Citat:
Ursprungligen postat av
Cesarini
Mange teorier her, men synes man glemmer en del viktige poeng i de fleste. Alt er selvfølgelig mulig, vi vet lite foreløpig.
Men dette med at han var profesjonell tyster. Da er det i så fall veldig rart at det Jonas opplevde i årene i forkant er et av de verste eksemplene jeg har hørt på manglende bistand fra politiet. Jonas sier jo selv at han måtte fortelle alt på nytt hver gang han anmeldte en ny hendelse. Han burde vel hatt noen andre kanaler inn til politiet hvis han var en informant.
Og jeg synes fortsatt at det mest sannsynlige er at han dro til hytta i troen på at han skulle utføre en jobb. Han kjørte jo en bil med tilhenger og tungt utstyr. Han hadde ikke tatt med seg det hvis han skulle noe annet. Spesielt ikke hvis han skulle kjøpe våpen eller bare forhandle med noen.
B*ård L*anes var informant. Vi ser jo at politiet ikke foretok seg noe før det var for sent.
Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så vet nok ikke det lokale politiet hvem som er
informanter i sentraliserte etterforskninger. Hvis JH var informant, satt sannsynligvis
kildeføreren hans i Oslo. Samme med L*anes.
Men vi vet jo ikke. Kan som sagt hende de tok feil mann. At JH ble mistenkt på feil grunnlag.
Ellers kan det jo være han ble lurt opp til hytta, men finner det rart siden han åpenbart var redd.
Hvis han brukte hytta som hemmelig base, er det vel innlysende at han hadde tilhenger og ting
han trengte for å gjøre jobben sin på dagtid.
Kan også være han har tystet i en enkeltsak, men hvorfor trakassere ham i så lang tid og så drepe ham?
Det virker nesten som om noen ville ha ham til å holde kjeft. Slutte å plapre.