Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Det är väl farbror blå som kan få bort honom. Se till att du har rent på droger hemma, och så ringer du eller skickar in anonymt uppgifter de behöver för husrannsakan. Kom ihåg att lämna portkoden till dem, de kan behöva spana på honom. De vet ju redan vem han är, de har säkert koll också på honom. Men de kan behöva din info för att ha tillräcklig för att agera. Kör han bil? Bara tipsa om att han kör drogpåverkad/onykter också.
Som han håller på, blir du snart av med honom.
Ev hade du kunnat printa ut domarna och lagt dem anonymt i ordförandes brevlåda så att de får veta vad han är för typ. Det kan vara fler i huset som störs av honom.
Hur skickar man in anonyma uppgifter till polisen? Och vad skulle uppgifter som gjorde husrannsakan möjligt vara?
Citat:
Ursprungligen postat av
Temporary84
Skicka en lapp där du skriver som det är, att några av hans bekanta har ryckt i ditt dörrhandtag på kvällen och att det känns otryggt.
Annars ta det muntligt, bara säg att det är jobbigt.
Jag har varit på andra sidan stängslet.
Hade några fina grannar, men en dag märkte jag att dom var sura på mig,
Då hade en full jävla tjej jag känner börjat banka på deras fönster typ kl två på natten. 😬
Låter som faan där. 🥺
Det var enda gången dom var otrevliga mot mig, dagen efter alltså.
Men när jag förstod vad som hänt, läxade jag upp henne ordentligt.
Deras space är heligt. 🙏
Hon förstod det, och dom kände det, var så kul när dom verkligen började slappna av igen.
Fina grannar, saknar dom ibland. 😌
Värt ett försök
Citat:
Ursprungligen postat av
Full-Retard
Du kan klaga anonymt. Dock bör du städa upp i ditt eget liv så att säga om nån skulle få för sig att dessa skummissar skulle ha något samröre med dig.
Är du helt säker på att man kan klaga anonymt till bostadsrättföreningen eller polisen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Asb3rger1337
När han sågar. Säg att du hörde en kvinna skrika, eller att du kommer brandrök från våningen över. Eventuellt att de springer folk som köper droger.
Grejen är väl att styrelsen bör få reda på att det
är i bostadsrätten som den brottsliga verksamheten pågår kontinuerligt. Det skäl för uppsägning (Se 7 kap. 18 § Bostadsrättslagen).
( ta droger eller ha droger t.ex, eller såga cyklar)
Faktum är att om du inte kan ringa polisen är de inte synd om dig. Knarka i skogen.
Annars låter det sol du borde flytta.
Måste bostadsrättsföreningen berätta vem som klagat?