2008-06-20, 13:50
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av December
KFC r en annan kedja jag tror stenhrt kommer att komma till Sverige inom ett par r. Wendy's dremot r jag osker p. Men det finns rykten som sger att Wendy's r pvg att ppna i Danmark.

Den stora nackdelen med KFC r att det r s sjukt fett, att det dessutom r rent ut sagt vidrigt skabbig mat gr att jag har svrt att tro att det skulle kunna etablera sig ordentligt i Sverige dr vi trots allt inte r s "fat-lovin"
Citera
2008-06-20, 15:18
Bannlyst
Att du anser att det r "vidrigt skabbigt" r ju inget mer n din personliga sikt, vilken i hela sammanhanget inte betyder srskilt mycket. KFC fr grna etablera sig hr, vilket det med stor sannolikhet kommer att gra inom ngra r. Vill du inte ta dr s finns ju Sibylla och allt vad det r.
Citera
2008-06-21, 19:55
Medlem
j0h2ns avatar
kfc har dock funnit och frsvunnit hr, dominos har nog strre chans att sl, ven om skert all amerikansk franchaise skulle kunna fsta med lite budget
Citera
2008-06-22, 18:26
Medlem
joppes avatar
Dominos och KFC har funnits ett tag hr i Danmark och det gr inget vidare. Svrt att ta sig in i snabbmatsmarknaden om priserna inte r lga. Och det r de absolut inte hos Dominos och KFC.
Citera
2008-06-22, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
kfc har dock funnit och frsvunnit hr, dominos har nog strre chans att sl, ven om skert all amerikansk franchaise skulle kunna fsta med lite budget

Det var i och fr sig p 70-talet.
Citera
2008-06-23, 14:12
Medlem
midnighttrains avatar
dominos kan vi gott vara utan i sverige. dyrt och sm pizzor. visst de r rtt goda men jag ter hellre pizza ngon annanstans.

http://youtube.com/watch?v=4vbBSSmIKsc
Citera
2008-06-23, 14:49
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Visste inte att dom var internationella.. Var det bra d?
Vldigt goda och framfr allt frska. Tror vi betala typ 15 munkar fr 90:-, prisvrt om man r mnga som delar.
Fanns nstan verallt i Berlin, i alla fall de omrdena vi rrde oss i.
Citera
2008-06-23, 16:16
Bannlyst
Blir en resa till Berlin bara fr att testa. :-D
Citera
2008-06-24, 14:55
Medlem
Citat:
.... Ngon som tit p IHOP frresten?

jag har tit p IHOP. Gott visst, men det har sina begrnsningar med pannkakor... Okej, de har burgare, omeletter etc. ocks men nd. Kul en eller tv gnger, sen har man gjort det. Tycker jag iallafall

I vrigt s tycker jag att det r konstigt att vi inte har ngon mer taco-kedja n Taco Bar. I Sverige konsumeras det en hel del tacos och nd har vi inte sett rken av ngot Taco Bell eller ngot liknande. Taco Bar tycker jag r okej men knappt mer.
Citera
2008-06-30, 18:42
Medlem
Citat:
http://www.dominos.se/

Ser ut som att Dominos Pizza frsker finna franschisare i Sverige. Deras ml r ju att expandera med 35 nya restauranger i Europa varje r. Hoppas det blir s fr det r grymt gott. Mycket godare n Pizza Hut. Ngon som vill bli Sveriges frsta Dominosgare?

VA? du kan inte vara allvarlig?

Dominos pizzor r som att ta pepperoni korv frn en papp skiva... Visserligen r pepperoni vldigt gott men dominos pizzor och kedjan r nog bland de smsta kedjorna i USA. det r inte fr inte de har 3 pizzor fr 15 dollar. de mste helt enkelt vara billigare n alla andra fr att verleva och det r ocks enda anledningen till att amerikanerna bestller av dominos. Tro mig, det hr lter dligt, men jag har faktiskt gtt college.
Citera
2008-06-30, 18:50
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafo
jag har tit p IHOP. Gott visst, men det har sina begrnsningar med pannkakor... Okej, de har burgare, omeletter etc. ocks men nd. Kul en eller tv gnger, sen har man gjort det. Tycker jag iallafall
Jodu, IHOP gr riktigt goda grejer, hyffsat billigt ocks.
Citera
2008-06-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Nn som har kkat Dunkin' Donuts i USA?

Ja, s lnge munkarna r frska r de goda! Favoriter r maple, marble och ven bostom kreme.

De kan dock inte jmfra sig med Krispy Kreme och Arnolds (kedja frn finland). Arnolds har kanske de godaste munkarna jag ngonsin tit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in