Citat:
Du lter sjukt smart.
Mnniskor som dig har en viss potential, men det slutar dr.
Jag var lnge aktiv p en arbetsplats dr jag krnglade om MINUTER i olika arbetsuppgifter, jag rknade MUSKLICK i IT systemet.
Efter 10r hade det blivit totalt TRE 100% STLLNINGAR i besparelser.
Ingen frstod varfr jag tjatade om att spara en minut hr och tre minuter dr, eller varfr PC systemet skulle vara riggat s att man klickade EN gng istllet fr TIO gnger nr man skulle n en produkt eller ett projekt.
Helt rligt s fattade de knappt att de sparat ngot helt fram tills jag visade hur mycket effektiviseringarna sparat.
Om man hittar 10 punkter att spara 300:- p s r det motsvarande 3000:-/r skattefri inkomst. Det r som att ka inkomsten med ca 4300:- fre skatt, och nr man vl ndrat detta, som tar oftast bara ngra minuter. S tickar detta belopp in r efter r, och det blir p 10r 43000:- fre skatt. Om man rknar timlnen p dessa tgrder s r det LNGT VER vad vad man fr p de flesta arbetsplatser fr motsvarande insats av tid. S p tio r har en knegare ftt en extra mnadsln i avkastning, p ngra f minuter investerade vid olika tidspunkter, genom att ta aktiva val fr fasta utgifter. Det kan vara frskringar, elavtal, internet, banken, valet av motor p bilen, osv..
Om man tar denna sortens tnkande ver en livstid i arbete s blir det skert en rsln innan man gr i pension, kanske tv.
Allts, mnniskor som tnker rtt kan fortstta pensionera sig vid 65, de som tnker fel kan kra p till 67, samma levnadsstandard gett.
99% av mnniskor klarar inte att tnka shr, och det r det fretag tjnar pengar p. Det r ven det jag tjnar pengar p, s jag r glad att den stora massan inte tnker lngre.
Det handlar inte om ETT BANKKONTO eller ETT KUNDFRHLLANDE, det handlar om att man tar hand om hela sin ekonomi ned p detaljniv. Det tar ngon minut p varje punkt, och sparar ibland tiotusentals kronor p bara ettr.
Senast redigerad av fotonreflex 2023-09-16 kl. 12:46.
Senast redigerad av fotonreflex 2023-09-16 kl. 12:46.