2023-09-11, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Spontant känns det som att rubrikerna hade vart allvarligare om det rörde sig om ett barn?
Typ MISSTÄNKT GROVT BROTT Polisen förtegen m.m

Får hoppas jag har rätt, helt fruktansvärt annars.

Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Ja, eller så håller polisen på det för att underrätta anhöriga först. Hur många "barn" är försvunna i sthlm liksom, hade vart rätt genomskinligt annars kanske. men vad vet jag.
Tv4 har nu rapporterat om att det är ett grovt brott som utreds. Nyhetsmorgon alldeles nyss.
Citera
2023-09-11, 09:35
Medlem
Det är inte Dalens dödslista man ska kolla i då?
Citera
2023-09-11, 09:41
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Tv4 har nu rapporterat om att det är ett grovt brott som utreds. Nyhetsmorgon alldeles nyss.
Men självklart...
Fyfaan om det stämmer att det är han.

13 år..
Citera
2023-09-11, 09:42
Medlem
Är det denna Milo på 13 år så är det absolut väldigt hemskt, han är bara ett barn, men är han en springpojke åt en av Sveriges värsta kriminella nätverk vet jag faktiskt inte om man kan säga så mycket mer än att det var väntat.

Vad förväntar dom sig annars när dom ger sig in i något sådant?
Lite ”är man med i leken får man leken tåla”.

Tycker detta bör vara en väckarklocka för andra ungdomar i samma situation.
Citera
2023-09-11, 09:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Är det denna Milo på 13 år så är det absolut väldigt hemskt, han är bara ett barn, men är han en springpojke åt en av Sveriges värsta kriminella nätverk vet jag faktiskt inte om man kan säga så mycket mer än att det var väntat.

Vad förväntar dom sig annars när dom ger sig in i något sådant?
Lite ”är man med i leken får man leken tåla”.

Tycker detta bör vara en väckarklocka för andra ungdomar i samma situation.
Jag kan köpa det om man är i 15-16 års åldern, men 13.. Då har man precis börjat i 7an.
Man är ett BARN
Citera
2023-09-11, 09:47
Medlem
Mercedes avatar
hittades precis intill järnvägen så kan iofs även vara en olycka, lite beroende på skador o så.
Citera
2023-09-11, 09:47
Medlem
Citat:
Jag kan köpa det om man är i 15-16 års åldern, men 13.. Då har man precis börjat i 7an.
Man är ett BARN

Uppenbarligen kände han att han var gammal nog att gå med i ett kriminellt nätverk, då är man nog gammal nog för följderna till det också.
Citera
2023-09-11, 09:54
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Uppenbarligen kände han att han var gammal nog att gå med i ett kriminellt nätverk, då är man nog gammal nog för följderna till det också.
vette tusan om jag håller med om det, de enda som är idioter här är de som utnyttjar barn på detta sätt.
Fast många av dom är väl vana med "barnsoldater" från sina hemländer..

Om det nu är Milo som hittads och det är gängrelaterat kan man ju fråga sig NÄR I HELVETE SÄTTER POLITIKERNA NER FOTEN REJÄLT! Fuck lagar, in med militären
Citera
2023-09-11, 09:57
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
hittades precis intill järnvägen så kan iofs även vara en olycka, lite beroende på skador o så.
Lokföraren borde väl ha noterat att han har kört på någon om det är så.
Citera
2023-09-11, 10:03
Medlem
Går där varje dag! Antingen någon som hoppat eller dödad, under bron till vega wtf.
Citera
2023-09-11, 10:06
Medlem
Jag kan ärligt säga att jag inte funderar nämnvärt på när kriminella person A skjuter kriminell person B. Inte heller blöder mitt hjärta när de kriminella ger sig på frun/mamman etc som uppenbarligen vet vem hon gett sig i slang med (Ndella, Karolin Hakim etc). )Inte annat än att jag tycker det är synd på ett samhälleligt vis, kostar pengar, Sverige blir otryggare mm.

Däremot tycker jag det är helt vidrigt när oskyldiga dör (exempelvis Adriana, men också den där lärarstudenten) samt folk som uppenbarligen tagit avstånd från sina kriminella släktingar (tex pappan som blev skjuten).

Men den här senaste trenden när de mördar barn får mig att må illa. 14-åringar och 13-åringar har faktiskt inte koll fullt ut på vad de gör och även om de gör ett felaktigt val så bör de inte straffas med döden. Jag hoppas verkligen att det inte är Milo.
Citera
2023-09-11, 10:11
Medlem
Citat:

Nu är i och för sig inte en 13 åring en fullt utvecklad individ med ett konsekvenstänk som en vuxen människa. Så nej, man är inte gammal nog att förstå följderna. Är man 13 år ska man sitta hemma och läsa läxor eller spela datorspel på kvällarna, inte vara springpojke i ett kriminellt gäng. Är det så att han nu är det, då har det gått fruktansvärt snett för grabben, och det är i slutändan föräldrarnas fel. Det är ingenting man kan lägga på en liten pojke.

Sedan ska vi som sagt inte dra för stora växlar vid pojkens gängkoppling. Det är inte bekräftade uppgifter ur ett PM från polisen i en förundersökning. Det är EN användare som påstått det, utan någon vidare förklaring om hur han vet det, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in