Var det ikke en som etter varetekt skulle ødelegge han og firmaet hans pga tysting?

Hvem sa det?
Citera
2023-09-16, 13:39
Medlem
Citat:
Var det denne "gærne narkomane" som han ble kalt?

Jeg synes din teori er veldig overbevisende. Mer enn min. Men hva slags tysting er det du sikter til? For narkotika eller branner?
Citera
2023-09-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Jeg synes din teori er veldig overbevisende. Mer enn min. Men hva slags tysting er det du sikter til? For narkotika eller branner?

Brannen i lastebilen som var en fleip som ble en realitet og fikk ganske store konsekvenser for ett par karer. En uke i varetekt høres kanskje ikke så heftig ut, men det kan være totalt ødeleggende for en person sitt liv og karriere.
Citera
2023-09-16, 13:47
Medlem
Citat:
Brannen i lastebilen som var en fleip som ble en realitet og fikk ganske store konsekvenser for ett par karer. En uke i varetekt høres kanskje ikke så heftig ut, men det kan være totalt ødeleggende for en person sitt liv og karriere.

Er nok denne personen som er omtalt her som mest sannsynlig har satt i gang det hele pga hevn og redd for å bli buret inn igjen for lang tid.
Citera
2023-09-16, 13:48
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Var vel ER som skule ødelegge firmaet etter varetekt, det er det jeg har plukket opp...men jeg tror det bare er noen her i tråden som kom opp med det?
Citera
2023-09-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulliblepear
Han hadde vel en (annen) jobb han skulle videre til etterpå som han ikke dukket opp til, om jeg ikke husker feil? Mener det var nevnt i media. Er jo mulig han dro med tilhengeren for at det skulle se ut som et jobboppdrag, men tror mer på at det var rent praktisk fordi han trengte den etterpå.

Høres veldig omstendelig ut. Han sendte også ut gps-koordinater, noe han i følge en venn pleide å gjøre når han var på jobb et ukjent sted. Jeg tror i hvert fall mest på jobb-hypotesen. Han forteller jo i podcasten om en annen gang han dro for å konfrontere en av de innblandede i saken. Da tok han med seg en venn. Jeg tror ikke han hadde dratt alene hvis han skulle treffe noen. Han visste hva de var istand til. De hadde jo angrepet ham tidligere.
Citera
2023-09-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Var vel ER som skule ødelegge firmaet etter varetekt, det er det jeg har plukket opp...men jeg tror det bare er noen her i tråden som kom opp med det?

Stemmer det. De to som ble tatt for brannene var SA og ER.

Og det er nok ikke SA.
Citera
2023-09-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Stemmer det. De to som ble tatt for brannene var SA og ER.

Og det er nok ikke SA.

Kanskje lurt av den som står bak av å hyre denne wannabetorpedoen å stå frem å tilstå alt så blir det noen år mindre i straff.
Tipper noen her inne kjenner til den som mest sannsynlig står bak og kan tipse om at det kan være lurt å gjøre.
Tror ikke jeg ville gamblet på at KV greier å holde kjeft.
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-16 kl. 14:05.
Citera
2023-09-16, 14:03
Medlem
Citat:
Det er veldig vanlig at dophuer som MGM har pådratt seg større gjeld til narkohaier. Alt de gjør og foretar seg handler om å skaffe raske penger for å tilfredstille sitt eget forbruk.

Utifra hva jeg har lest om MGM så virker han til å være en «løs kanon på dekk» med høy voldskapasitet. Men, basert på tidligere dommer og info fremkommet gjennom media ingen kartellsjef.

Ergo så kjøper jeg ikke teorien om at JAH var den med narkogjeld, men drapet skjedde pga MGM sin høye gjeld til bestiller av oppdraget.

Den spennende X faktoren blir hvem som er hovedperson bak bestillingene av både hærverk, overfall og «drapsforsøkene» og tilslutt drapet.

Dette har trolig forekommet slik som narkogjenger styres ellers. Neste nivå i kjeden vet ikke engang hvem som er i nivå over eller under.

Drap er som regel svært personlige og baserer seg gjerne på hevn, sjalusi eller raseri. I dette tilfellet tror jeg motivet er hevn, men ikke av MGM som nå er arrestert. Han tror jeg har gjort dette for å rydde opp i høy narkogjeld og raske penger i narkorus.

Hvorfor tror jeg at hovedmannen bak ikke drepte selv:
- kjenner han personlig
- bygge alibi
- feig type

Så da er det mulig at alt som JAH deler i podkasten og SOME stemmer og pga dette ble han drept.

Det var en hypotese som spiller veldig godt hos meg.

For alt vi vet kan det være parallelle historier. Men ER er en det er natulig å rette blikket mot.
Jonas kan ha terget på seg flere for alt vi vet.

Hvis historien om narko-gjeld stemmer, så kan det være andre som står bak.
Citera
2023-09-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
I Avhørt ble det snakket om en person som var "ukjent" for Jonas. Som han trodde kunne stå bak. Hvem denne personen var hadde Jonas mistanker om.

Nå må jeg ta ting på hukommelsen, men jeg tenker denne personen er mest interessant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in