Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 18:21
Medlem
.
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-15 kl. 18:49.
Citera
2023-09-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Pågrepet på Åmot

Rena han ble pågrepet, hvertfall det alle medier skriver å dem sa på pressekonferansen.

Edit: å skrive åmot blir jo litt større
Senast redigerad av Gatelys 2023-09-15 kl. 18:26.
Citera
2023-09-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Rena han ble pågrepet, hvertfall det alle medier skriver å dem sa på pressekonferansen.

Edit: å skrive åmot blir jo litt større

Politiet har korrigert plass for pågripelse i dag.. Ref link under

https://www.ostlendingen.no/mannen-i-20-ara-ble-ikke-pagrepet-pa-rena-men-i-nabokommunen/s/5-69-1566377

Sitat: "Politiet bekrefter fredag ettermiddag at mannen ikke ble pågrepet på Rena, men i nabokommunen Stor-Elvdal. – Vi har gjort flere beslag og sikret flere bevis etter pågripelsen. Hvilke, ønsker jeg ikke å gå inn på, sier politiadvokat Tine Henriksen til Østlendingen"

Mor til GM har adresse i stor-elvdal 🤔
Citera
2023-09-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Han trenger ikke å ha vært fast informant for å ha tystet i en sak.

Uansett, budskapet i taggingen er rimlig klart.
Kan GM tatt feil offer? At det er bestilt, men J ble sendt til en såkalt jobb i stedet for en annen? Kan det være at det er noen andre som faktisk har tystet, men prøvd å legge fokuset på J? Sett at J er "uskyldig", da er det naturlig å snakke rundt om det. Tenke i starten at det er "guttestreker", dog alvorlige så en vil ha slutt på det. Er det ikke litt naivt viss du skjønner du er truet på grunn av noe du kan ha gjort og "reklamere" så mye for det du blir utsatt for på SoMe? Spes viss det gjelder rusmidler og i befatning med noen som ikke skyr utpressing eller ty til vold. Hadde det ikke vært best å prøve å gjøre opp for seg og gå litt stille i dørene. En legger ut ganske mange spor på sosiale medier.
Senast redigerad av Haaploes 2023-09-15 kl. 18:50.
Citera
2023-09-15, 18:45
Medlem
Bibss avatar
Historien som noen kom med her, ble også fortalt av SA i dagens Avhørt; at desse som krevde penger etter lastebil-brannen, ikke gav seg. Snakk om en "gær'n narkoman" som trengte penger...
Man må jo virkelig gå tilbake og spørre sjeiken hvem han hadde kontakt med den natten de var på båttur.
Senast redigerad av Bibs 2023-09-15 kl. 18:48.
Citera
2023-09-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Helt enig i det. Jeg tenker at valg av GM vitner om et kriminelt miljø av lavere rang enn først antatt.

Dette er nok en Wish utgave av en leiemorder som sikkert gjorde det for noe Knark og litt penger
Citera
2023-09-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frodin
Det er lite sansynlig da det er "flere skuddskader i terassebordet". Er kun 2 små planker som er fjernet. Lite sansynlig at de skuddene har truffet et så lite område langt ifra.

Heisann, jeg er ny bruker her..
Har det stått at det er skutt rett ned i planken? Fordi det kan være streifeskudd som kan komme i alle vinkler.

Samme tenker jeg ang at JH ble skutt i bilen sin: vi mennesker beveger oss mye og da kan man bli skutt så og si alle andre plasser enn i rumpa som man sitter på.

Altså, hvis han ble skutt i ryggen så er det godt mulig at han har prøvd å snu seg bort fra pistolen og dermed treffer GM ham i ryggen. Evt så kan han ha prøvd å dukke mens han kjørte og da blitt truffet i ryggen (og noen streifeskudd suser igjennom åpne vinduer og treffer plankene i verandaen).. Det er mange muligheter, og man trenger ikke å henge seg opp småpirk her.
Mvh meg
Citera
2023-09-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeMySun
Politiet har korrigert plass for pågripelse i dag.. Ref link under

https://www.ostlendingen.no/mannen-i-20-ara-ble-ikke-pagrepet-pa-rena-men-i-nabokommunen/s/5-69-1566377

Sitat: "Politiet bekrefter fredag ettermiddag at mannen ikke ble pågrepet på Rena, men i nabokommunen Stor-Elvdal. – Vi har gjort flere beslag og sikret flere bevis etter pågripelsen. Hvilke, ønsker jeg ikke å gå inn på, sier politiadvokat Tine Henriksen til Østlendingen"

Mor til GM har adresse i stor-elvdal 🤔
tror den personen er litt.for ung, F.83
Citera
2023-09-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi

I en informantteori vil man kanskje anta at all omtalen av hærverket i sosiale medier er et forsøk på å gi inntrykk av at man ikke har noen kobling til politiet og at politiet ikke bryr seg ("bedre å ringe Avhørt"), samt le bort at taggingen ikke gjaldt seg selv. Tviler derimot selv på at politiet hadde latt noen herje med BO så åpenlyst over en så lang periode dersom det var et informantscenario.

Politiet har nesten ikke gitt info siden dag 1. Gjentar denne lista med informasjon som (jeg tror) faktisk er omtalt i avisene (vurdert som «bekreftet»):

Synes fortsatt man kan peke i alle retninger basert på det avisene faktisk har skrevet
Senast redigerad av 7sover 2023-09-15 kl. 18:58.
Citera
2023-09-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
All denne brenningen av biler virker merkelig. Får meg til å mistenke noe annet. Kan biler ha blitt brukt til smugling? Noen er redde for at det kan finnes spor i bilene? Og så brenner man dem. Den første bobilen for eksempel. Hvorfor var man så opptatt av å brenne den?

Ser at han K...V har en felles venn med meg. Denne kvinnen er psykr.pasient som er kjent for å tenne på containere og bygninger. Kan være tilfeldigheter🤷‍♀️
Citera
2023-09-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theycallmecurse
Ser at han K...V har en felles venn med meg. Denne kvinnen er psykr.pasient som er kjent for å tenne på containere og bygninger. Kan være tilfeldigheter🤷‍♀️
Kan du tipse politiet om dette?
Citera
2023-09-15, 19:07
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Kan GM tatt feil offer? At det er bestilt, men J ble sendt til en såkalt jobb i stedet for en annen? Kan det være at det er noen andre som faktisk har tystet, men prøvd å legge fokuset på J? Sett at J er "uskyldig", da er det naturlig å snakke rundt om det. Tenke i starten at det er "guttestreker", dog alvorlige så en vil ha slutt på det. Er det ikke litt naivt viss du skjønner du er truet på grunn av noe du kan ha gjort og "reklamere" så mye for det du blir utsatt for på SoMe? Spes viss det gjelder rusmidler og i befatning med noen som ikke skyr utpressing eller ty til vold. Hadde det ikke vært best å prøve å gjøre opp for seg og gå litt stille i dørene. En legger ut ganske mange spor på sosiale medier.
Som Lier sa på Avhørt i dag, det kan være nyttig å ta i bruk Occam's razor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in