2023-09-10, 17:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
De två första citaten handlar troligen om ungdomen..

Kan du förklara på vilket sätt resten av det där i länken är fel och på vilket sätt det gör Herr Hübinette till en olämplig lärare?

Folk hänger upp sig på hans ungdom samtidigt som den juvenile slyngeln Petersson försvaras med näbbar och klor. Han som har förflutet i NMR och förra året kandiderade för AFS.
För honom är det såklart en personlig vendetta som inte ska utspelas på en svensk läroanstalt i allmänhet och inte på ett universitet i synnerhet.
Nej jag pratar om bedömningar av människors åsikter. Christians NMR äventyr, var förstås i han ungdom också. Så då ska vi väl bortse från det som Hübinettes, eller? Varför drar du då upp det. Har han sagt att han bukar slå ned andra människor som Hübinette? Man kan förstås ta ett nyare uttalande av T.H. och byta ut ord.

Citat:
En kompakt mur av judenhet ... försvårar och förhindrar därmed att frågor om judisk dominans och judiska privilegier inte går att diskutera inom akademin och i offentligheten, och när detta väl görs så mobiliseras ett nätverk av individer och grupper med makt och resurser som dessutom oftast redan är sammanlänkade från uppväxt- och skolår, studie- och doktorandtid och kanske framför allt via gemensamma sociala sammanhang och släktförbindelser för att stoppa detta med alla till buds stående medel för att skydda sina egna monopolpositioner och sanningsanspråk, sina egna självpåtagna koloniala projekt och även sina egna självupplevda rättigheter till den lycka, glädje och njutning som judenhetens fortsatta hegemoni innebär.

Skulle du anse att det var ok om Christian hade skrivit det och du hade sagt att det där är ingen rasism och påminner inte alls om nazismen?

Så återigen hamnar vi att du bedömer en, obevisad rasism värre än en bevisad. Varför det? Handlar det om människors olika värde.
Citera
2023-09-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ringt och mailbombat INNAN skolan började!

CP vill bara förstöra!

Hur då?
Citera
2023-09-10, 17:57
Medlem
Den stora skandalen här är inte att en journalist vill gräva och "Walraffa" mer sånt, makten skall granskas!

Skandalen är att störda, våldsamma och kriminella rasister som Hubinette kan verka som professorer på våra universitet.
Citera
2023-09-10, 18:04
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Du fick sidhänvisning i rapporten.. att det börjar på sidan 203..

Du hade kunnat ladda ner den... läst eller skummat lite..

Kära Kallebrogen. Så värdelös är väl inte din tid?

För du kommenterar väl bara sånt du anser vara viktigt och du är väl väldigt noga med att framställa dig som seriös. Då borde det väl vara viktigt att kunna ödsla i alla fall 5-10 minuter på att läsa innan du kommenterar?

För Topic är varför Herr Hübinette är sjukskriven.

Jag anser att det borde finnas verktyg att stoppa personer som saboterar högre utbildning.

I utredningen föreslår man nya verktyg för våra högre läroverk.

Det tycker jag är bra, du säger bara att inget mer behövs utan att ha läst...

Kära Kallebrogen, bättre kan du.
Nu har jag skumläst den del av rapporten du hänvisade till som börjar på sidan 203. Jag läste ingenting där som ändrade min åsikt. Det som stod där hade knappast varit tillämpligt i det här fallet heller.

Det är också viktigt att inte blanda ihop avskiljande och avstängning. För avstängning så finns de grunder jag nämnde i tidigare inlägg:
(FB) Tobias Hübinette sjukskriver sig - rädd för att bli granskad!

Det finns alltså redan möjlighet att stänga av folk som "stör eller hindrar undervisning, prov eller annan verksamhet inom ramen för utbildningen vid högskolan" eller "utsätter en annan student eller en arbetstagare vid högskolan för sådana trakasserier eller sexuella trakasserier som avses i 1 kap. 4 § diskrimineringslagen."

Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Du får nog utveckla dig lite här så jag inte missförstår, stämmer det att du är likgiltig inför att friheten begränsas för vanligt folk?
Nej, tvärtom.
Citera
2023-09-10, 18:09
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Nu bortser vi alltså helt från orsaken till denna så kallade granskning och innehållet i kursen.
Men att vara lärare under den här typen av press, där en elev begär ut alla mail, publicerar dom. Eleven dokumenterar, oklart om omfattning, men dokume tårar för en kommande film om kursen och läraren. Dessutom talar eleven offentligt nedlåtande om läraren. Ja vad är det kvar att inte bli sjukskriven för? Ingen rimlig människa hade stått ut med det där.
Hade denne "journalist" verkligen velat göra en full granskning får man nog vara lite mer diskret. Det är trots allt en människa han studerar. Att sedan läraren ifråga kanske anar vad som är på gång och därmed inte vill ställa upp är ett problem alla granskare får hantera. Janne Josefsson har ju gjort liknande grejer men då använt en annan journalist som infiltration.

I mina ögon är granskare en grinolle som tjurar över att hans plan inte gick hem.

Är det någon som är en grinolle så är det väl ändå Tobias Hübinette och ingen annan. Du, jag eller vem som helst har rätt att begära ut offentliga dokument, vilket e-post på universiteten räknas som, och det utgör då inte en orsak till att sjukskriva sig.

Du resonerar inte som så att det hade varit bättre om Tobias Hübinette aldrig fick lov att sprida sitt hat mot européer, svenskar/vita från ett av våra lärosäten istället? Han har ju ett digert CV som visar att han är en instabil människa.
Citera
2023-09-10, 18:11
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Kanske för att du egentligen inte har någon vederhäftig kritik att komma med, men ändå känner sympati för den unge nynazisten, och därför väljer att ansluta dig till det läger som gör vad det kan för att misskreditera den kursansvarige.

Jo, jag kommer med kritik och den riktar jag mot Tobias Hübinette för att han har sjukskrivit sig för att han inte vill att hans hat mot oss svenskar ska kritiseras eller att en större publik ska få se vad han håller på med.

Förstår inte varför du skyddar en kvinnomisshandlare, psykopat och rasist som Hübinette?
Citera
2023-09-10, 18:12
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
För att DN intevjuat elever och dom säger att dom slutar pga nazistkräkets hotfulla beteende. Kan man exludera gängkriminella kan man exkludera Christian. Samma skrot och korn.

Christian är en journalist. Sjud och handskas med det
Citera
2023-09-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nej, tvärtom.
Så du är alltså starkt emot nazistens idioti då?
Citera
2023-09-10, 18:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Kommenterar inte citat som inte inte har länk bakom sig hursomhelst.

Vad det gäller slyngeln Christian Peterson så ville han väl tvätta av sig sitt förflutna samt gick till AFS.
AFS är väl lite NMR light.
Dessutom var nog CP en feg liten skit som gick med i en nazistisk rörelse men inte insåg att vänsterextremistfascister skulle attackera honom (ja just det jag har inget till över för dom heller).

Topic är fortfarande Herr Hübinettes sjukskrivning.

Du har alltså ingen som helst förstående för den?
Länken fick du tidigare, men du kan få den igen. https://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette
Jag bytte bara vit och vithet mot jude och judenhet och då ser man direkt likheten med nazismen i hans uttalande.
Vad du sysslar med är väl att försöka tvätta bort misshandlaren Hübinettes rasistiska bakgrund, Då har jag inte tagit upp domarna mot honom.

Sen verkar inte CP vara feg i alla fall. Att vänsterrasistfascistextremister skulle attackera honom insåg han nog. Annars kan de väl göra som Hübinette påstår att han har gjort i länken du fick, slagit ned barn och äldre. Du verkar gilla att de attacker folk, så helt negativ till dem låter du inte.

Topic är och har varit Hübinettes sjukskrivning, för att han blir granskad. Ändå tjatar du hela tiden om Christians bakgrund. Så du har nog inte koll på Topic alls.
Citera
2023-09-10, 18:27
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
De två första citaten handlar troligen om ungdomen..

Kan du förklara på vilket sätt resten av det där i länken är fel och på vilket sätt det gör Herr Hübinette till en olämplig lärare?

Folk hänger upp sig på hans ungdom samtidigt som den juvenile slyngeln Petersson försvaras med näbbar och klor. Han som har förflutet i NMR och förra året kandiderade för AFS.
För honom är det såklart en personlig vendetta som inte ska utspelas på en svensk läroanstalt i allmänhet och inte på ett universitet i synnerhet.

Petersson kan inte jämföras med Tobias. Det enda du kan klandra honom för är hans åsikter. Men du är så hjärntvättad så du håller en grovt våldsam psykopat högre än en ung grabb som inte gjort en fluga förnär. Fysiskt då alltså. Tobias hotar och brukar våld mot närstående. Mot kollegor. Mot barn. Förra gången han arbetade på universitet hotade han sina kollegor med att de minsann visste att det var han som låg bakom fryshusmordet och att de skulle passa sig för att sedan tända eld på balkongen av den han hotade. Han fick två månader för mordbrand. Bedömdes som psykiskt instabil i rätten. Han kanske hotade till sig sin sjukskrivning? Skulle inte förvåna mig. Varför är det så viktigt för folk att försvara en sån här sjuk människa? Jag begriper det inte. Han borde sitta i en madrasserad cell för allmänhetens säkerhet, inte undervisa på universitetet.
Citera
2023-09-10, 18:35
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nu har jag skumläst den del av rapporten du hänvisade till som börjar på sidan 203. Jag läste ingenting där som ändrade min åsikt. Det som stod där hade knappast varit tillämpligt i det här fallet heller.

Det är också viktigt att inte blanda ihop avskiljande och avstängning. För avstängning så finns de grunder jag nämnde i tidigare inlägg:
(FB) Tobias Hübinette sjukskriver sig - rädd för att bli granskad!

Det finns alltså redan möjlighet att stänga av folk som "stör eller hindrar undervisning, prov eller annan verksamhet inom ramen för utbildningen vid högskolan" eller "utsätter en annan student eller en arbetstagare vid högskolan för sådana trakasserier eller sexuella trakasserier som avses i 1 kap. 4 § diskrimineringslagen."

Nej, tvärtom.

Nu blir det akademiskt då man måste läst utredningen men...

Sidan 224 och kan du kommentera det?

Verkar som de ändå har en öppning för att trakasserier inte ska vara okej på det sätt som Herr Hübinette blivit utsatt för och som lett till att han självmant och/eller att hans arbetsgivare gjort att han sjukskrivits.
Citera
2023-09-10, 18:40
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Länken fick du tidigare, men du kan få den igen. https://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette
Jag bytte bara vit och vithet mot jude och judenhet och då ser man direkt likheten med nazismen i hans uttalande.
Vad du sysslar med är väl att försöka tvätta bort misshandlaren Hübinettes rasistiska bakgrund, Då har jag inte tagit upp domarna mot honom.

Sen verkar inte CP vara feg i alla fall. Att vänsterrasistfascistextremister skulle attackera honom insåg han nog. Annars kan de väl göra som Hübinette påstår att han har gjort i länken du fick, slagit ned barn och äldre. Du verkar gilla att de attacker folk, så helt negativ till dem låter du inte.

Topic är och har varit Hübinettes sjukskrivning, för att han blir granskad. Ändå tjatar du hela tiden om Christians bakgrund. Så du har nog inte koll på Topic alls.

Den unga fascistslyngeln Petersson är ju anledningen till Herr Hübinettes sjukskrivning, vilket är topic.
Därmed är den unga fascistslyngeln högst intressant att ha med i tråden.
Hade inte den unga fascistlyngeln gått från NRM till AFS och fortsatt med sitt vidriga beteende då han inte kom in i Riksdagen via AFS och sen trakasserat samhället vidare...
Tja då vore världen så mycket bättre.
Men så här är det... det är här vi står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in