2023-09-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva er regelen om klausulering? Får Google da.
Fra en annen sak:
"Tingrettsdommer Marius Sandvig sa i sin kjennelse at forsvarer Svein Holden har varslet at han vil referere til innhold i klausulerte dokumenter i fengslingsmøtet. Han har fått tilgang til dokumentene fra politiet, men har ikke lov til å dele innholdet med andre - ikke engang klienten.
Sandvig sa at Hagen må gå ut av salen mens Holden omtaler disse i dagens fengslingsmøte."

"Klausulering.
Siktede i straffesaker får som regel tilgang til deler av dokumentene i saken, utskrift av avhør, beslag og ulike rapporter.
Blant annet fordi politiet ønsker at siktede og mistenkte skal forklare seg fritt, og ikke tilpasset det de vet at politiet allerede vet, hemmeligholdes ofte noen dokumenter et stykke ut i etterforskningen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/far...bevis/72413612
Citera
2023-09-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg tviler litt på at de har klart å snike en varetektsfengsling for drap fordi bygdesnakket og pressen i så mange uker.

Politiet liker også å ha sikre saker før de går til det skrittet. Ikke som i gamle dager...

Nettopp det som er så merkelig! Som skrevet tidligere her i tråden, så har det vært to i følge domstol.no i Buskerud tingrett. Ingen av de har vært diskutert i media, så vidt jeg kan se. Og virker ikke å være relatert til Lier-saken.

28. august og 8. september. Siste her: https://www.domstol.no/en/nar-gar-re...2%A4zEJBAvtale

Min hypotese er relatert til J, derfor stillhet.
Citera
2023-09-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davinci314
Nettopp det som er så merkelig! Som skrevet tidligere her i tråden, så har det vært to i følge domstol.no i Buskerud tingrett. Ingen av de har vært diskutert i media, så vidt jeg kan se. Og virker ikke å være relatert til Lier-saken.

28. august og 8. september. Siste her: https://www.domstol.no/en/nar-gar-re...2%A4zEJBAvtale

Det er eldre drapssaker som ikke er så interessant å prate om lenger i media.
Citera
2023-09-11, 23:13
Medlem
Citat:
Nettopp det som er så merkelig! Som skrevet tidligere her i tråden, så har det vært to i følge domstol.no i Buskerud tingrett. Ingen av de har vært diskutert i media, så vidt jeg kan se. Og virker ikke å være relatert til
Linn Merete-drapet på Noresund da? Er absolutt mulig med din hypotese, misforstå meg rett
Citera
2023-09-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirula
Jeg tror det er fullt mulig å bli dødelig såret, men allikevel temmelig oppegående i mange minutter. Timer også, for den del. Det er jo ikke alle som engang skjønner at de blir skutt. Ved treff i ryggen er det stor sannsynlighet for å treffe en lunge. Ved et perifert treff kan det ta lang tid å blø så mye at man mister bevisstheten og dør. Nå har jeg heldigvis ingen erfaring med skutte mennesker. Men jeg har sett mye jakt på elg og rådyr, og det blir jo mye av det samme. Det er sjelden dyra ramler rett ned, selv med et godt treff. De løper gjerne noen titalls meter eller mer. Det tar rett og slett tid å blø ut nok.

har grublet litt vedrørende Sprinteren..
- var det en vanlig jobb kjørte han rett opp.. stoppet å gikk ut.. ( bilen er ikke snudd..) prøver da å finne eier, eller bare å finne brønnen som det skal jobbes på.. må bilen flyttes for dette gjør han det etterpå når brønnen er lokalisert..

1. enten så har han kommet opp å ant ugler i mosen, og snudd bilen uten å gå ut å løse av hengeren.. ( tror bestemt han burde satt endel spor som ikke synes på bilder jeg har sett.. )
2. han ble skutt og prøvde å flykte med bilen.. da har vi med sikkerhet sett spor fra den snuinga med bil med max adrenalin..

det er en Sprinter med 4matic og doble hjul bak.. er vel like dårlig firehjulsdrift system som Vito fra samme årgang.. spinner nok enda lettere da mindre marktrykk bak..
her blir det spor, når du blir gira(stressa).. samt spor fra tilhengeren..
bare egenvekt på bilen er vel 2.3t + tilhenger å sikkert mye ting i bilen..

håpet er da att GM å medhjelper.. de var nok 2.. har lagt igjen fult opp av DNA når de flyttet bilen og Jonas..

er mulig Jonas har vurdert plassen så dårlig att han har rygget opp siste veien.. tipper han var en konge på rygging.. men de som kjente til han vet vel om han "safet" og ikke kjørte rett opp..

mange saker blir ikke løst.. er forbanna synd for byen om det skulle bli resultatet..
Citera
2023-09-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
har grublet litt vedrørende Sprinteren..
- var det en vanlig jobb kjørte han rett opp.. stoppet å gikk ut.. ( bilen er ikke snudd..) prøver da å finne eier, eller bare å finne brønnen som det skal jobbes på.. må bilen flyttes for dette gjør han det etterpå når brønnen er lokalisert..

1. enten så har han kommet opp å ant ugler i mosen, og snudd bilen uten å gå ut å løse av hengeren.. ( tror bestemt han burde satt endel spor som ikke synes på bilder jeg har sett.. )
2. han ble skutt og prøvde å flykte med bilen.. da har vi med sikkerhet sett spor fra den snuinga med bil med max adrenalin..

det er en Sprinter med 4matic og doble hjul bak.. er vel like dårlig firehjulsdrift system som Vito fra samme årgang.. spinner nok enda lettere da mindre marktrykk bak..
her blir det spor, når du blir gira(stressa).. samt spor fra tilhengeren..
bare egenvekt på bilen er vel 2.3t + tilhenger å sikkert mye ting i bilen..

håpet er da att GM å medhjelper.. de var nok 2.. har lagt igjen fult opp av DNA når de flyttet bilen og Jonas..

er mulig Jonas har vurdert plassen så dårlig att han har rygget opp siste veien.. tipper han var en konge på rygging.. men de som kjente til han vet vel om han "safet" og ikke kjørte rett opp..

mange saker blir ikke løst.. er forbanna synd for byen om det skulle bli resultatet..

Rygget opp tror jeg du kan glemme for bremsene på tilhengeren går på opp bakken.
Citera
2023-09-11, 23:26
Medlem
Citat:

Jo, samtlige av disse sakene har vært diskutert i media. Bare ta et google søk på advokatene som er nevnt, så vil du skjønne hvilken saker det gjelder
Citera
2023-09-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuco88
Jo, samtlige av disse sakene har vært diskutert i media. Bare ta et google søk på advokatene som er nevnt, så vil du skjønne hvilken saker det gjelder

Kan du vise? Jeg har søkt på alle, finner ikke noe.
Citera
2023-09-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Så og si alle G*rdhammer bor på V*gård. De er forholdsvis mange også.

Men JEG bor vel ikke der nå?

Ja, jeg kikket over hvem som bord i det nabolaget. Pussig at det var så mange G*rdhammere der.

Det stemmer at JEG ikke bord der, har funnet en annen adresse på han. Det bord derimot en EG der, altså nesten likt navn. Så lett å blande disse.
Citera
2023-09-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Da det var razzia hos bla AK, og de tok han med.. dette har jeg hørt fra flere av vennene hans at skjedde etter drapet. Og det var ifbm med en annen sak, men det snakkes om at politiet tok han inn for den andre saken for å presse han mtp drapet på J. Men de hadde ikke noe/nok på han, og AK ville mest sannsynlig ikke ha tystet mtp hans syn på tystere. Og da måtte de la han gå. Han slapp visstnok raskt ut av varetekt.

Da fikk de nok tømt telefonen hans i samme slengen.
Citera
2023-09-11, 23:44
Medlem
Citat:

Da har jeg studerert linken. Ett spørsmål:

Det drapet er med en advokat fra Advokatkontoret Wangberg. Samme kontor som har representert Lier-saken, men hvor Wangberg måtte trekke seg pga inhabilitet. Er det mulig han ga Lier-saken videre til en felle på kontoret?
Citera
2023-09-11, 23:46
Medlem
drsniffers avatar
Priser på satellitfoto fra Airbus.

Pléiades Neo har 0.30 cm oppløsning og vil for dette utsnittet koste 2430 USD.

Pléiades har 0.50 cm oppløsning koster 10,50 USD.

100 "credits" tilsvarer 1 USD.

Andre utsnitt kan gi forskellige datoer og priser.

https://imgur.com/nxH8dlr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in