Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-16, 20:18
  #145
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är deras pizzor goda ens jämfört med en random turkpizza ?

Om du gillar tjocka, flottiga pizzor så lär du inte bli besviken.
Citera
2021-03-31, 02:12
  #146
Medlem
Fyfan vilken jävla dålig idé.

2019 62m omsättning, 57m back.

Ser nu att styrelsen verkar bara vara britter, är de så jävla dumma med pengar att de inte har koll hur Sveriges pizzascen ser ut? Pizzaturkarna går ju back själva utan att ta lön hyfsat ofta, och dominos är ju riktig skitpizza.
Citera
2021-04-03, 09:33
  #147
Medlem
PaoloRobertos avatar
Vi har redan en riktigt stark pizza-kultur i Sverige. Fel land att öppna upp i.
Citera
2021-10-24, 12:01
  #148
Medlem
Testade Dominos för första gången. De hade något erbjudande så det fick bli en medium pan-pizza, ​chicken-wings, dippsåser och dryck för 150 kr. Blev proppmätt. Alldeles för mycket mat för mig. Kunde räckt för två. Pizzan var helt ok, men skilde sig inte så mycket från Pizza Hut. Å andra sidan var det nog 10 år sen jag var på Pizza Hut, så jag minns inte riktigt. Kycklingvingarna var smakrika till skillnad från dippsåserna. Överlag verkar de ha prisvärda erbjudanden men jag kommer nog inte att handla ofta då pan-pizza inte riktigt är min grej.

Det märkligaste var tidsplaneringen. Beställde avhämtning till kl. 16.00 och var där för tidigt, kl.15.40. Såg mitt namn på en skylt med 35 minuter till leverans, alltså 16.15. OK, jag går en sväng och kommer tillbaka kl.16.00. När jag kom tillbaka var maten färdig på utsatt tid. Lite märkligt att de plussade på 15 minuter när det inte behövdes.
Citera
2021-11-18, 05:38
  #149
Medlem
VelvetThornss avatar
Har käkat där några gånger nu och det är inte någon kulinarisk smaksensation men klart bättre än en svettig turkpizza. Hur folk kan gilla turkpizza är för mig ett mysterium.
Citera
2022-09-08, 21:16
  #150
Medlem
Ganonitos avatar
Tycker Dominos är mycket godare än många turkpizzor jag ätit. Att de inte har pizzasallad gör mig ingenting för det äter jag aldrig ändå och jag förstår inte hur någon normal människa kan tycka att det hör till med sallad på på pizzan.
Citera
2022-09-09, 12:39
  #151
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Om du gillar tjocka, flottiga pizzor så lär du inte bli besviken.

Provade faktiskt en pepperoni i somras, var betydligt mindre flottig och grisig än random turkpizza, påminner lite om pizza huts allafall, helt ok var den kan inte påstå äcklig. Lite kul att man kunde se på display på väggen momenten när den är i ugnen och när den blir klar typ.
Citera
2023-01-21, 21:22
  #152
Medlem
Hur många kalorier tror ni att det är i en stor dominos peperoni pizza?
Citera
2023-01-28, 16:58
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tycker Dominos är mycket godare än många turkpizzor jag ätit. Att de inte har pizzasallad gör mig ingenting för det äter jag aldrig ändå och jag förstår inte hur någon normal människa kan tycka att det hör till med sallad på på pizzan.
att äta någon sorts grönsak till mat är ju ganska vanligt i alla kulturer och att svensken vill ha sitt gröna är ju inget nytt. knappast svårt att förstå, kan jag tycka. sen så äter väl dom flesta salladen vid sidan av? många käkar den innan dom glufsar i sig pizzan. ibland kan jag få för mig att slänga på pizzasalladen på pizzan, men det hör inte till vanligheterna. oftast käkar jag den vid annat tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Hur många kalorier tror ni att det är i en stor dominos peperoni pizza?
om du är nyfiken så surfa in på dominos.se så står det garanterat där.
Citera
2023-01-28, 17:45
  #154
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
att äta någon sorts grönsak till mat är ju ganska vanligt i alla kulturer och att svensken vill ha sitt gröna är ju inget nytt. knappast svårt att förstå, kan jag tycka. sen så äter väl dom flesta salladen vid sidan av? många käkar den innan dom glufsar i sig pizzan. ibland kan jag få för mig att slänga på pizzasalladen på pizzan, men det hör inte till vanligheterna. oftast käkar jag den vid annat tillfälle.


om du är nyfiken så surfa in på dominos.se så står det garanterat där.

Inte till pizza. Det är Sverige ensamma i världen om. Och då Dominos är en amerikansk kedja i grunden så är det inte så konstigt att de inte har pizzasallad.
Citera
2023-01-28, 18:49
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Inte till pizza. Det är Sverige ensamma i världen om. Och då Dominos är en amerikansk kedja i grunden så är det inte så konstigt att de inte har pizzasallad.
visserligen, men då tycker jag det är konstigare med frukt PÅ pizzan. kål känns inte så långsökt ändå.
Citera
2023-09-10, 19:34
  #156
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tycker Dominos är mycket godare än många turkpizzor jag ätit. Att de inte har pizzasallad gör mig ingenting för det äter jag aldrig ändå och jag förstår inte hur någon normal människa kan tycka att det hör till med sallad på på pizzan.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Provade faktiskt en pepperoni i somras, var betydligt mindre flottig och grisig än random turkpizza, påminner lite om pizza huts allafall, helt ok var den kan inte påstå äcklig. Lite kul att man kunde se på display på väggen momenten när den är i ugnen och när den blir klar typ.

Jag vet inte var ni besökte Dominos men jag var på Dominos i Göteborg och där var det en turk/blatte som bakade pizzorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback