2023-09-16, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
detta hade inte varit den första tråden med en aktiv GM i den, om så är fallet och spårning är strängt taget inte så intressant om det finns en GM som sitter och medvetet skriver saker som inte är sant...

På et par dager så kommer det nok inn brukere fra Rena som kan belyse saken mer 🤗
Senast redigerad av Formann 2023-09-16 kl. 03:07.
Citera
2023-09-16, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"- Ut ifra bevisene som foreligger må vi ta høyde for at flere har hatt en straffbar rolle knyttet til drapet, sier politiadvokat Henriksen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/tru...istol/80202732
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Hva tenker du om dette, z-z-z? Jeg synes ikke det henger helt sammen, noe som helst.
Jeg tenker at det feks kan bety at politiet eventuelt har funnet bevis (feks bevis fra dashcams og andre videoopptak) som kan bety at det kan ha vært 2 stk GM på åstedet på drapstidspunktet.

Spekulasjon: Kanskje MGM ikke gjorde noe for å skjule sine bevegelser, og kanskje han hadde planlagt en "uskyldig" grunn til å kjøre til og fra området ved åstedet? Eller kanskje en eventuell medhjelper var sjåfør i en bil som MGM reiste med og den eventuelle medhjelperen hadde planlagt en "uskyldig" grunn til å kjøre til og fra området ved åstedet?
"Dagbladet får opplyst at den siktede 28-åringen skal ha truet med våpen bare få timer etter at drapet fant sted."
"Hendelsen skal ha skjedd i Rena sentrum i forbindelse med et trafikkuhell. Ifølge Dagbladets opplysninger skal uhellet ha endt med en konflikt og munnhoggeri. Den nå drapssiktede mannen skal ha vært fører av bilen som var involvert i uhellet. Underveis i konflikten skal han ha kommet ut av bilen og rettet en pistol mot en gutt, etter det Dagbladet får opplyst."
"Dagbladet er kjent med at det også skal ha sittet en annen person i bilen,..."
Politiet kan kanskje ha funnet ut hvor denne andre personen befant seg på drapstidspunktet?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-16 kl. 06:55.
Citera
2023-09-16, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Ikke som en sort SUV med sota ruter, som jeg tror var beskrevet Da må de folka som observerte den der oppe i fjellene, være veldig dårlig på biler i så fall...

Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Det er jeg ganske så sikker på at det gjør. Lukter personlig vendetta av dette, og dette er en gjeng eller personer som driver med snusk og er emosjonell ustabile fordi de ruser seg på det ene og det andre.

Ganske mye hunder kan brukes til, men i hovedsak brukes de til å finne spor som kan knyttes til kriminelle handlinger. (Bevis, blod, savnet personer, eksplosiver, våpen, narkotika, brannakseleranter, elektronikk, penger osv. lista er lang.)
Takk for oppklaring. Ser nå at spm var klønete formulert. Det var mer ment i akkurat denne saken, behovet for å bruke hund, men viss en hund alene kan oppdage det meste på lista så burde hund blitt brukt som rutine. Vil tro ikke alle hunder er trent opp til alt mulig😉 men våpen og evt eksplosiver i tillegg kan jeg se er naturlig
Citera
2023-09-16, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Som seg hør og bør, bør man i det minste gjøre et forsøk på å begrunne slike utsagn, spesielt av respekt for de som faktisk ønsker å diskutere saken ut fra de fakta man har liggende.
Det har blitt nevnt av flere i tråden her tidligere så jeg spurte en av de lokale (en som kjente Jonas og som er navngitt her på fb) jeg kjenner og han bekreftet ryktene.
Skal vi diskutere saken kun ut i fra bekreftet fakta så blir det ikke rare diskusjonen for alt politiet har bekreftet er at han er drept og at noen er arrestert.
Citera
2023-09-16, 07:03
Medlem
"...der det gjenstår en rekke undersøkelser, sier politiadvokaten. Hun peker blant annet på det kriminaltekniske arbeidet på stedet der 28-åringen ble pågrepet. - Vi har noen tanker om hva som er relevant å se etter, samtidig som vi ikke helt vet hva vi leter etter, sier Henriksen.
- Hvilke tanker har dere om hva dere ser etter? - Jeg kan ikke gå i detalj på det."

Hva tenker dere at de ser etter?
Citera
2023-09-16, 07:20
Medlem
Citat:
"...der det gjenstår en rekke undersøkelser, sier politiadvokaten. Hun peker blant annet på det kriminaltekniske arbeidet på stedet der 28-åringen ble pågrepet. - Vi har noen tanker om hva som er relevant å se etter, samtidig som vi ikke helt vet hva vi leter etter, sier Henriksen.
- Hvilke tanker har dere om hva dere ser etter? - Jeg kan ikke gå i detalj på det."

Hva tenker dere at de ser etter?
Våpen, ammunisjon, biologiske spor etter flere GM, hjulspor, siden de har brukt hund er det kanskje som nevnt brennbare væsker osv, sprayboks o.l, narkotika. Mer? Tre biler, er det mer rutine eller tenker de at alle er brukt, har de videoer av de, eller kanskje det ble brukt en annen når en gutt ble truet med pistol? Viss alle tre er brukt er det rart de står på samme plass, men denne MGM er kanskje ikke alltid helt på nett
Citera
2023-09-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Bra reflektert!
Jonas hadde en betydelig narkogjeld og han ble stoppet av politi for en tid tilbake med mye narkotika i bilen uten å bli fengslet så jeg holder en knapp på at det er en blanding av gjeld og hevn etter tysting.
JAHs lommebok ble funnet ved hytta.
Kan JAH ha blitt lurt til hytta for noe som han trodde at skulle være en handel, og kan JAH ha hatt med seg mye penger?
Hvis det var slik, og hvis MGM stjal penger fra JAH ved åstedet etter å ha skutt JAH, så kanskje politiet kan finne pengesedler med JAHs fingeravtrykk på hos MGM?
Kanskje politiet eventuelt har funnet MGMs DNA eller fingeravtrykk på JAHs lommebok?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-16 kl. 07:40.
Citera
2023-09-16, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Våpen, ammunisjon, biologiske spor etter flere GM, hjulspor, siden de har brukt hund er det kanskje som nevnt brennbare væsker osv, sprayboks o.l, narkotika. Mer? Tre biler, er det mer rutine eller tenker de at alle er brukt, har de videoer av de, eller kanskje det ble brukt en annen når en gutt ble truet med pistol? Viss alle tre er brukt er det rart de står på samme plass, men denne MGM er kanskje ikke alltid helt på nett
Takk! Du har gode forslag. Kanskje de også leter etter eventuelle spor av maling og spray på MGMs klær og sko?
Jeg håper at politiet leter etter pengesedler og at politiet (hvis de finner pengesedler) undersøker disse for DNA, fingeravtrykk og andre spor.
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-16 kl. 07:57.
Citera
2023-09-16, 07:58
Medlem
Citat:
JAHs lommebok ble funnet ved hytta.
Kan JAH ha blitt lurt til hytta for noe som han trodde at skulle være en handel, og kan JAH ha hatt med seg mye penger?
Hvis det var slik, og hvis MGM stjal penger fra JAH ved åstedet etter å ha skutt JAH, så kanskje politiet kan finne pengesedler med JAHs fingeravtrykk på hos MGM?
Kanskje politiet eventuelt har funnet MGMs DNA eller fingeravtrykk på JAHs lommebok?

Jeg tror i hvert fall det er mulig (vet ikke med sannsynlig) at J ble hooka opp med GM for å skaffe seg våpen. Det forklarer hvorfor valg av «åsted» virker så gjennomtenkt, fordi det er foreslått og planlagt av J. Så gikk det skeis og J ble skutt ved et uhell. Kan forklare skuddene som gikk i terrassen og at J ikke ble skutt så han døde momentant. MGM slår meg ikke som typen som ville ringt nødetaten om han kom i skade for å skyte noen.
Citera
2023-09-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Det har blitt nevnt av flere i tråden her tidligere så jeg spurte en av de lokale (en som kjente Jonas og som er navngitt her på fb) jeg kjenner og han bekreftet ryktene.
Skal vi diskutere saken kun ut i fra bekreftet fakta så blir det ikke rare diskusjonen for alt politiet har bekreftet er at han er drept og at noen er arrestert.

Man må nesten ha fakta til grunn for å kunne ha en diskusjon rundt dette. Forventer ikke at folk røper kilder, men at man i det minste gjør et forsøk på å begrunne sine utsagn og ikke bare kaste ut påstander i løse lufta.
Citera
2023-09-16, 08:28
Medlem
Citat:
Takk! Du har gode forslag. Kanskje de også leter etter eventuelle spor av maling og spray på MGMs klær og sko?
Jeg håper at politiet leter etter pengesedler og at politiet (hvis de finner pengesedler) undersøker disse for DNA, fingeravtrykk og andre spor.
Godt poeng ifht evt pengesedler. Kanskje GM truet til seg lommeboka fordi den inneholdt endel kontanter og bare slengte den fra seg.
Citera
2023-09-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det sier seg selv at den møkkamannen fra Rena er det ingen som leier inn som hithunter, bilbranner derimot.
Det stod et sted fra en eller annen artikkel at MGM var kjent fra ulike rusmiljøer i Innlandet. Er ikke helt umulig at han kan ha vært et bindeledd for distribusjon fra en større aktør, men blitt skadelidende pga stort inntak selv. Løpeguttene, eller jenter for den saks skyld, utfører mange oppgaver som en slags service også, og er ikke i veien for å bruke truende atferd eller vold.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in