2022-10-30, 11:59
Medlem
Det enda du vill veta är egentligen om det är lagligt eller inte att lyssna på grannarna med utrustning, skriva ned vad som sägs och sedan publicera det på Flashback? Då kanske juridik forumet passar bättre?

Obehagligt att ha en granne som tjuvlyssnar och för anteckningar! Varför gör du inget vettigare med din tid?
Citera
2022-10-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Möblera om och ställ sängen mot en annan vägg!

Håll dig till ämnet.
Citera
2022-10-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag tror inte du tänker lyssna på vad de säger. Jag tror det är deras sovrum som ligger på andra sidan väggen från ditt och inte deras vardagsrum. De flesta moderna hyreshus brukar ha spegelvända lägenheter vägg i vägg. Du tänker garanterat lyssna på när de har sex. Tråden borde ligga under Parafilier istället för här.

Nej, eftersom jag sover i vardagsrummet då mina barn har sovrummen så är jag tämligen övertygad om att det är deras vardagsrum. Jag blir ruskigt äcklad av att höra andra ha sex så det hoppas jag verkligen slippa.
Håll dig till ämnet nu, eller sluta svara.
Citera
2022-10-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autsource
Håll dig till ämnet.
Ligg och lyssna istället då, om det gör dig lyckligare!
Citera
2022-10-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Kanske kan vara spännande en eller två gånger, men att lyssna på grannar som tjafsar är varken givande eller engagerande i längden.

Jag tror inte att det kommer bli en särskilt intressant lyssning, men eftersom jag är tvungen att ligga där och höra att de tjafsar så kan jag lika gärna eliminera irritationsmomentet att inte höra VAD de tjafsar om, och kanske dämpa min hjärtfrekvens en aning.
Citera
2022-10-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voizo
Det enda du vill veta är egentligen om det är lagligt eller inte att lyssna på grannarna med utrustning, skriva ned vad som sägs och sedan publicera det på Flashback? Då kanske juridik forumet passar bättre?

Obehagligt att ha en granne som tjuvlyssnar och för anteckningar! Varför gör du inget vettigare med din tid?

De vill ju att jag ska höra, annars hade de inte pratat så högt på nätterna trots att de vet om att det hörs in till mig och stör.
Jag hade gärna sovit på nätterna istället men det får jag inte - alltså tänker jag få ut något litet positivt genom att höra vad de säger så jag kan gotta mig åt deras fallerande relation.
Citera
2022-10-30, 12:17
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Är det olagligt att lyssna på grannarna med stetoskop? Är det olagligt att föra journal över deras samtal? Är det olagligt att dela med mig av deras samtal på Flashback?
Nej, vi lever inte i kommunistkina.

Det som kan vara brottsligt är om du sprider ut saker om någon som kan identifieras som är negativt på ett sätt som kan vara förtal, men du tänker väl inte skriva ut deras adress?

Kommer du skriva en logg i den här tråden eller ska man följa någon annan?

Jag har aldrig varit lite förundrad över folk som är mer intresserade av andras liv än sitt eget, så det ska bli spännande att se hur du beskriver de du valt ut som viktigare än dig själv.
Citera
2022-10-30, 12:17
Bannlyst
Skaffa ett fucking liv!

Låt mig gissa, du är en butthurt incel som aldrig har fått knulla och nu köper du stestoskop för att spionera på grannarna?

Stör de dig - knacka på och påtala problemet! Är du för feg, ring störningsjouren. Hjälper inte det så kontakta hyresvärden.

Eller skaffa dig ett eget bipolärt sliddjur du kan bråka med på nätterna.
Citera
2022-10-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Nej, vi lever inte i kommunistkina.

Det som kan vara brottsligt är om du sprider ut saker om någon som kan identifieras som är negativt på ett sätt som kan vara förtal, men du tänker väl inte skriva ut deras adress?

Kommer du skriva en logg i den här tråden eller ska man följa någon annan?

Jag har aldrig varit lite förundrad över folk som är mer intresserade av andras liv än sitt eget, så det ska bli spännande att se hur du beskriver de du valt ut som viktigare än dig själv.

Om det ens blir så pass intressanta lyssningar att det är värt att skriva om så blir det fingerade namn och jag är inte så dum att jag outar mig själv med adress. Kommer inte starta någon ny tråd utan blir det något som är värt att dela med mig av gör jag det i denna tråden.

Jag har skittråkigt liv så jag hoppas de är kul att lyssna på. Bäst hade naturligtvis varit om de vore tysta men jag kan iallafall eventuellt få NÅGON glädje av att bo här genom att lyssna.
Citera
2022-10-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Skaffa ett fucking liv!

Låt mig gissa, du är en butthurt incel som aldrig har fått knulla och nu köper du stestoskop för att spionera på grannarna?

Stör de dig - knacka på och påtala problemet! Är du för feg, ring störningsjouren. Hjälper inte det så kontakta hyresvärden.

Eller skaffa dig ett eget bipolärt sliddjur du kan bråka med på nätterna.

Det är inte mitt fel att du är för korkad för att kunna läsa en väldigt tydlig trådstart.
Citera
2022-10-30, 12:43
Medlem
Citat:
Jag ska inte sova med stetoskop.
Säg inte det, de kanske pratar om något jättetråkigt!

Du skulle ju kunna lyssna på vad de säger, och sedan göra egna efterforskningar om ämnet och komma med förslag på lösningar. Så författar du en prydlig liten rapport med förslag på åtgärder och lämnar i deras brevinkast några dagar senare. T ex om de bråkar om ifall de ska ha klinker eller plastmatta i badrummet så sammanställer du hjälpsamt för-och nackdelar med båda och utifrån hur de bor (betonghus, trästomme i äldre hus som rör sig), vilken ekonomi de ser ut att ha (dyra kläder, bil, Ikea eller Svenskt Tenn i fönstren?) gör du en rekommendation på lämplig lösning. Bråkar de om att svärmor hälsar på för ofta kan du sammanfatta psykologi mellan vuxna barn och föräldrar, yta i bostaden och hur mycket utrymme man behöver per person, bråkar de om ekonomin sammanställer du en lista på lågprisaffärer i området, billigare alternativ till deras hobbies eller pengaslukande aktiviteter de tar upp, allmän hushållsekonomi och spartips. Givetvis anonymt och med en hjälpsam ton. Hade jag råkat ut för det skulle åtminstone jag hållt käften i fortsättningen. Lycka till!

Att höra vad grannarna säger kan ju inte vara olagligt. Du behöver ju inte tala om att du vidtagit åtgärder för att höra extra bra. Att publicera känns mer tveksamt, men kan de inte identifieras kan det ju inte vara värre än att berätta att ens granne gjorde något annat dumt. Skämmer man ut dem med flit kan det kanske gå som förtal, men då ska det väl finnas en avsikt att utmåla någon som klandervärd, eller hur det nu står. Någon kan säkert det bättre.
Senast redigerad av Wildebeest 2022-10-30 kl. 12:48.
Citera
2022-10-30, 16:22
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Eftersom din granne har svårt för Svenska språket och inte verkar vilja bry sig då vederbörande spottar ned på din balkong så kontakta din hyresvärd istället.

Minns en granne med dåliga svenskkunskaper som fyllde sitt badkar med vatten och sedan släppte ut alltihop med ett redan stop i sitt avlopp. Började rinna ned i min lägenhet genom droppande i mitt tak. Gick ned och sa ifrån och fick till svar att allt skulle lösas när (hanset eget brodert) - (hans bror) kom hem !!!. Väntade inte så länge pga läkaget och ringde hyresvärden där vaktmästare kom direkt. Tydligen hade det inträffat fler saker i den lägenheten och dom blev senare vräkta vid för stor förstörelse.
Senast redigerad av Messerschmittzz 2022-10-30 kl. 16:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in