Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davinci314
Er det ikke en god sjanse for at det er relatert? Noen smugler inn, mens andre har dealet, feks. Blir noe beslaglagt så står man uansett i gjeld til personen over i rekka.

Likte teorien over om at brann kan ha skjult spor fra smugling.

Jo, til syvende og sist er nok alt relatert. Og Norge er ikke større enn at de fleste av disse sakene flyter over i hverandre, i ett eller annet ledd.

Men hvilken sak Jonas har hatt tilknytning til, kan bli interessant å se. Jeg har fremdeles en Lanes følelse av denne saken, hvor politiet oppfordret en småkriminell til å infiltrere et noe hardere miljø enn han vanligvis frekventerte. Lanes evnet ikke å navigere i det miljøet politiet presset ham inn i, og forstod heller ikke fullt ut alvoret i det han gjorde. Hvilket til slutt fikk ham drept.

Og her er forsikringssvindelen cluet. Saken som hang over JAH i et helt år, frykten for langvarig fengselstraff. "6 år", sier han i podcasten Avh*rt, "da ville livet mitt blitt ødelagt. Da ville jeg aldri kunne drive firma igjen, da ville jeg aldri få forsikring igjen."

Forsikringssvindelen, som plutselig ble henlagt.
Citera
2023-09-15, 11:44
Medlem
Til info: JAH ble skutt i magen og leggen.
Citera
2023-09-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
All denne brenningen av biler virker merkelig. Får meg til å mistenke noe annet. Kan biler ha blitt brukt til smugling? Noen er redde for at det kan finnes spor i bilene? Og så brenner man dem. Den første bobilen for eksempel. Hvorfor var man så opptatt av å brenne den?

Når Jonas i Avhørt forteller om forløpet til brannen, og sier at han (på spøk) sa: «Det beste hadde vel vært om bilen brant opp.» La oss tenke at den delen er sann, men at samtalen i virkeligheten handlet om at de var engstelige for at det fantes spor bilen. Som narkohunder kunne kjent lukten av.
Citera
2023-09-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimsi
Til info: JAH ble skutt i magen og leggen.

Burde jo være en del blod på åstedet da?
Citera
2023-09-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Jo, til syvende og sist er nok alt relatert. Og Norge er ikke større enn at de fleste av disse sakene flyter over i hverandre, i ett eller annet ledd.

Men hvilken sak Jonas har hatt tilknytning til, kan bli interessant å se. Jeg har fremdeles en Lanes følelse av denne saken, hvor politiet oppfordret en småkriminell til å infiltrere et noe hardere miljø enn han vanligvis frekventerte. Lanes evnet ikke å navigere i det miljøet politiet presset ham inn i, og forstod heller ikke fullt ut alvoret i det han gjorde. Hvilket til slutt fikk ham drept.

Og her er forsikringssvindelen cluet. Saken som hang over JAH i et helt år, frykten for langvarig fengselstraff. "6 år", sier han i podcasten Avh*rt, "da ville livet mitt blitt ødelagt. Da ville jeg aldri kunne drive firma igjen, da ville jeg aldri få forsikring igjen."

Forsikringssvindelen, som plutselig ble henlagt.

Citat:
Når Jonas i Avhørt forteller om forløpet til brannen, og sier at han (på spøk) sa: «Det beste hadde vel vært om bilen brant opp.» La oss tenke at den delen er sann, men at samtalen i virkeligheten handlet om at de var engstelige for at det fantes spor bilen. Som narkohunder kunne kjent lukten av.

Tenker alt dette er sannsynlig, også i kombinasjon! Godt tenkt.
Citera
2023-09-15, 11:53
Medlem
Citat:
Godt poeng men jeg vet ikke om narkotika sitter som en lukt etter du fjerner det og hvis så, er det så farlig om en bukkje begynner å bjeffe. Litt farlig er det, du blir for rødflagga
Citera
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Medieforbud var ganske forventet. Men fullstendig isolasjon i to uker er ikke så vanlig. Nå skal de sikkert forsikre seg om at han ikke får informasjon om saken via andre innsatte, men det ser også ut som om politiet legger ekstra press på ham - kanskje for å få ham til å snakke.
Ca. 25 pst. av alle begjæringer om varetekt, innebærer krav om full isolasjon. Så er det 80-90 pst. av de varetektskravene som går gjennom.
Citera
Medlem
Jeg er lokal og har fulgt saken og tråden siden starten, selv om jeg nylig tok steget og opprettet bruker.

For noen uker siden hørte jeg RYKTER om at JAH hadde 10kg med knark i bilen sin når han ble drept.
Riktig nok har jeg ikke hørt mer om dette i ettertid, men er det noen andre lokale som har hørt dette eller noe lignende? Med tanke på MGM sin historikk så kunne det jo kanskje vært en overlevering som gikk galt eller være planta i bilen av MGM etter drapet. Det er uansett bare et rykte jeg har hørt.
Citera
Medlem
Nakiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frodin
Det er bekreftet skuddskader i 2 terassebord.
Hytta ligger jo på en høyde, så mulig han har blitt skutt bakfra når han har gått opp mot den (kanskje avtalt oppmøte 0900), -og at prosjektilet har gått igjennom og i retning terrassen. Kan også ha skiftet en del grader ved utgang.
Citera
2023-09-15, 11:54
Medlem
Citat:
All denne brenningen av biler virker merkelig. Får meg til å mistenke noe annet. Kan biler ha blitt brukt til smugling? Noen er redde for at det kan finnes spor i bilene? Og så brenner man dem. Den første bobilen for eksempel. Hvorfor var man så opptatt av å brenne den?

Merk at det bare er JAH og OMM dette har gått ut over, ingen fler. Uansett tror jeg motivet er personlig relatert.
Citera
2023-09-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Kriminelle kjenner kriminelle over alt, fordi om de ikke er direkte venner.. Kan sj*iken ha leid inn noen til å ta J av dage? eller er dette helt utenkelig? Jeg bare spør.. Jeg får han ikke helt ut av hodet pga flere ting.. Lampeoljen bl.a...

Dette tror jeg også er en stor sannsynlighet for, tipper alt dette kan spores tilbake til den brannen i betonbilen.
Citera
2023-09-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Mulig jeg husker feil eller blander, finner ikke igjen opplysningene i tråden. Men ; hvor var de tidligere eierne av hytta fra? Det jeg ikke skjønner ang MGM; noen hadde uttalt at det ikke var denne KV, men en slektning og at folk kom til å bli overrasket over hvem det var.

Jeg ville blitt overrasket om det var KVs mor! Ville vært en plottwist for alle her, tror jeg. Hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in