2023-09-10, 12:41
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
...fast bara om man har "rätt" åsikter eller?
Och din professionella bedömning (backad av gedigen utbildning) övertrumfar försäkringkassans, visst? För inte sitter du väl som vanligt och ljuger ihop något baserat på magkänsla?

Nazisten har ju varit på honom länge, så pass att han ansökt om kontaktförbud.
Ponera att jag skulle gjort samma sak mot dig i ett par år, hade du sjukskrivit dig eller inte?
Din lilla jävla nörd!
Kontaktförbud som myndigheten ansåg att det inte förelåg något behov av och det avslogs därför.

Myndigheterna kan inte ge kontaktförbud på journalister. Oavsett om ”granskaren” är kommunist eller sverigedemokrat eller arbetar på Uppdrag granskning eller Kalla fakta eller som Swish-journalist.

Skulle se ut det.

Hübinette har själv suttit och sagt i TV4 att han sjukskrivit sig av praktiska skäl och inte av hälsoskäl.
Senast redigerad av Eponumos 2023-09-10 kl. 12:45.
Citera
2023-09-10, 12:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Häromdagen påstod du att han skulle ha sjukskrivit sig i protest, en uppgift vars ursprung jag fortfarande väntar på att du ska redogöra för. Nu kommer du med sannolikhetsbedömningar i frågan om TH:s mentala hälsa. Sannolikt lika ogrundade.

”Problemet” här är att din beredvillighet att ta till desinformation för att driva igenom din poäng.

Det är en rimlig sannolikhetsbedömning. Att Hübinette blir drabbad av psykisk ohälsa och det sammanfaller med att han vill undvika Peterson förefaller osannolikt. Likaså framstår det för en lekman att obehaget att ha Peterson i kursen skulle leda till psykisk ohälsa i reell mening är osannolikt.

Du förväxlar uppenbart tvärsäkra påståenden om fakta med rimliga bedömningar. Att man inte kan påstå något säkert är inte detsamma som att man inte kan göra rimliga förmodanden och i förekommande fall t ex kvalificerade antaganden. Om du hävdar det är det du som sysslar med desinformation. Det är inte allmänt så i världen att vi antingen har full visshet eller inte kan säga någonting alls.

Min uppfattning är att Hübinette med universitetets tysta välsignelse sjukskrivit sig utan att vara sjuk för att slippa ifrån situationen när Petersons deltagande inte kunde stoppas. Att det är en protest var möjligen en dålig beskrivning. Det är i alla ett fullt rimligt antagande. Jag har däremot inte påstått att jag vet med säkerhet att Hübinette inte är sjuk. Det är ett påstående som i så fall tillskrivs mig.

Edit. Stämmer det som skrivs i inlägget ovan stöds mitt antagande också av Hübinettes egna ord.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2023-09-10 kl. 12:49.
Citera
2023-09-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Kontaktförbud som myndigheten ansåg att det inte förelåg något behov av och det avslogs därför.
Spelar ingen som helst roll för den psykiska ohälsan om förföljelsen olagligt rent juridiskt eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en rimlig sannolikhetsbedömning.
Hahahaha priceless!!!
Så när du ljuger rakt av och gör dig själv till en råtta som skamlöst beljuger dina medmänniskor för att ”vinna” en diskussion så handlar det om en rimlig sannolikhetsbedömning, men när andra gör det så är dom "fega, elaka, lögnaktiga och ondskefulla"?

I ärlighetens namn vet du absolut ingenting om Hans psykiska ohälsa och du har absolut ingen som helst kompetens att bedöma det. En rimlig sannolikhetsbedömning vore ju dock att han är rejält psykiskt sjuk med tanke på vad han tidigare gjort.
Senast redigerad av Haschpundaren 2023-09-10 kl. 12:53.
Citera
2023-09-10, 12:54
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Jag skrev

Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Detta är ett universitet och inte småskolan.
Tobias har definitivt ledningen bakom sig.

"Nu har universitetsledningen vidtagit flera åtgärder. Tobias Hübinette är sedan ett par dagar sjukskriven, och har inte längre ansvar för kursen.

– Det är naturligtvis en väldigt stressande situation för Tobias, och vi har stöttat honom på allsköns sätt. Jag kan dock inte gå in på exakt vad vi har gjort, av sekretesskäl, säger prefekt Andreas Nyström.

Prefekten har under sina 20 år vid universitetet aldrig varit med om en liknande situation. Han uppfattar att Christian Peterson försöker ”göra kursen osökbar”. "

Lär dig läsa på fakta innan du svamlar strunt.

https://www.dn.se/sverige/avhopp-och-sjukskrivning-nar-hogerradikal-aktivist-gor-content-av-universitetskurs/

Du svarar

Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Du vet, jag vet och alla som läser vet att jag trumfar dej i allt vad du skriver. Jag är mycket bättre än dej på allt, du vet det.

Att du är oduglig är en sak men om vi ska hålla oss till tråden så vet jag också att Hubinett (du ser att jag struntar i ditt löjliga ordflätande) är feg och sjukskriver sig av en fegis anledning.

Du kan fortsätta att försöka vara kungen av sjukskrivningar och Prefekter, du gör dej bara löjlig

Så där tog argumenten alltså slut.
Underbart för övrigt att du är så saklig i ditt inlägg.
Synd bara att du talar för döva öron.

Så för att hålla sig till Topic...
Då går vi tillbaks till det inlägg som du skrev och jag svarade på.

"Lärare kan väl inte sjukskriva sig när de får reda på att en besvärlig elev kommer hamna i deras klass, då skulle ju hela lärarkåren vara sjukskrivna varje terminsstart.

Dessutom måste väl den typen av fejkade sjukskrivningar vara en form av arbetsvägran som arbetsgivaren kan sparka ut den fegande läraren för, eller?

Fusk med sjukförsäkringen..."

De första 2 veckorna sjukskrivs man genom sig själv eller av sin arbetsgivare om de har sjuklöneansvar.
Finns faktiskt vettig arbetsgivare som inser att en person inte mår bra och behöver en break och därmed tar sitt sjuklöneansvar för de två första veckorna.
Därefter kickar Försäkringskassan in för de som har rätt till sjuklön.
Hübinette är antagligen en som har rätt till sjuklön.
Då är det med prefektens goda minne som han är sjukskriven eller på order av prefekten?
"Vem vet, inte du, vem vet, inte jag..."
Citera
2023-09-10, 13:11
Medlem
TV4-intervjun i sin helhet:
https://www.youtube.com/watch?v=A3K11tll29A
Intressant att se vad TV4 valde att klippa bort :/
Citera
2023-09-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Tror du verkligen att det var det den påstådda ”granskningen” skulle handla om? Ingen av de frågeställningar du tar upp undersöks bäst genom att besöka TH:s föreläsningar, varför jag undrar över deras relevans för denna tråd.

Om det du beskriver vore Petersons ambition skulle han givetvis ha skrivit in sig vid kursen, låtit den ha sin gång och sedan presentera resultatet av sin undersökning. Nu tyder det mesta på att han obstruerade den. Det är inte ett tillvägagångssätt värdigt en undersökande journalist, så vi kan utan problem dra slutsatsen att det inte är journalistik han sysslar med.

Jag förstår inte vart du vill komma med denna jämförelse.

Det du beskriver, att gå kursen först och sen skriva om den, är det sätt jag också skulle ha valt för att granska ämnet. Men sen skulle inte många varit intresserade av min "akademiska" och korrekt utförda granskning. Man måste vara ett väl etablerat namn på området för att bli uppmärksammad i etablerad media. På detta sätt har C.P åtminstone fått upp denna problematiska universitetskurs i sökljuset. Det tror jag är bra för samhället. Vi behöver inte offerkoftor, motsättningar och kamper mellan olika grupper utan vi behöver konstruktivt samarbete. Det är min fasta övertygelse. Att bunta ihop alla "vita", "bruna", kvinnor" osv och utgå från att de "alla är lika" är en återvändsgränd för utvecklingen. Att T.H. fått bedriva denna kurs på högskolenivå är något att fundera över.

Vart jag vill komma med jämförelsen? Ja, att beroende på vilken politisk inriktning du/ dina åsikter har så behandlas "civil olydnad" olika i etablerad media. C.P kallas "högerextremist" medan Afa-personer och klimatterrorister kallas "aktivister". Aktivist är en avsevärt mer positiv benämning än "extremist". Håller du inte med? För min del är det rimligt att ett tillvägagångssätt, t ex att bryta mot regler (vilket vi i nuläget inte vet om C.P gjort, däremot vet vi att miljöaktivister dömts för att ha limmat fast sig i vägen och t ex stört blåljusfordon) fördöms oavsett vem som gör det. Men så är det inte i nuläget. Vänstergrupper som "skriker högt" får uppmärksamhet. Och dessa, samt etablerad media (vilka till stor del har en kraftig vänsterlutning i sina åsikter) blir jättejättearga när någon som tillhör motståndarsidan gör likadant. Lite roande faktiskt.

Med ovan sagt: Jag är för att regler följs och utgår från att såväl polis som aktuell högskola hanterat detta enligt gällande lag. Har "trakasseri" verkligen förekommit ska det få följder.
Citera
2023-09-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det du beskriver, att gå kursen först och sen skriva om den, är det sätt jag också skulle ha valt för att granska ämnet. Men sen skulle inte många varit intresserade av min "akademiska" och korrekt utförda granskning. Man måste vara ett väl etablerat namn på området för att bli uppmärksammad i etablerad media. På detta sätt har C.P åtminstone fått upp denna problematiska universitetskurs i sökljuset. Det tror jag är bra för samhället.

Det du säger är att det är bra för samhället om var och en har möjligheten att på egen hand göra allt de kan för att sabotera för sina meningsmotståndare.

Det är inte värdigt en modern demokrati. Att tysta - eller försöka tysta - sin meningsmotståndare på det sätt som CP gör mot TH under förvändning av att bedriva "journalistiskt arbete" och genomföra en "granskning" hör inte hemma i en modern demokrati. Var är allt vurmande för yttrandefrihet nu när det handlar om åsikter man inte håller med om? Samma SD-svans som försvarar koranbrännare borde om de kunde tänka konsekvent även försvara TH:s rätt att hålla en kurs i ett ämne som kan provocera nazister.
Citera
2023-09-10, 13:28
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en rimlig sannolikhetsbedömning. Att Hübinette blir drabbad av psykisk ohälsa och det sammanfaller med att han vill undvika Peterson förefaller osannolikt. Likaså framstår det för en lekman att obehaget att ha Peterson i kursen skulle leda till psykisk ohälsa i reell mening är osannolikt.

Du förväxlar uppenbart tvärsäkra påståenden om fakta med rimliga bedömningar. Att man inte kan påstå något säkert är inte detsamma som att man inte kan göra rimliga förmodanden och i förekommande fall t ex kvalificerade antaganden. Om du hävdar det är det du som sysslar med desinformation. Det är inte allmänt så i världen att vi antingen har full visshet eller inte kan säga någonting alls.

Min uppfattning är att Hübinette med universitetets tysta välsignelse sjukskrivit sig utan att vara sjuk för att slippa ifrån situationen när Petersons deltagande inte kunde stoppas. Att det är en protest var möjligen en dålig beskrivning. Det är i alla ett fullt rimligt antagande. Jag har däremot inte påstått att jag vet med säkerhet att Hübinette inte är sjuk. Det är ett påstående som i så fall tillskrivs mig.

Edit. Stämmer det som skrivs i inlägget ovan stöds mitt antagande också av Hübinettes egna ord.
Tack för detta förtydligande. Du verkar ha ett behov av att uttala dig om förhållanden du inte har inblick i, och du skyggar inte från att göra det ens i infekterade frågor som denna. I Sverige står det dig fritt att göra det. Njut av den friheten.

En annan frihet vi har i Sverige är den att kunna sjukskriva oss utan intyg i sju dagar. Jag förstår det som att du ogillar den friheten, eller möjligen bara det faktum att Tobias Hübinette åtnjuter den.
Citera
2023-09-10, 13:30
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SethPutnam
Men 15 år utan brott ändå, eller har jag missat nåt?

tror jag inte ett dyft på. kolla nyllet på honom, det ser man direkt att han är typen som sexuellt trakasserar diverse kvinnor på fakulteten. smyger omkring i sina nedfisna manchesterbyxor och lägger handen på studenters lår, för att sedan skynda hem och stalka dom på fritiden
Citera
2023-09-10, 13:31
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Spelar ingen som helst roll för den psykiska ohälsan om förföljelsen olagligt rent juridiskt eller ej.
Karl har ju för böveln själv suttit och sagt i direktsändning att han inte sjukskrev sig för att han är sjuk.

Hans förra arbetsgivare, Stockholms universitet, tillät honom inte att arbeta kvar efter att han försökt mörda sin fru genom att elda upp henne. Någon borde granska hur det kommer sig att han fick det här uppdraget med rasist-kursen och sedan tillåts vara sjukskriven utan att vara sjuk.

Han är förstås helt otillräknelig. Det står klar vid en ytters rudimentär undersökning av karln.

• Han har erkänt hur han själv tappat kontrollen och misshandlat både barn och äldre kvinnor då han upplevt att dessa sagt något ”rasistiskt.”

(Något väldigt långt utanför vad ens andra vänsterautonomer tar sig för i offentligheten på dagtid.)
• Han är själv fälld för ofredande och förtal.
• Han är själv fälld för olaga hot.
• Han är själv fälld för mordbrand.

Kombinera denna våldsverkande mordbrännare med de ytterst starka rasistiska åsikter han bär samt med hans trauma från barndomen som är grogrunden för de rasistiska åsikterna han har med hans autism så har du en krutdurk som förr eller senare kommer explodera.

Han är förstås sjuk. Svårt sjuk. Men inte på grund av någon deltagare på en kurs.
Senast redigerad av Eponumos 2023-09-10 kl. 13:36.
Citera
2023-09-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Karl har ju för böveln själv suttit och sagt i direktsändning att han inte sjukskrev sig för att han är sjuk.
Har du en länk till detta?

Det jag hittar är detta:

Citat:
Nu har universitetsledningen vidtagit flera åtgärder. Tobias Hübinette är sedan ett par dagar sjukskriven, och har inte längre ansvar för kursen.
– Det är naturligtvis en väldigt stressande situation för Tobias, och vi har stöttat honom på allsköns sätt. Jag kan dock inte gå in på exakt vad vi har gjort, av sekretesskäl, säger prefekt Andreas Nyström.

Dessutom så ska nazisten ha sagt att han tänkt anmäla sig till alla hubinettes kurser.

Oro, stress och annan psykisk ohälsa är såklart legitima anledningar att sjukskriva sig.
Citera
2023-09-10, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Han hette Tobias Karlsson när han växte upp. Så Hübinette måste han ha gift sig till eller lagt sig till med på annat sätt.

Jag har inte haft nån koll på honom mer än att jag känt till hans avhandling, men den här händelsen (när jag nu tagit del av saker han skrivit, vad han dömts för, hur han själv skickat 2300 mail till myndigheter för att svartmåla en person vid sin tidigare brottslighet, osv osv) har fått mig att inse att han är mer än lovligt sinnessjuk, patetisk och enfaldig som en ko.

Idioten satt ju i TV4 och sa att han var tvungen att sjukskriva sig, inte för att han mådde dåligt utan för att han inte ville ha CP som deltagare på sin kurs. Han fattar inte ens alltså att han måste beskriva ohälsa som orsak till sjukskrivning.

Oj, heter han Karlsson hur i helvete kan jag missat det i alla dessa år. Tack 👍

Ja, han är obehaglig på hög nivå och dessutom farlig.

Jag tycker det är konstigt att han ändå inte vill ha med CP på lektionerna. Han kan nog inte övertyga CP så det har han nog gett upp. Att sprida till likasinnade är ju meningslöst utan det måste vara viktigt att ständigt nå ny publik, vilket han gör om han låter CP va med. Att sprida sina ideer om vita människor måste väl ändå va till hans fördel oavsett hur det sprids. Han måste ju tro att det han ska berätta är sanning och sprida sanningen måste vara viktigast. Hade jag varit i samma situation så hade jag låtit vem som helst vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in