Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtydwarf
Låter inte som du har speciellt roligt liv? Men det kanske du har eller får vid åldern då det är dags att pensionera dig.
Folk med din inställning älskar staten. Men du glömmer bort det är väldigt många. Troligen en stor majoritet som absolut inte vill jobba efter 65 års ålder.
Ingen i min familj eller släkt har gjort det trots alla varit tjänstemän. Enda som gjort det är min far då han hade eget företag. Men vid 72 sålde han av för han tyckte också livet var mer än bara att jobba.
Staten har sannerligen rövknullat oss svenskar på ett sätt som det aldrig skulle fått att göra i något av de andra europeiska länderna.
Moderaterna tjatar om det skall vara lönt att arbete??? Men varför är det inte det då? Man sliter på jobbet för att en dag kunna se fram mot pensionen och slippa det där hjulet.
Men varje år så kommer det upp nya saker om pensionen. Varför som ung stanna i Sverige där det är lite jobb, dåligt betalt, sedan pension vid 71 men den kan man inte leva på ändå
Politikerna måste väl fatta det här systemet går inte längre?
Hälsningar en som aldrig tänker jobba efter 65 år.
Har ett kreativt yrke som med fördel kan göras svart. Gillar nog bara att vara sysselsatt och har en driftig personlighet hur många på FB renoverar hemma kontra köper in hantverkare?
Sen skrev jag deltid typ 2-3 dagar i veckan 6 h/dag, är ju också den sociala biten som är kul,