2024-12-17, 00:06
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Nei men da kan de jo bare avslutte etterforskninga, for du sitter jo på fasiten. Den er veldig grei.

På ingen måte, det er lett nok å forstå hvem som har gjort hva i denne saken, det vanskelige er hvordan politiet har håndtert dette, og hvorfor denne saken utviklet seg på den måten den gjorde.

Hvorfor måtte Jonas dø, og hvordan ble denne saken håndtert så dårlig i forkant at Jonas nå er død og politiet sitter med (enda) en potensiell informantsak med døde involverte?
Citera
2024-12-17, 00:33
Medlem
Citat:
At Rena-mannen slo mot kneet kan jo understreke det KØS har nevnt om at han ønsker å se Jonas i rullestol....

Jeg har ikke fått med meg at KØS har nevnt at han ønsket å se JAH i rullestol, men at han ønsket å se ham invalidisert har det blitt opplyst om (hvilket også gjelder folk som havner i rullestol). Uansett, det sier vel ALT om fyren.
Citera
2024-12-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Jeg har ikke fått med meg at KØS har nevnt at han ønsket å se JAH i rullestol, men at han ønsket å se ham invalidisert har det blitt opplyst om (hvilket også gjelder folk som havner i rullestol). Uansett, det sier vel ALT om fyren.

Det er nevnt i boken.
Citera
2024-12-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
På ingen måte, det er lett nok å forstå hvem som har gjort hva i denne saken, det vanskelige er hvordan politiet har håndtert dette, og hvorfor denne saken utviklet seg på den måten den gjorde.

Hvorfor måtte Jonas dø, og hvordan ble denne saken håndtert så dårlig i forkant at Jonas nå er død og politiet sitter med (enda) en potensiell informantsak med døde involverte?

Helt ubegripelig hvordan politiet har håndtert hele saken, og alt som skjedde mot JAH i forkant av drapet.
Citera
2024-12-17, 01:12
Medlem
Citat:
Det er nevnt i boken.

Jeg har ikke lest boken.
At en person ønsker å få noen i rullestol, eller å ellers invalidisere noen, sier det meste om vedkommende.
Citera
2024-12-17, 01:13
Medlem
Citat:
At en person ønsker å få noen i rullestol, eller å ellers invalidisere noen, sier det meste om vedkommende.

Helt enig. Det er sjukt.
Citera
2024-12-17, 01:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Helt ubegripelig hvordan politiet har håndtert hele saken, og alt som skjedde mot JAH i forkant av drapet.

Og tror vi at dette kommer til å bli tatt opp under rettssaken?

Det at KV nå snakker, et par måneder eller mindre før saken skal for retten er jo bra, men "endelig" liksom tar han på seg skylden for selve utførelsen, men hvordan kom hele denne bøtteballetten i stand?

Vil de kjøre saken rent i forhold til hvem som utførte drapet på Jonas, eller vil de unngå de mer omfattende aspektene av saken, for å ikke blåse opp større temaer rundt org.krim i Distrikts-Norge og hvordan de prøver, og feiler, med å håndtere det pr. nå?
Senast redigerad av Niffy 2024-12-17 kl. 01:26.
Citera
2024-12-17, 01:54
Medlem
Citat:
Og tror vi at dette kommer til å bli tatt opp under rettssaken?

Jeg tror ikke dette kommer til å bli bli noe særlig tatt opp under rettssaken.
Jeg la merke til en uttalelse fra en Abrahamsen i Avhørts episode som bl.a. handlet om beklagelse fra politiet til de etterlatte for en god stund siden:
Han beklaget, samtidig som han presiserte at de ikke kunne forutse at all terroriseringen skulle lede til drap, så derfor var det liksom ikke noe mer de kunne ha gjort på forhånd.

Jeg reagerte sterkt! Alvorlig talt, er det fullstendig ok og greit å plage, forfølge, og terrorisere andre mennesker, så lenge politiet ikke "kan vite at det fører til drap??" "Vi kunne dessverre ikke forutse det. Beklager så mye." Derfor gadd de ikke å følge opp anmeldelsene som kom inn.
Citera
2024-12-17, 02:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg tror ikke dette kommer til å bli bli noe særlig tatt opp under rettssaken.
Jeg la merke til en uttalelse fra en Abrahamsen i Avhørts episode som bl.a. handlet om beklagelse fra politiet til de etterlatte for en god stund siden:
Han beklaget, samtidig som han presiserte at de ikke kunne forutse at all terroriseringen skulle lede til drap, så derfor var det liksom ikke noe mer de kunne ha gjort på forhånd.

Jeg reagerte sterkt! Alvorlig talt, er det fullstendig ok og greit å plage, forfølge, og terrorisere andre mennesker, så lenge politiet ikke "kan vite at det fører til drap??" "Vi kunne dessverre ikke forutse det. Beklager så mye." Derfor gadd de ikke å følge opp anmeldelsene som kom inn.

Jeg har sett flere omtale dette som et varslet drap, og problemstillingen kunne ikke vært mer aktuell enn i denne saken, det var jo faktisk en opptakt som varte over flere år, men som ikke ble tatt på alvor, og så endte Jonas opp død.

Det er jo helt forjævlig, at til og med med kjente trusler mot seg, og etter å ha prøvd å involvere politiet, så ender Jonas opp drept.
Citera
2024-12-17, 02:12
Medlem
Citat:
Det at KV nå snakker, et par måneder eller mindre før saken skal for retten er jo bra, men "endelig" liksom tar han på seg skylden for selve utførelsen, men hvordan kom hele denne bøtteballetten i stand?

Vil de kjøre saken rent i forhold til hvem som utførte drapet på Jonas, eller vil de unngå de mer omfattende aspektene av saken, for å ikke blåse opp større temaer rundt org.krim i Distrikts-Norge og hvordan de prøver, og feiler, med å håndtere det pr. nå?

Ja, det er bra at KV har begynt å snakke. Men som du sier, hvordan kom det hele i stand? Det vet neppe KV, og det har nok ikke noe med ham å gjøre. Jeg blir nesten kvalm av å tenke på hvordan politiet har holdt på i forhold alt som har med denne saken å gjøre, og alt som skjedde før drapet. Hva er det man har politi for? IKKE for å holde på som disse såkalte politifolkene har gjort, eller?
Citera
2024-12-17, 02:17
Medlem
Citat:
Jeg har sett flere omtale dette som et varslet drap, og problemstillingen kunne ikke vært mer aktuell enn i denne saken, det var jo faktisk en opptakt som varte over flere år, men som ikke ble tatt på alvor, og så endte Jonas opp død.

Det er jo helt forjævlig, at til og med med kjente trusler mot seg, og etter å ha prøvd å involvere politiet, så ender Jonas opp drept.

Politiet ga jo tydeligvis regelrett fullstendig blanke!
Citera
2024-12-17, 09:32
Medlem
Citat:
Politiet ga jo tydeligvis regelrett fullstendig blanke!
Politiet pleier å gi blanke helt til noen blir alvorlig skadet eller drept. Det blir bare «collateral damage». Det er måten de jobber på. Etterpå beklages det, før de fortsetter å beskue egen navel, henlegge, bagatellisere, drikke kaffe, være arrogante henlegge, beskue kollegaers navel, øve på å være mest mulig nedlatende, henlegge, og sånn går no dagan..

Det er norsk politi anno 2024.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in