2023-09-11, 10:13
Medlem
Är detta ett ställe som en kropp kan ligga länge på utan att hittas?
Citera
2023-09-11, 10:16
Medlem
Man kan också läggs till det faktum att de äldre hotar dom yngre för att få dom att göra saker. Vilka 13åringar vågar stå emot det? Vad skulle en vuxen göra i läget att man själv och ens familj är hotad av gängkriminella? Alla vet ju vilket våldskapital dom sitter på.
Citera
2023-09-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nu är i och för sig inte en 13 åring en fullt utvecklad individ med ett konsekvenstänk som en vuxen människa. Så nej, man är inte gammal nog att förstå följderna. Är man 13 år ska man sitta hemma och läsa läxor eller spela datorspel på kvällarna, inte vara springpojke i ett kriminellt gäng. Är det så att han nu är det, då har det gått fruktansvärt snett för grabben, och det är i slutändan föräldrarnas fel. Det är ingenting man kan lägga på en liten pojke.

Håller faktiskt inte med dig. Är det någons fel så är det våra förra politikers fel som är en bidragande faktor till att gängkriminaliteten minskar i ålder.

Jag tror även det är svårt för folk att missa hur farliga dessa kretsar är, speciellt om man väljer att vistas bland sådana. Det är inte så att han isåfall snubblat in i det kriminella och råkat hota fel person, eller råkat sälja knark på fel mark.
Färdigutvecklat konsekvens tänk eller ej, är man inte helt bakom flötet så vet man att detta är farligt.
Sedan om man ändå tycker att det är spännande eller coolt, välkommen in i leken.
Citera
2023-09-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hittades precis intill järnvägen så kan iofs även vara en olycka, lite beroende på skador o så.

Avspärrningarna är på andra sidan staketet brevid järnvägen.

Området runt brofästet..

Polisen har spärrat av bron för alla gående men bilar får passera
Citera
2023-09-11, 10:29
Medlem
640523s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Är detta ett ställe som en kropp kan ligga länge på utan att hittas?

Nej, verkligen inte. Detta måste ha hänt i natt.
Citera
2023-09-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Man kan också läggs till det faktum att de äldre hotar dom yngre för att få dom att göra saker. Vilka 13åringar vågar stå emot det? Vad skulle en vuxen göra i läget att man själv och ens familj är hotad av gängkriminella? Alla vet ju vilket våldskapital dom sitter på.

Mycket riktigt. Egentligen blir de groomade, lite som pedofiler gör. Men gängledarna utnyttjar ungarna för brottslighet istället.

Jag tror det är lätt för en tonårspojke i Sverige idag att bli fascinerad av gängkulturen, eftersom den är så glorifierad i den populäraste musiken. Närmar sig de äldre coola killarna sig dig som 13-14 åring och är schysst mot dig, och kanske till och med ger dig presenter. Typ Gucci-kepsar eller fickpengar, så lär du som liten grabb känna dig enormt smickrad, vilket sedermera kommer utvecklas till lojalitet gentemot den äldre kriminella gängledaren, som egentligen medvetet bara manipulerat ungen. Känner man inte lojaliteten på egen hand lär man bli utpressad, "Hur mycket har inte jag gjort för dig, och nu när jag behöver din hjälp så sviker du". Ja ni förstår.

Smågrabbar som sugs upp i gängen är egentligen brottsoffer själva, inte härdade brottslingar. Det är sjukt att dessa nätverk kan få fortsätta hållas i sina områden år efter år, med kriminella individer som springer runt som småpåvar i sina områden och styr och ställer över de yngre. Varför det inte sätts stopp kan man fråga sig, vill de som styr att det ska vara såhär, eller har man helt enkelt inte någon kontroll över dessa områden?
Citera
2023-09-11, 10:32
Medlem
Citat:
Sedan ska vi som sagt inte dra för stora växlar vid pojkens gängkoppling. Det är inte bekräftade uppgifter ur ett PM från polisen i en förundersökning. Det är EN användare som påstått det, utan någon vidare förklaring om hur han vet det, osv.

Det är endast spekulationer. Vilket alltid förekommer i dessa forum.
Därav mitt ”MEN är han en springpojke..”
Jag ber om ursäkt om mitt inlägg var oklart.
Citera
2023-09-11, 10:34
Medlem
Citat:
Mycket riktigt. Egentligen blir de groomade, lite som pedofiler gör. Men gängledarna utnyttjar ungarna för brottslighet istället.

Jag tror det är lätt för en tonårspojke i Sverige idag att bli fascinerad av gängkulturen, eftersom den är så glorifierad i den populäraste musiken. Närmar sig de äldre coola killarna sig dig som 13-14 åring och är schysst mot dig, och kanske till och med ger dig presenter. Typ Gucci-kepsar eller fickpengar, så lär du som liten grabb känna dig enormt smickrad, vilket sedermera kommer utvecklas till lojalitet gentemot den äldre kriminella gängledaren, som egentligen medvetet bara manipulerat ungen. Känner man inte lojaliteten på egen hand lär man bli utpressad, "Hur mycket har inte jag gjort för dig, och nu när jag behöver din hjälp så sviker du". Ja ni förstår.

Smågrabbar som sugs upp i gängen är egentligen brottsoffer själva, inte härdade brottslingar. Det är sjukt att dessa nätverk kan få fortsätta hållas i sina områden år efter år, med kriminella individer som springer runt som småpåvar i sina områden och styr och ställer över de yngre. Varför det inte sätts stopp kan man fråga sig, vill de som styr att det ska vara såhär, eller har man helt enkelt inte någon kontroll över dessa områden?

Fast då är det ju inte föräldrarnas fel som du precis påstått i tidigare inlägget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Håller faktiskt inte med dig. Är det någons fel så är det våra förra politikers fel som är en bidragande faktor till att gängkriminaliteten minskar i ålder.

Jag tror även det är svårt för folk att missa hur farliga dessa kretsar är, speciellt om man väljer att vistas bland sådana. Det är inte så att han isåfall snubblat in i det kriminella och råkat hota fel person, eller råkat sälja knark på fel mark.
Färdigutvecklat konsekvens tänk eller ej, är man inte helt bakom flötet så vet man att detta är farligt.
Sedan om man ändå tycker att det är spännande eller coolt, välkommen in i leken.

Ja, det framstår verkligen som att du är en tänkande människa. Det är såklart Morgan Johanssons fel att småbarn söker sig till gäng.

När man är 13 år så förstår man givetvis att det händer mord och annat i kriminella kretsar. Men i och med att man inte är fullt utvecklad i sitt tänk så tänker man att det där är sådant som händer andra, det händer inte mig. Det borde du själv förstå om du har varit 13 år någon gång. Tiden går sakta, och döden känns så enormt avlägsen när man är i den där åldern. Sedan, om nu den här pojken är med i ett gäng, så är det inte bara att han sökt sig till. Barnen utnyttjas av äldre personer, och vågar nog inte säga ifrån när en äldre kriminell person med ett rykte att vara farlig kräver att man ska göra saker. 13-åringar som är springisar i gäng är mer eller mindre brottsoffer själva.
Citera
Medlem
Precis! Och när ska politikerna sätta ned foten? Det gör dom aldrig. Fatta det. Dags för ett medborgargarde?
Man får börja beväpna sig och skydda det som är sitt-liv-familj-levebröd- samhälle. De här vidriga människorna ska bort härifrån och de växer som ogräs. Det kommer ingen politiker lösa åt oss. Vi är lata och väntar på att någon annan ska lösa det åt oss. Vi får öppna en ny tråd om det här. Ursäkta.
Citera
2023-09-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Fast då är det ju inte föräldrarnas fel som du precis påstått i tidigare inlägget?

Ja, det är föräldrarnas fel också. För har man kontroll över ungen så ser man till att han inte drar sig till såna kretsar. Gör han det ändå så tar man sitt pick och pack och flyttar all världens väg om det krävs.
Citera
2023-09-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Nej, verkligen inte. Detta måste ha hänt i natt.

Hur hög är bron? Dör man om man hoppar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in