2023-09-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Nei. Men jeg stoler på at politiet har fanget rett mann. Jeg vet ingen ting jeg heller.

Men du VET at det ikke er på bestilling? Snakker jeg med Snåsamannen 2?

Jeg sier jeg ikke vet noe da jeg ikke har alle fakta. MEN, det jeg kan fortelle deg noe om er hvordan folk opererer for å få inn gjeld og det er ikke å leie personen som skylder penger til å begå et drap. Hvis det krenker deg, okay..
Citera
2023-09-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiksDetektiv
Har ikke tenkt til å droppe noen flere hypoteser her, eneste jeg vet er at man ikke ber en som skylder penger gå å drepe noen. Kommer ikke inn noe penger på den måten.. Tipper GM hadde en personlig grunn til drapet. Skriver GM da jeg ikke er sikker på at KV er drapsmannen.
Hvis det er MYE penger å tape(da snakker vi mye mer enn det MGM skylder), så er det ikke sikkert at de pengene er så viktig lenger, ved fare for tysting. Men dette er kun min tanke.
Citera
2023-09-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg vet ikke noe mer om når denne razziaen fant sted. Noen sier etter og andre sier et par dager før. Det har blitt så mye rykter at for meg er alt et stort kaos nå.
Jeg kan garantere at det var to dager før. Eksakt. Noe mer vil jeg ikke skrive her.
Citera
2023-09-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingelingen90
Jeg kan garantere at det var to dager før. Eksakt. Noe mer vil jeg ikke skrive her.

Det forstår jeg
Citera
2023-09-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
Dere som kjenner litt til MGM 1 og 2..aka knoll og tott.. tror dere MGM 1 hadde stilt på en slik jobb for 100 000NOK.. er han så glad i penger/desperat?? bare for å prøve å forstå hva som kan ha skjedd.. 100K kan de fleste oppdrive dersom de hater noen veldig... lurer mest på MGM 1.. da det nok er han som har laget avtale om betaling for jobben.. og han andre bare var med som (sjåfør og hjelpemann)

Jeg har egentlig mine tvil.. om det så sto om en million så kan jeg ikke skjønne at KV har tatt livet av noen. Veit at ene gangen han skyldte noen en del narko penger, lurte han/stjal han 5kg weed av en annen for å betale den narko gjelda. Så veit han kunne stjele og gjøre sånne ting for å ordne opp ene plassen for så å prøve å løse gjelda andre plassen igjen.. drev med kortsiktige løsninger , men han har ikke vært typen til mord.. hverken han eller RF..
Citera
2023-09-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiksDetektiv
Jeg sier jeg ikke vet noe da jeg ikke har alle fakta. MEN, det jeg kan fortelle deg noe om er hvordan folk opererer for å få inn gjeld og det er ikke å leie personen som skylder penger til å begå et drap. Hvis det krenker deg, okay..

Jeg blir ikke krenket. Men hvis det kommer frem tilslutt at det var et bestillingsdrap. Så kommer jeg til å tenke på deg.

Hvis du har rett. Kudos til deg isåfall.
Citera
2023-09-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39
Jeg har egentlig mine tvil.. om det så sto om en million så kan jeg ikke skjønne at KV har tatt livet av noen. Veit at ene gangen han skyldte noen en del narko penger, lurte han/stjal han 5kg weed av en annen for å betale den narko gjelda. Så veit han kunne stjele og gjøre sånne ting for å ordne opp ene plassen for så å prøve å løse gjelda andre plassen igjen.. drev med kortsiktige løsninger , men han har ikke vært typen til mord.. hverken han eller RF..
Men om de har blitt truet på livet da? Og ikke hatt noe valg? Og selv hatt mye å tape med å gå til politiet.
Citera
2023-09-23, 22:53
Medlem
Nå snakkes det om småpenger som motiv her, klart småpenger kan også være et motiv men en regress på flere millioner er et reelt motiv.

Det lå i kortene at JH gikk til politiet for å få lettet på samvittigheten og det er der det ligger er min antagelse.

Og at den som har tent på er knarker, tar jeg nesten som en selvfølge.
Citera
2023-09-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nå snakkes det om småpenger som motiv her, klart småpenger kan også være et motiv men en regress på flere millioner er et reelt motiv.

Det lå i kortene at JH gikk til politiet for å få lettet på samvittigheten og det er der det ligger er min antagelse.

Og at den som har tent på er knarker, tar jeg nesten som en selvfølge.
Jeg tror ikke det er snakk om småpenger her. Det har vært diskutert i forumet, ja. Men det her er nok mye større enn vi tror.
Citera
2023-09-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39

Så da er vi tilbake til at det kan ha vært et uhell da. Kanskje de bare skulle true han med pistol, for at han skulle skjønne at det var alvor.
Citera
2023-09-23, 22:59
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke det er snakk om småpenger her. Det har vært diskutert i forumet, ja. Men det her er nok mye større enn vi tror.

Hvorfor tror du at det må være stort? Det er en klassisk forestilling her på FB at alt må være noe stort og internasjonalt når det som regel er begrenset og lokalt.
Citera
2023-09-23, 23:00
Medlem
Citat:
Men om de har blitt truet på livet da? Og ikke hatt noe valg? Og selv hatt mye å tape med å gå til politiet.

KV og RF er ikke personer som går til politiet _uansett hva_ .
Men selvom du blir truet på livet, så skal du faktisk ha hjertelag til å ta steget å drepe noen, og det er det ikke mange som har. Oppfatta aldri KV eller RF som noen personer som var i stand til å ta ett liv. Som sagt, skyldte han penger og ble trua, fant han en kortsiktig løsning, om det så var å lure bekjente for å beklage seg etterpå eller løse det etterpå igjen. Han er en som har vært uheldig med valgene i livet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in