Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Hehe. Det var jo ganske oppklarende. Bra jobba
Se tillegg i redigert tekst:

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Redigert tekst sammenhengende:
Fra Avhørt-episode 6:
3:46 - ca 4:52:
"Bare tanken på at vårt nærvær sammen med han i Hønefoss den dagen kunne ha vært utløsende for en så grusom handling, så derfor så har jo vi jobba ganske hardt for å prøve å finne ut av akkurat det. Og vi har nå flere kilder som bekrefter at det ikke stemmer: Nemlig at det forelå drapsplaner før vi dro til Hønefoss.

Så det betyr jo da at disse tingene som vi har snakket om tidligere at dette kanskje var en krangel som utartet seg det er det da åpenbart ikke hvis disse opplysningene er korrekte og det tror jeg at de er for vi mener at de kildene vi har de er meget troverdige.
Våre kilder forteller oss at drapet på Jonas var planlagt og vi har brukt flere dager på å få dette bekreftet og vi mener nå at denne informasjonen er sikker.
Politiet skal ha avdekket at drapet på Jonas var planlagt en tid i forkant av den 17. august. Hvor lang tid, det vet vi ikke. Men kan dette bety at politiet visste at Jonas var i fare?"
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-22 kl. 21:15.
Citera
2023-09-22, 20:55
Medlem
Citat:
Dette er jo bare ren fantasi da. Men jeg ser for meg at han ble skutt i hjertet.

Har hengt meg opp i beskrivelsen fra Avhørt, om at det virket som om han sov. Jeg ser for meg at det ikke var så mye blod utifra podcasten.

(Atal, skrev i en post, at det kanskje var et forvrengt bilde, etter hva han hadde hørt. Og at han like gjerne kunne være blodig, når de fant han.)

Hvis han ble skutt i hjertet, så er det rart isåfall er at han kom seg så langt som han gjorde i bilen.

Om man blir skutt i hjertet og det stopper, så er det ikke noe som pumper blod ut av kroppen. Og da blir det kanskje ikke så mye spor om at man er skutt?

Jeg har null peiling på skuddskader, men det finnes jo folk som blir skutt 10 ganger og overlever.
Hvis han ble skutt av 1 skudd som traff en arterie, så ville det jo være 7 liter blod ett eller annet sted der, før han døde?

Hvilke andre skuddskader, klarer man å kjøre bil 50meter med? Som ikke gir synlige spor?

Kanskje noen satt en sprøyte i han, etter å ha truet han med pistol, og skutt varselsskudd i plattingen.

Det kan godt være han ble skutt i ryggen, som det har vært mye snakk om. Men kula trenger ikke å ha gått igjennom, den kan ha satt seg fast. Ellers har jeg sett tilfeller av folk som er skutt i hodet, hvor det ikke har vært åpenbart før de obduseres. Selvfølgelig tvilsomt her hvis det er sånn at han har kjørt etterpå.
Citera
2023-09-22, 20:58
Medlem
Har det noen gang kommet frem hva type våpen som ble stjålet? Jakt,pistoler,salong?
Citera
2023-09-22, 21:02
Medlem
Citat:
Hvis du får en ekte pistol rettet mot hodet? Hva gjør du da? Er du John Wick?
Eller fryser du til is, og kaster fra deg lommeboka di?

Det er ikke noe hold i hypotesen... men det er en hypotese basert på avhørt sin beskrivelse av Jonas, fra min side iallefall. Det er ren fantasi, men vi har ikke ett eneste bevis for at han er skutt...

Ja tenkte på det scenarioet før jeg skrev det jeg skrev men tenkte at JAH ville luktet lunta og ikke kommet så nærme de to tomskallene. Men kan jo være.
Citera
2023-09-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Ja tenkte på det scenarioet før jeg skrev det jeg skrev men tenkte at JAH ville luktet lunta og ikke kommet så nærme de to tomskallene. Men kan jo være.

Hehe. Ja. Jeg føler meg ganske tøff innimellom.
Men om noen hadde dratt frem en pistol... langt inne i skauen, langt fra folk.

PANG! PANG!

Han skyter ned i terrassegulvet.

Jeg hadde kanske pissa på meg for alt jeg vet. Jeg aner ikke hvordan jeg selv hadde reagert...

----------------

Noen sikter på deg med pistol. Hva gjør du? Er du redd for å dø. Ja. Det tror jeg alle, så og si alle, er da.

Sloss du, eller gjør du som du blir bedt om?
Senast redigerad av Jocturnal 2023-09-22 kl. 21:13.
Citera
2023-09-22, 21:15
Medlem
Citat:
Hehe. Ja. Jeg føler meg ganske tøff innimellom.
Men om noen hadde dratt frem en pistol... langt inne i skauen, langt fra folk.

PANG! PANG!

Han skyter ned i terrassegulvet.

Jeg hadde kanske pissa på meg for alt jeg vet. Jeg aner ikke hvordan jeg selv hadde reagert... hehe.

Nei det vet man vel ikke, vanskelig å tenke seg akkurat det der. Men siden JAH var på alerten så ser jeg ikke for meg at de kom veldig tett på han, men kan jo være.
Nei får håpe det kommer noe mer info om dette snart.
Citera
2023-09-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Jeg tror dem fant dette våpenet allerede da dem ransaket hjemmet hans etter den bil hendelsen. Eller tror vi han skjønte han måtte gjemme det å at politiet ville dukke opp?

Edit: bare gått ut ifra att det er en pistol siden det som oftest blir brukt når man leser om sånne hendelser. Men rettet det opp nå

Jeg mener det sto at politiet ikke fant noe våpen da de ransaket hjemme hos han etter hendelsen med unggutten og bilen. Skal se om jeg finner link

Edit. Fant ikke noe om våpen, men at de ikke "fant noe som kunne settes i sammenheng med denne konfrontasjonen".

https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-rykket-ut-til-siktet-28-aring-etter-drapet-pa-jonas-1.16565298

"Ransaket boligen
– Vi reiste hjem til han på Rena. Han sa han ikke hadde kjørt noen bil denne kvelden. Vi gjorde en ransaking uten at vi fant noe som kunne settes i sammenheng med denne konfrontasjonen i Rena sentrum, sier Klauseie."
Senast redigerad av Atal 2023-09-22 kl. 21:32.
Citera
2023-09-22, 21:28
Medlem
Politijusisten på tv2 sier "de er intressert i å vite hvor våpenet har vært de seks siste åra".. Ikke hvor det er i dag.. Mulig det bare var klønete formulert, men det var slik jeg tolket det.
Citera
2023-09-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proxant
Stein Morten Lier virker som en stor narsissist imo. Tror man skal ta det meste som kommer derfra framover med en klype salt, dessverre

Du hører allerede i innledningen at agenda til Avhørt er å lage dramatisk hørespill av uklarhetene til J.
Når de sutrer om at politiet ikke vil ha dem i dialog og lytte til alt de vet, så betyr dette at de ikke har noe å formidle til politiet, og at politiet ikke er interessert i å bidra til suppa deres.

De liker bare å gjøre seg viktig.
Citera
2023-09-22, 21:31
Medlem
våpentyveriet i 2017 og da et våpen spesielt (tv2) politiet ønsker å avdekke hvor dette våpenet har vært siste 6 år..
- har de funnet våpenet i gjerningsmennenes område.. hadde ikke dette vært ett spørsmål?

tror ikke de har funnet våpenet.. men de har både tomhylse og kule som tilsier att dette våpenet stammer fra tyveriet.. de har også muligens tomhylser/kuler fra opprinnelige eier..

har vel stått i en avis hvilke pistoler som ikke ble funnet etter dette tyveriet?
kan dette ha vært politiets første spor til knoll og tott..

er vel noen lokale som vet hvilke pistol(er) MGM 1 har lekt seg med siste år.. har en følelse på att det er en pistol/revolver, men er helt sikker på att de får grisebank av Kaptein Vom når de kommer ut...
Citera
2023-09-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
våpentyveriet i 2017 og da et våpen spesielt (tv2) politiet ønsker å avdekke hvor dette våpenet har vært siste 6 år..
- har de funnet våpenet i gjerningsmennenes område.. hadde ikke dette vært ett spørsmål?

tror ikke de har funnet våpenet.. men de har både tomhylse og kule som tilsier att dette våpenet stammer fra tyveriet.. de har også muligens tomhylser/kuler fra opprinnelige eier..

har vel stått i en avis hvilke pistoler som ikke ble funnet etter dette tyveriet?

er vel noen lokale som vet hvilke pistol(er) MGM 1 har lekt seg med siste år.. har en følelse på att det er en pistol/revolver, men er helt sikker på att de får grisebank av Kaptein Vom når de kommer ut...
Med tanke på hvis det var samme våpen som MGM1 truet gutten med, så kan kanskje forhåpentligvis noen av vitnene beskrive våpenet?

"Bare timer etter at Jonas Aarseth Henriksen (30) ble drept, skal mannen som nå er siktet for drapet ha truet en gutt med pistol. En rekke personer var vitne til hendelsen, ifølge Dagbladets opplysninger."
https://www.dagbladet.no/nyheter/truet-gutt-med-pistol/80202732
Citera
2023-09-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1

Det må være denne:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2017/12/02/195352862/flere-pagrepet-etter-vapentyveri-i-trysil

Det var både pistoler og revolvere de stjal. Og hagler og rifler... rene colt-bordet
Senast redigerad av Jocturnal 2023-09-22 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in