Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Det vet jeg ikke. Han jeg pratet med fortalte at J hadde mye narkogjeld og var en tyster. Da jeg spurte hva han hadde tystet om sa han at han hadde blitt stoppet med mye dop i bilen, men at han slapp unna fordi han tystet. Det er også derfor j ikke har blitt etterforsket for forsikringssvindel med tanke på bilbrannene i følge min kilde.

Det kan godt hende at det er sant. Men det har vært så mye prat at man ikke klarer å kjøpe alt som blir skrevet her nå uansett.

Når det kommer til MGM. Jeg får litt Zaniar Matapour vibber av personligeheten hans. Det er noen personlighetsforstyrrelser inne i bildet tipper jeg. Og jeg ser lett for meg at tilregnliheten hans er oppe til vurdering.
Citera
2023-09-16, 12:26
Medlem
[quote=Dumbo85|85751183]Det vet jeg ikke. Han jeg pratet med fortalte at J hadde mye narkogjeld og var en tyster. Da jeg spurte hva han hadde tystet om sa han at han hadde blitt stoppet med mye dop i bilen, men at han slapp unna fordi han tystet. Det er også derfor j ikke har blitt etterforsket for forsikringssvindel med tanke på bilbrannene i følge min kilde.[/QUOTE
Ok, da er det kanskje ikke noe som har skjedd nylig og har forårsaket eskalering av hendelsene.
Citera
2023-09-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
.

Ja Gjøvik
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-16 kl. 12:31.
Citera
2023-09-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Ja Gjøvik

Hvis MGM fastholder at han ikke vil snakke, så kan det også være en idé å kikke på hvem han har sittet i fengsel med tidligere. Kanskje noen med link til JAH har sonet en kortere dom i samme fengsel på samme tid som MGM...?
Citera
2023-09-16, 12:44
Medlem
Hva om J nok en gang skulle betale for brannen han er blitt presset for, om det stemmer, og at han møtte MGM der, kanskje det er første gang han møter MGM face to face å ser at det ikke var en stor skummel kar som han kanskje trodde, eller var forespeilet.(ref Facebook bildet av MGM)
J blir forbannet og tenker dette er en kar jeg kan ta, det blir et basketak hvor MGM trekker våpen, skyter, tar pengene å stikker. Kun en av mange mulige teorier.
Senast redigerad av Lintoen 2023-09-16 kl. 12:51.
Citera
2023-09-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Hvis MGM fastholder at han ikke vil snakke, så kan det også være en idé å kikke på hvem han har sittet i fengsel med tidligere. Kanskje noen med link til JAH har sonet en kortere dom i samme fengsel på samme tid som MGM...?
Folk fra Hønefoss som er nevnt i tråden med fengselsopphold? Det har blitt nevnt én i tråden, men jeg avventer å ta opp navn inntil noe håndfast. Siden jeg har 0 førstehånds info personlig.
Citera
2023-09-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Det kan godt hende at det er sant. Men det har vært så mye prat at man ikke klarer å kjøpe alt som blir skrevet her nå uansett.

Når det kommer til MGM. Jeg får litt Zaniar Matapour vibber av personligeheten hans. Det er noen personlighetsforstyrrelser inne i bildet tipper jeg. Og jeg ser lett for meg at tilregnliheten hans er oppe til vurdering.
Enig ang mgm. Han virker som en tikkende bombe
Citera
2023-09-16, 13:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Mange teorier her, men synes man glemmer en del viktige poeng i de fleste. Alt er selvfølgelig mulig, vi vet lite foreløpig.

Men dette med at han var profesjonell tyster. Da er det i så fall veldig rart at det Jonas opplevde i årene i forkant er et av de verste eksemplene jeg har hørt på manglende bistand fra politiet. Jonas sier jo selv at han måtte fortelle alt på nytt hver gang han anmeldte en ny hendelse. Han burde vel hatt noen andre kanaler inn til politiet hvis han var en informant.

Og jeg synes fortsatt at det mest sannsynlige er at han dro til hytta i troen på at han skulle utføre en jobb. Han kjørte jo en bil med tilhenger og tungt utstyr. Han hadde ikke tatt med seg det hvis han skulle noe annet. Spesielt ikke hvis han skulle kjøpe våpen eller bare forhandle med noen.

B*ård L*anes var informant. Vi ser jo at politiet ikke foretok seg noe før det var for sent.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så vet nok ikke det lokale politiet hvem som er
informanter i sentraliserte etterforskninger. Hvis JH var informant, satt sannsynligvis
kildeføreren hans i Oslo. Samme med L*anes.

Men vi vet jo ikke. Kan som sagt hende de tok feil mann. At JH ble mistenkt på feil grunnlag.

Ellers kan det jo være han ble lurt opp til hytta, men finner det rart siden han åpenbart var redd.
Hvis han brukte hytta som hemmelig base, er det vel innlysende at han hadde tilhenger og ting
han trengte for å gjøre jobben sin på dagtid.

Kan også være han har tystet i en enkeltsak, men hvorfor trakassere ham i så lang tid og så drepe ham?

Det virker nesten som om noen ville ha ham til å holde kjeft. Slutte å plapre.
Citera
2023-09-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Når jeg hører på episode 1 og 2 om brannene virker det slik. Som MWL sier: Man må skvise folk (sitronen) og det er mulig å gjøre dét, til det nesten ikke er noe igjen av mennesket.

For meg virker brannene fra første brann, så lite egnet for svindel at jeg mistenker en skvis fra dag én. Såklart kan Jonas og et par venner ha drevet forsikringssvindel. Og vært dårlige på det og kranglet om det. Men nei, jeg synes Jonas virker geuint opprørt over alt med brannene.

Brannene rammer alt for ulogisk ift forsikringssvindel. Det er leasede ting, andres ting og et kjøretøy som var klar for salg. Det hele virker mer som en press-taktikk for å ødelegge en manns levebrød og søvn.

Men jeg tror som sagt gjeldsbetaling er primært og tysting sekundært.
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-09-16 kl. 13:24.
Citera
2023-09-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Og jeg synes fortsatt at det mest sannsynlige er at han dro til hytta i troen på at han skulle utføre en jobb. Han kjørte jo en bil med tilhenger og tungt utstyr. Han hadde ikke tatt med seg det hvis han skulle noe annet. Spesielt ikke hvis han skulle kjøpe våpen eller bare forhandle med noen.

Han hadde vel en (annen) jobb han skulle videre til etterpå som han ikke dukket opp til, om jeg ikke husker feil? Mener det var nevnt i media. Er jo mulig han dro med tilhengeren for at det skulle se ut som et jobboppdrag, men tror mer på at det var rent praktisk fordi han trengte den etterpå.
Citera
2023-09-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
B*ård L*anes var informant. Vi ser jo at politiet ikke foretok seg noe før det var for sent.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så vet nok ikke det lokale politiet hvem som er
informanter i sentraliserte etterforskninger. Hvis JH var informant, satt sannsynligvis
kildeføreren hans i Oslo. Samme med L*anes.

Men vi vet jo ikke. Kan som sagt hende de tok feil mann. At JH ble mistenkt på feil grunnlag.

Ellers kan det jo være han ble lurt opp til hytta, men finner det rart siden han åpenbart var redd.
Hvis han brukte hytta som hemmelig base, er det vel innlysende at han hadde tilhenger og ting
han trengte for å gjøre jobben sin på dagtid.

Kan også være han har tystet i en enkeltsak, men hvorfor trakassere ham i så lang tid og så drepe ham?

Jo, men hvorfor sende gps-koordinater til venn hvis han har brukt hytta over tid? Og at han bodde på hytta eller brukte den som base virker ikke veldig sannsynlig. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her? Har ikke hørt eller lest noe som kan tyde på det.

Synes ikke den saken med La*es er sammenlignbar. Han virket langt mer ustabil enn Jonas. Dessuten anmeldte han vel ikke en rekke lovbrudd som var begått mot han. Han gikk heller ikke ut i media for å få hjelp. Jonas ba om hjelp på face og i podcast, nettopp fordi han ikke fikk hjelp fra politiet.
Citera
2023-09-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolljeger
Hei, hvor er det bekreftet at de 14 skudd var innskyting, jakt? Link?

Det å frakte et lik innover et hytteområdet, virker noe risikofylt. Snever vei, kan møte mange på veien som ser deg når de passerer tett, lett å huske alle man ser i sitt eget hytteområde. Altså, skal du kvitte deg med et lik er det hundretusenvis av andre øde steder man heller kjører til vil jeg tro.

Å sette igjen et par sludd for å villede, det legger jo igjen bare enda flere spor til politiet.
Det å bare oppholde seg på hytta KAN også medføre DNA spor.

Ser bare risiko med å frakte et lik til et så så spesifikt sted.

Kommer fra podcasten Avhørt. Episode 3 eller etter det...

https://podtail.com/no/podcast/avhort/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in