Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Kanske lite överdrivet men vår ekonomi hade absolut sätt bättre ut.
Runt sekelskiftet sa man att invandringen kostade 100 miljarder årligen. Arnstberg och Sandelin kom fram till 250 miljarder årligen 2013. Det hela beror på vad man väljer att ta med som kostnad och om man räknar av intäkter på invandringen osv. Som jag uppfattat det är 250-500 miljarder det vi kommer ha extra att röra oss med i Sverige varje år om vi hade genomfört en fullskalig repatriering. Behåller vi enbart invandrare som tillför kassan så är det mera.
Vilka siffror tror du det rör sig om?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Det intressant är ju att ständigt så snackas det om att vi behöver fler invandrare för att ta hand om oss när vi blir gamla och ständigt skjuts pensionsåldern fram, så då är den stora frågan om vi ska jobba tills vi är typ 75 år, när är det egentligen tänkt att de där invandrarna som vi behöver som ska ta hand om oss när vi blir gamla, ska ta hand om oss?
Hela lögnen slutar med att vi tvingas försörja andra länders folk i dyra kalla Norden och vi tvingas till skattehöjningar, välfärdssänkningar, ett ytterst otryggt samhälle och vi blir blåsta på vår pension. Om inte detta förräderi straffas med döden så kommer jag bli förvånad.
Citat:
Ursprungligen postat av
slisket
PRO TIP
Jobba inte i Sverige betala ingen skatt i Sverige lämna Sverige och du kommer att dubbla din årsinkomst Sverige har gått under löneutvecklingen har stått still sen 80talet det är inte meningen att Svenskar skall få någon pension dina skattepengar går till att finansiera ett folkmord på etniska Svenskar och skattkistan används för att försörja nyadeln.
Så dra medan du kan
Vilka vita kristna länder skulle du förslå då? Som jag förstår det är alla vita kristna länder under attack och förr eller senare går alla samma öde till mötes OM man inte gör motstånd. Betydligt lättare att göra motstånd på hemmaplan än i främmande land.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fartarallt
Dessa siffror stämmer och i det högre spannet, skulle folk fatta detta (ca 1/3 av Sveriges budget) så tror jag inte dom skulle vara lika måna om att ta hit så många araber som möjligt.
Kostnaden är illa nog, men våld, hot, trakasserier, mord, våldtäkter, bidragsbrott osv osv är en deal breaker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pa.Forever
Vem fan jobbar till 71?
Fy fan.
Jag känner flera. Själv är jag inte alls främmande att jobba deltid efter 65. Gillar mitt arbete och inser att det kommer vara riktigt goa pengar. 65 år 2023 är inte vad 65 var 1970.
Citat:
Ursprungligen postat av
klinkerhofen
det skulle ju vara trist om man jobbar till 71 och sedan dör direkt,
då förlorar man hela pensionen
Ännu mera trist om man går i pension vid 65 med kass pension och sedan lever 30 år till. Pensionen justeras väl inte upp med inflationen? Den dagen man går i pension ska man sett till att man sett om sitt hus och tillvaro.