2023-09-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Jeg ville vel nesten heller forventet at de la vekk andre saker og fokuserte mer på denne. .
Kan det være strategi for å ikke røpe til advokaten saksdokumenter fra drapssaken?
Citera
2023-09-11, 22:19
Medlem
Citat:
Jeg ville vel nesten heller forventet at de la vekk andre saker og fokuserte mer på denne.

Men det kan jo være en del av noe større. Kanskje Jonas var med på mye forskjellig

Det er for godt til å være sant at det ikke skulle ha noe med terroriseringen han har opplevd.

Men i tillegg til dette var han med på smugling og hvitvasking/frakting av millioner av svarte penger?

Da er det jo galskap å gå til en podcast. Men kanskje han ikke var så smart?

Det er så mye som kan være greia her.

Enig. Vi skal huske på avhørt`s ord på instagram.. "det tegner seg ett bilde av at denne saken er langt mer omfattende en først antatt"
Citera
2023-09-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan det være strategi for å ikke røpe til advokaten saksdokumenter fra drapssaken?

Hvilken advokat? Jeg vet ikke hvordan rettsystemet fungerer. Men det virker som om advokatene går innsyn i sakene de representerer uansett.
Citera
2023-09-11, 22:26
Medlem
drsniffers avatar
Link til kartmodell som har stedsnavn, høydekoter, eiendomsgrenser osv.

3D utgaven er også bra. Omtrent helt flatt i og rundt hytta, men ellers er det bratt som bare det

https://www.norgeibilder.no/?x=56246...nnedGeovekst=0
Citera
2023-09-11, 22:32
Medlem
Citat:
Hvilken advokat? Jeg vet ikke hvordan rettsystemet fungerer. Men det virker som om advokatene går innsyn i sakene de representerer uansett.
Siktedes advokat.
Citera
2023-09-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor stor tenker dere at sannsynligheten er for at JAH kan ha vært i stand til å sette seg inn i bilen og å kjøre bilen et stykke etter å ha blitt skutt i ryggen dersom han ble skutt i nærheten av terrassen og hvis dette skuddet var det som forårsaket at han døde?

Jeg tror det er fullt mulig å bli dødelig såret, men allikevel temmelig oppegående i mange minutter. Timer også, for den del. Det er jo ikke alle som engang skjønner at de blir skutt. Ved treff i ryggen er det stor sannsynlighet for å treffe en lunge. Ved et perifert treff kan det ta lang tid å blø så mye at man mister bevisstheten og dør. Nå har jeg heldigvis ingen erfaring med skutte mennesker. Men jeg har sett mye jakt på elg og rådyr, og det blir jo mye av det samme. Det er sjelden dyra ramler rett ned, selv med et godt treff. De løper gjerne noen titalls meter eller mer. Det tar rett og slett tid å blø ut nok.
Citera
2023-09-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
G*rdhammer du tenker på? Vedrørende han, så står det ganske mye i tråden her. Dersom du søker på "GH" eller siste del etternavnet oppe på siden her, så kommer sikker en del opp der han er skrevet om
Takk
Tror svarene må ligge nærme den kretsen der. Han har helt klart vært en "trussel" i bransjen som den media figuren han var mtp oppdrag etc. Kanskje han valgte å sende pin siden han viste hvem han skulle møte.
Citera
2023-09-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Siktedes advokat.

Jeg aner ikke, men hvis det er en som sitter i varetekt. Og har fått utnevnt en advokat, så må jo advokaten få tilgang til informasjonen uansett tror jeg. Også har en advokat taushetsplikt.

Men jeg lurer på noe. Når jeg søkte på domstol.no for en uke siden, så fikk jeg opp to varetektsfengslinger i juli. Det var vel her jeg fikk linken fra. Men jeg finner ikke de nå når jeg søker på det samme. Synes det var litt rart.
Citera
2023-09-11, 22:52
Medlem
[quote=

Men jeg lurer på noe. Når jeg søkte på domstol.no for en uke siden, så fikk jeg opp to varetektsfengslinger i juli. Det var vel her jeg fikk linken fra. Men jeg finner ikke de nå når jeg søker på det samme. Synes det var litt rart.[/QUOTE]

Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg man får opp 14 dager bakover i tid, og 14 dager framover. Gitt fra d.d
Citera
2023-09-11, 22:55
Medlem
Jeg tviler litt på at de har klart å snike en varetektsfengsling for drap fordi bygdesnakket og pressen i så mange uker.

Politiet liker også å ha sikre saker før de går til det skrittet. Ikke som i gamle dager...
Citera
2023-09-11, 22:57
Medlem
Citat:
Jeg aner ikke, men hvis det er en som sitter i varetekt. Og har fått utnevnt en advokat, så må jo advokaten få tilgang til informasjonen uansett tror jeg. Også har en advokat taushetsplikt.

Men jeg lurer på noe. Når jeg søkte på domstol.no for en uke siden, så fikk jeg opp to varetektsfengslinger i juli. Det var vel her jeg fikk linken fra. Men jeg finner ikke de nå når jeg søker på det samme. Synes det var litt rart.
Advokaten får vel ikke innsyn i klausulerte dokumenter, så politiet kan holde tilbake mye på den måten ovenfor den siktede
Rettelse: ser ut som advokaten får innsyn men ikke lov til å bruke det til noe.
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-11 kl. 23:08.
Citera
2023-09-11, 22:58
Medlem
Hva er regelen om klausulering? Får Google da.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in