2023-09-05, 16:04
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja så är det ju, just detta är en väg jag aldrig testat så vet inte exakt vad som händer,

Will do!

Kommer inte hinna spela så mycket idag men första som hände när jag kom till lägret med tieflings
Känns som något som förmodligen händer i de flesta genomspelningar och rätt standard-grejer.

Edit: nu så. Det hände inte så mycket mer än att druiden var förvånad över att jag hade varit nere och sprungit i Undergrove. Den andra karaktären du nämnde sa inte så mycket alls. Mest bara något om firandet som hände.

Edit2: Och i groven med druiderna själva så var det nån som sa att jag inte ska tro att jag räddat dem, för det kommer minsann främlingar igen som kommer försöka igen! Tycker de flesta verkar glada att jag tog hand om goblinsen dock.
Senast redigerad av Nihenna 2023-09-05 kl. 16:59.
Citera
2023-09-05, 17:35
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Will do!

Kommer inte hinna spela så mycket idag men första som hände när jag kom till lägret med tieflings
Känns som något som förmodligen händer i de flesta genomspelningar och rätt standard-grejer.

Edit: nu så. Det hände inte så mycket mer än att druiden var förvånad över att jag hade varit nere och sprungit i Undergrove. Den andra karaktären du nämnde sa inte så mycket alls. Mest bara något om firandet som hände.

Edit2: Och i groven med druiderna själva så var det nån som sa att jag inte ska tro att jag räddat dem, för det kommer minsann främlingar igen som kommer försöka igen! Tycker de flesta verkar glada att jag tog hand om goblinsen dock.

Ah ok, som jag misstänkte. Om man går till druiderna först, så finns en hel del intriger där.

Ja festen i campet händer oavsett.
Citera
2023-09-05, 17:41
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ah ok, som jag misstänkte. Om man går till druiderna först, så finns en hel del intriger där.

Ja festen i campet händer oavsett.

I see!

Jag hittade en
Citera
2023-09-05, 17:55
Medlem
guderis avatar
Citat:
I see!

Jag hittade en

Citera
2023-09-05, 18:11
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Citera
2023-09-06, 19:43
Medlem
Nihennas avatar
Hur fasen tar man sig igenom haggans grotta, där det är en miljon gasmoln och explosiva saker?

Edit: Ok, listat ut att man kan
Senast redigerad av Nihenna 2023-09-06 kl. 19:49.
Citera
2023-09-06, 19:52
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Hur fasen tar man sig igenom haggans grotta, där det är en miljon gasmoln och explosiva saker?

Vad jag vet så finns det inget riktigt trick eller hemlighet där, utan det är bara jävligt jobbigt med alla fällor :/ I allmänhet brukar det funka "okej" med att man typ hoppar mellan de farliga områdena, spränger grejer framför sig, och bara försöker gå försiktigt och ha så mycket potions att man klarar av att heala sig om det går dåligt. Men det är ju liksom inte tänkt att man ska klara allting så himla enkelt heller, i många fall är det inte värt att ta sig igenom ett visst ställe förrns man är några levlar högre och har bättre möjlighet att klara situationen. Ingenting som säger att det alltid är värt att ta sig an varje hinder man stöter på, eller måste ta dom just när dom kommer.

Edit: Ahh såg din edit nu, fiffigt
Citera
2023-09-07, 10:15
Medlem
3767s avatar
Citat:

Det finns en trollformel som gör det mycket enkelt.

Alternativt kan du tanka skadan och bara springa igenom. Så länge du inte aktiverar fällor gör det inte så mycket.
Citera
2023-09-07, 17:48
Medlem
Blir att spela när det är en vettig rea!
Citera
2023-09-09, 21:53
Medlem
Nihennas avatar
Herrejävlar vilken skillnad på level 1-4 och sedan när man slår över på femman. Nu blev stridssystemet faktiskt roligt och intressant på riktigt, och inte frustrerande svårt som det kunde bli mellan 1-4 där det kändes som att fienderna hade ett gigantiskt övertag över en.

Älskar spelet hittills, men balansen på 1-4 och över känns verkligen skev Spelet var bra redan innan, men om stridssystemet kändes som typ 4/10 eller 5/10 innan så är det lätt 9/10 eller t.o.m mer nu. Verkligen turbaserade strider i världsklass.

Känns verkligen som att vissa tidiga fajter, såsom haggan och slavhandlarna i undergrove, "egentligen" är gjorda för att man är level 5 och högre, men risken är väldigt stor att man kommer dit på level 3 eller 4 och det tar frustrerande lång tid att ta sig igenom dem.
Citera
2023-09-11, 08:56
Medlem
pepsi haxs avatar
Gjorde en ny bard för att försöka gå igenom allt i spelet, märkte att det var en stor del av act 1 jag missat på tidigare gubbar.

fråga om en liten sak i området jag hittade.

Citera
2023-09-11, 10:29
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Gjorde en ny bard för att försöka gå igenom allt i spelet, märkte att det var en stor del av act 1 jag missat på tidigare gubbar.

fråga om en liten sak i området jag hittade.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in