Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan J i så fall ha vært nede ved Veerntjern for å vaske seg og deretter gått opp mot hytta, og kan GM ha skutt han bakfra i det J kom gående opp til et sted i nærheten av trappa til terrassen?

Hvis J hadde vært der i mange timer og hadde overnattet i bilen og hvis årsaken til at han var der var for å være i sikkerhet og i skjul så tenker jeg at det hadde vært logisk å la bilen stå skjult og ikke helt oppe ved hytta der bilen eventuelt kunne sees fra hovedveien på den andre siden av Veerntjern.

Bilen hans kan i utgangspunktet ha stått der den ble funnet tenker jeg. Eller viss vi ser ut fra teorien om at det var et jobboppdrag så kanskje det var noe han kom lettest til der bilen stod... men viss GM oppsøkte J, ser jeg for meg at han var på avstand og skjøt for så å stikke, men viss tanken var å ta livet av, skulle en tro en syk GM ville ha forsikret seg om at vedkommende faktisk var død. Ergo, den måtte ha sjekket tilstanden i bilen.
Citera
2023-09-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobboe
Når jeg søker på KV, så kommer det en PKV opp, som har KT*M som sitt forsidebilde. Er dette samme person, og er det noen likheter med motorsykkel som var i søkelyset for noen uker tilbake?

Neppe, her er KTM som er brukt under drapsforsøket
https://regnr.info/PB7807?gclid=EAIaIQobChMI78byl6CsgQMVHQB7Ch1xWQudE AAYASAAEgJFlfD_BwE
Citera
2023-09-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Ja, var det jeg og stusset på . Bare en skrivefeil?]
Ja. Korrekt tidspunkt skal være før kl 9. Dette har blitt rettet i en annen artikkel.

Hvis det var slik at J bestemte seg for å ta skjermbilde og å sende kartutsnittet pga at han følte seg utrygg el.l., så tenker jeg at det er logisk om han gjorde dette før han gikk ut av bilen hvis han kjørte bilen helt opp til hytta, og at det er logisk at kartutsnittet ble sendt rett etter at skjermbildet ble tatt.

Men hvis han følte seg utrygg, hvorfor gikk han i det hele tatt ut av bilen (hvis han gikk ut av bilen)? Hvorfor kjørte han i så fall ikke straks derfra?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-15 kl. 11:06.
Citera
2023-09-15, 11:06
Medlem
Ringblad: "Ber om fire ukers varetektsfengsling for drapssiktet 28-åring - Fredag opplyser politiet i en pressemelding at de har begjært siktede varetektsfengslet i fire uker med brev- og besøksforbud og forbud mot aviser og kringkasting i hele fengslingsperioden samt fullstendig isolasjon i to uker.

Siktede samtykker ikke i fengsling. Siktede er ikke avhørt, politiet har et ønske om å gjennomføre avhør så snart som mulig, men det er ikke avklart om dette vil skje før helgen."
Citera
2023-09-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk. Kanskje det kan ha foregått slik som du skrev.

Andre har skrevet om andre muligheter:

Er det bekreftet kulehull i plankene? Kan jo være andre spor der. Blod for eksempel.
Citera
2023-09-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesarini
Er det bekreftet kulehull i plankene? Kan jo være andre spor der. Blod for eksempel.

Det er bekreftet skuddskader i 2 terassebord.
Citera
2023-09-15, 11:18
Medlem
All denne brenningen av biler virker merkelig. Får meg til å mistenke noe annet. Kan biler ha blitt brukt til smugling? Noen er redde for at det kan finnes spor i bilene? Og så brenner man dem. Den første bobilen for eksempel. Hvorfor var man så opptatt av å brenne den?
Citera
2023-09-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
såpass....
https://www.document.no/2023/03/02/vg-nekter-a-svare-pa-sporsmal-om-krimreporter-wibe-lund/

Citat:
Ursprungligen postat av davinci314
Lurer på hvem disse er også: https://www.ringblad.no/narkosiktet-ville-loslates-fikk-ikke-medhold/s/5-45-1623461

To ringerikinger ble varetektsfengslet i Oslo tingrett 20. februar, siktet for innførsel av en meget betydelig mengde narkotika.

I forrige uke ble de varetektsfengslet i nye fire uker, med brev- og besøksforbud og delvis isolering.

Noen som vet? Rundt tiden ting med J tok seg opp…

KV slapp ut fra varetekt i mars
Citera
2023-09-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frodin
Ringblad: "Ber om fire ukers varetektsfengsling for drapssiktet 28-åring - Fredag opplyser politiet i en pressemelding at de har begjært siktede varetektsfengslet i fire uker med brev- og besøksforbud og forbud mot aviser og kringkasting i hele fengslingsperioden samt fullstendig isolasjon i to uker.

Siktede samtykker ikke i fengsling. Siktede er ikke avhørt, politiet har et ønske om å gjennomføre avhør så snart som mulig, men det er ikke avklart om dette vil skje før helgen."

Medieforbud var ganske forventet. Men fullstendig isolasjon i to uker er ikke så vanlig. Nå skal de sikkert forsikre seg om at han ikke får informasjon om saken via andre innsatte, men det ser også ut som om politiet legger ekstra press på ham - kanskje for å få ham til å snakke.
Citera
2023-09-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davinci314
Jeg tenker det samme… Ser ikke bort ifra en bakmann med personlig motiv, men tenker det dreier seg om involvering i organisert narkotikasmugling.

Tror ikke vi skal legge fra oss feks Hubris - politiet har fengslet hundrevis etter at de fikk innsyn i meldinger, smugling via innlandet, linket til gjengmiljøet i Oslo, bakmann i utlandet:

Politiet fikk innsyn i krypterte meldingstjenester, som gjorde at de ikke en gang behøvde å gjøre beslag. Mye av smuglingen skjedde gjennom innlandet: https://www.nrk.no/innlandet/politiet-mener-mer-enn-500-kilo-narkotika-er-smuglet-inn-i-norge-gjennom-innlandet-1.16355317

Bakmann i Marokko, fremdeles ikke tatt: https://www.dagbladet.no/nyheter/pekes-ut-som-narkobaron/79033429

Bruk av Mafiaparagraf i denne saken: https://www.aftenposten.no/norge/i/0Q0bgg/seks-personer-tiltalt-i-en-av-norges-stoerste-narkotikasaker-brygger-opp-til-full-krig-i-retten

Ung gutt fikk dopet han smuglet beslaglagt, stod i gjeld til bakmennene: https://www.nrk.no/osloogviken/havnet-i-stor-gjeld-etter-salg-av-narkotika-1.16002183

Kan KV (og potensielt flere i tråden) ha endt opp i en lignende situasjon, hvor de he vært nyttige idioter i et langt større kriminelt nettverk? Politiet har som sagt gjort store beslag og fengslet over to hundre mennesker, noen må sitte med en gjeld etter en såpass stor aksjon.

Nok et eksempel på beslag, fra ringblad, hvor personen nå sitter med 645 000 i gjeld til personene som står bak:https://www.ringblad.no/stoppet-med-645-000-kroner-i-bilen-retten-mener-det-er-narko-penger/s/5-45-1654428

Min teori er at linken mellom KV og J er dette miljøet. Hvor KV er dypt i gjeld, og det er usikkert hvordan J er involvert - potensielt gjennom kompiser og/eller transport.

Det skal bli interessant å se hva som blir nøstet opp i. Det har blitt rullet opp flere store saker i tidsrommet forut for drapet, hvor hver og en av sakene kan tenkes å føre til represalier for de som har tystet i de sakene. Men det kan også dreie seg om organisert kriminalitet i litt mindre skala, typ det tvilsomme miljøet i Hønefoss som det er referert til flere ganger her i tråden.
Citera
2023-09-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Det skal bli interessant å se hva som blir nøstet opp i. Det har blitt rullet opp flere store saker i tidsrommet forut for drapet, hvor hver og en av sakene kan tenkes å føre til represalier for de som har tystet i de sakene. Men det kan også dreie seg om organisert kriminalitet i litt mindre skala, typ det tvilsomme miljøet i Hønefoss som det er referert til flere ganger her i tråden.

Er det ikke en god sjanse for at det er relatert? Noen smugler inn, mens andre har dealet, feks. Blir noe beslaglagt så står man uansett i gjeld til personen over i rekka.

Likte teorien over om at brann kan ha skjult spor fra smugling.
Citera
2023-09-15, 11:38
Medlem
Kriminelle kjenner kriminelle over alt, fordi om de ikke er direkte venner.. Kan sj*iken ha leid inn noen til å ta J av dage? eller er dette helt utenkelig? Jeg bare spør.. Jeg får han ikke helt ut av hodet pga flere ting.. Lampeoljen bl.a...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in