2023-09-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Presentera bättre lösningar då. Men det kan tydligen inte ateisterna, eftersom psykiska ohälsan blir sämre, och det enda de klarar av att göra är hitta på nya genus.
Jag behöver inte presentera bättre lösningar bara för att jag ifrågasätter sitt fabulerande. I synnerhet när du inte läser eller tar åt dig vad andra skriver.
Citera
2023-09-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Jag behöver inte presentera bättre lösningar bara för att jag ifrågasätter sitt fabulerande. I synnerhet när du inte läser eller tar åt dig vad andra skriver.

Det är inte svårt. Peka på specifikt det påstående du vill tala om. Just nu försöker du bara få en egotripp.
Citera
2023-09-10, 10:21
Medlem
Citat:
Det är inte svårt. Peka på specifikt det påstående du vill tala om. Just nu försöker du bara få en egotripp.
Du projicerar vad du själv gör. Jag har redan bemött ditt BS men du slår ifrån dig och flyttar målet till något annat.
Citera
2023-09-10, 10:24
Medlem
Citat:
Du projicerar vad du själv gör. Jag har redan bemött ditt BS men du slår ifrån dig och flyttar målet till något annat.

Du slösar tid eftersom du inte refererar till något specifikt argument vilket gör det omöjligt att svara.
Citera
2023-09-10, 10:27
Medlem
Citat:
Du slösar tid eftersom du inte refererar till något specifikt argument vilket gör det omöjligt att svara.
Det har jag redan gjort. Jag har ett flertal gånger bemött det du skriver. Den som slösar tid är du. Det är omöjligt med en vettig diskussion med människor som är så bergfasta i sina övertygelser som du.
Citera
2023-09-10, 10:34
Medlem
Citat:
Det har jag redan gjort. Jag har ett flertal gånger bemött det du skriver. Den som slösar tid är du. Det är omöjligt med en vettig diskussion med människor som är så bergfasta i sina övertygelser som du.

Utav oss två är det du som inte har erkänt att alla oundvikligen bygger sina teorier och resonemang på antaganden.
Citera
2023-09-10, 10:36
Medlem
Citat:
Det har jag redan gjort.

Du sa att jag flyttade målstolpen och skrev något irrelevant genom att peka ut moderna samhällets växande psykiska ohälsa. Jag svarade att utilitarism mäter rätt och fel genom nytta, och att psykisk hälsa är ett giltigt sätt att mäta en situations nytta och livskvalité. Du har inte gett något svar på det, förutom "överlåt det åt experterna".
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-09-10 kl. 10:38.
Citera
2023-09-10, 10:36
Medlem
Citat:
Utav oss två är det du som inte har erkänt att alla oundvikligen bygger sina teorier och resonemang på antaganden.
Utav oss två så är det du som har svårast att hålla dig till din egen trådstart. Det finns givetvis olika mått av antaganden, men nyanser är inte din starka sida.
Citera
2023-09-10, 10:38
Medlem
Citat:
Du sa att jag flyttade målstolpen och skrev något irrelevant genom att peka ut moderna samhällets växande psykiska ohälsa. Jag svarade att utilitarism mäter rätt och fel genom nytta, och att psykisk hälsa är ett giltigt sätt att mäta en situations nytta och livskvalité. Du har inte gett något svar på det.
Självklart inte. För du fabulerar ju bara kring hur stor betydelse utilitarism har för samhället. Varför skulle någon bemöta rent nonsens?
Citera
2023-09-10, 10:42
Medlem
Citat:

"När det gäller användningen av grundsatserna skall du vara som en boxare, inte som en gladiator. Ty om den senare lägger ner sitt svärd och tar upp det igen har den förre alltid sin näve och behöver inte göra mer än att knyta den"

Vad har vi alltid? Vår attityd!

Jag fattar.
Citera
2023-09-10, 10:47
Medlem
Citat:
Självklart inte. För du fabulerar ju bara kring hur stor betydelse utilitarism har för samhället. Varför skulle någon bemöta rent nonsens?

Utveckla.Vilken annan etisk teori är dominant menar du?

Lite ironiskt hur ni ateister först upplyft utilitarismen till er största etiska teori, sen när man petar lite på den och frågar vad "nytta" och påpekar att dagens samhälle faktiskt har sämre nytta mätt med psykisk ohälsa så säger ni "utilitarism har ingen stor betydelse".
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-09-10 kl. 10:50.
Citera
2023-09-10, 10:48
Medlem
Citat:
Utveckla.
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto