Citat:
Ursprungligen postat av
Glit
Jag har inte nmnt ngonting om skandia, Frn ICA banken:
S det r allts 625:- om du har 25,000:- som ligger, vilket man brukar ha nd.
Sorry, diskussionen innan ditt inlgg handlade om Skandiabanken, s jag missade att du vxlade till ICA-banken.
Den banken ger just nu 2,25 % i rnta p lnekonto upp till 25 000 kr, men bara om man stter in sin ln, CSN eller pension p kontot. Fr belopp ver 25 000 kr r rntan 0 % liksom om man stter in 25 000 kr som inte hrrr frn ln, CSN eller pension. Det gr att det inte gr att ligga p 25 000 kr i snitt. Antingen anvnder du pengarna som kommer in frn ln, CSN eller pension och hamnar lngt under 25 000 kr innan det dags fr en ny insttning av ln, CSN eller pension mnaden efter. Eller s anvnder du inte pengarna och hamnar ver 25 000 kr vid nsta pfyllning av ln, CSN eller pension. I praktiken r det vldigt svrt att f rnta p mer n hlften av 2,25 %. Drygt 300 kr per r allts.
Lnekonto med bankkort kostar p ICA-banken 25 kr i mnaden. Det blir 300 kr om ret i kostnader. Sedan har de valutavxlingsavgift om 1,65 % och andra avgifter.
S kalkylen blir att ICA fr in mer i avgifter n vad de betalar i rnta. Det r allts inte du som tjnar ngot utan banken. Och d har jag inte rknat med att inflationen urholkar vrdet p dina insttningar p lnekontot och att ICA-banken f n fr 3,75 % i rnta vid placering av dina pengar hos Riksbanken genom kp av riksbankscertiificat.
S finurliga r ICA-banken. Inte konstigt att folk r frbannade.