2023-09-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxgirls
Fixa en fest på fredag , bjud hem massor av folk , på med musik på hög nivå och stoppa öronen fulla med öronproppar

så får han banka sej trött bäst han vill antingen slutar han eller så slutar det att männen i de vita rockarna hämtar han

Jag är inte typen som festar.
Citera
2023-09-10, 08:39
Medlem
Låter som det är dags för en riktig inflyttningsfest, hade en granne som klaga på allt så jag bjöd över henne också. Kom såklart inte.
Som tur var har jag och hade hyresvärdens barn runt om mig så dem gick i god för
Mig.

Sådär kan du inte ha det, du måste kunna leva.
Citera
2023-09-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 35902

Se det som en lösning med din granne , en utflyttningsfest för han

vad ni gör på din fest kvittar , spela monopol eller nått bara , medans musiken gör jobbet
Citera
2023-09-10, 08:41
Medlem
Citat:
Spelkväll med polarna? Knyppelkväll? Nu får du chansen och leva ut din innre dröm och lära dig linedance eller steppa 🥳
Citera
2023-09-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Låter som det är dags för en riktig inflyttningsfest, hade en granne som klaga på allt så jag bjöd över henne också. Kom såklart inte.
Som tur var har jag och hade hyresvärdens barn runt om mig så dem gick i god för
Mig.

Sådär kan du inte ha det, du måste kunna leva.

Hur gick hyresvärden i god för dig?

Hyresvärden är tyvärr oseriös.
Citera
2023-09-10, 08:49
Medlem
Citat:
Hur gick hyresvärden i god för dig?

Hyresvärden är tyvärr oseriös.

Hade bott där i ganska så många år med
Hyresvärdens barn som grannar så klagomålen stannade där.

Men tjejen var knäpp så hon hängde även ut mig på en anonym app, då gick 2 gamla grannar som hade bott i hennes lägenhet tidigare och pratade väl om mig.
Hon tyckte det var hemskt att jag alltid hälsade klagade på att jag som ungkarl hade olika kvinnor över osv.
Citera
2023-09-10, 08:53
Avslutad
Citat:
Grannen bankar i golvet vid minsta lilla ljud. Bokstavligen. Jag trippar på tå i mitt eget hem. Det här är ett rent helvete. Han har hållit på så här hela tiden. Vad göra åt detta? Vågar inte lämna klagomål av rädsla. Vill inte förvärra situationen.
Hur vet du att grannen är psykiskt sjuk?

Är det dessutom en gamling så är det ingen att vara rädd för. Gör ett försök och lev som vanligt i lägenheten och låt honom banka. Han kanske tröttnar när han märker att du inte bryr dig.
Citera
2023-09-10, 08:53
Bannlyst
Citat:
Grannen bankar i golvet vid minsta lilla ljud. Bokstavligen. Jag trippar på tå i mitt eget hem. Det här är ett rent helvete. Han har hållit på så här hela tiden. Vad göra åt detta? Vågar inte lämna klagomål av rädsla. Vill inte förvärra situationen.

Sluta vara så jävla konflikträdd och knacka på, tills du öppnar kakhålet får du skylla dig själv.
Sen är det jävligt svårt att avgöra om du trippar på äggskal, eller om du tycker att du trippar på äggskal, omöjligt att avgöra vad som är "rätt" här, ta ett snack eller lev ett liv i terror!
Citera
2023-09-10, 09:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja det är verkligen i dåligt stadie. Han är värre än nånsin.
Går du med skor som låter inne? Hade ett par som gick i trätofflor ovanför mig. Det var väldigt enerverande. Vissa är ljudkänsligare än andra dessutom.
Citera
2023-09-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Hur vet du att grannen är psykiskt sjuk?

Är det dessutom en gamling så är det ingen att vara rädd för. Gör ett försök och lev som vanligt i lägenheten och låt honom banka. Han kanske tröttnar när han märker att du inte bryr dig.

Tycker du att han beter sig friskt?

Det är en gubbe, men så gammal är han inte. Och han har ju uppenbarligen fysisk ork att banka konstant.

Han har hållit på i flera års tid. Jag har inte givit honom någon uppmärksamhet.
Citera
2023-09-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Går du med skor som låter inne? Hade ett par som gick i trätofflor ovanför mig. Det var väldigt enerverande. Vissa är ljudkänsligare än andra dessutom.

Nej. Lagen tar inte hänsyn till att någon är ljudkänslig.
Citera
2023-09-10, 09:11
Medlem
Är du ende grannen i huset, finns det inga andra lägenheter stollen bor bredvid.(upp,ner,höger,vänster)
Kan du fråga väldigt försiktigt andra i huset om dom blir störda.
-Tjena, vet du hur länge dom ska spika expanderbultar i huset.
--------
Tyvärr förstår inte stollar ironi, synd. Men man kan ha roligt ändå åt dom
Om du skulle åka bort nått dygn, lämna in lapp hos grannen om en framtida fest, det datumet.
Skriv att det kan bli högljutt och musik och spring, skriv ner ditt mobilnummer om någon vill nå dig.
Notera mobilnummer och klockslag om någon ringer på din resa, svara inte.
Dokumentera din resa noga på något vis , så du går fri, (du har ju inte vatt hemma)
Åk hem och studera läget i huset och grannen.

Efter det, testa att lämna in "festlapp" hos din granne, utan att på riktigt åka bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in