Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Hur låter den här religionen?
Snart ska fruktansvärda saker hända på jorden, men vi troende ska först ryckas upp bland molnen och undkomma. Efter en lång tid av lidande på jorden kommer vi ner beväpnade med svärd och dräper alla icke-troende. Därefter dömes alla icke-troende att torteras i eviga tider utan nåd och barmhärtighet.
Är det en religion från Jesus eller från Satan? (Tips: Satan är en dråpare från begynnelsen och alla lögners fader.)
Ty då skall det bliva 'en stor vedermöda, vars like icke har förekommit allt ifrån världens begynnelse intill nu', ej heller någonsin skall förekomma. Och om den tiden icke bleve förkortad, så skulle intet kött bliva frälst; men för de utvaldas skull skall den tiden bliva förkortad. — Matteus 24:21-22
Men strax efter den tidens vedermöda skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken, och stjärnorna skola falla ifrån himmelen, och himmelens makter skola bäva. Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet. Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de skola församla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra. — Matteus 24:29-31
Och frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men icke hava makt att dräpa själen, utan frukten fastmer honom som har makt att förgöra både själ och kropp i Gehenna. — Matteus 10:28
Ni skall bli hatade av alla för mitt namns skull. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad. Matt 10:22
Du har bevarat ordet om min uthållighet, och därför skall jag bevara dig från prövningens stund, som skall komma över hela världen för att pröva jordens invånare. Upp 3:10
Den som tror sig ha kunskap har ännu inte fått den rätta kunskapen. 1Kor 8:2
Gud håller vad han lovar. Han ska rädda de som tror.
Detta är ett ord att lita på. Ty har vi dött med honom skall vi också leva med honom; härdar vi ut skall vi också härska med honom; förnekar vi honom skall han också förneka oss; är vi trolösa förblir han ändå trogen, för han kan inte förneka sig själv. 2Tim 2
Döm själv om din tro håller måttet.