2023-09-08, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan909
Om man kan se på dem värderna att jag tagit mer än vad jag ska
Ja, det går att se exakt hur mycket du har i kroppen om de vill leta efter de.
Exakt mätmetod har jag inte koll på.
Citera
2023-09-08, 17:47
Medlem
Men de är ingen drogscreen, mitt har ju hunnit försvinna ändå? De värderna jag undrar över på organan om man kan se att man tagit 120mg elvanse
Citera
2023-09-08, 20:57
Avslutad
Citat:
Men de är ingen drogscreen, mitt har ju hunnit försvinna ändå? De värderna jag undrar över på organan om man kan se att man tagit 120mg elvanse
Nej, de kan de inte göra.
Citera
2023-09-09, 23:14
Avslutad
Jag har i dagsläget 70 mg Elvanse och 10 mg Attentin. Jag är inne på att byta till enbart Elvanse då jag tycker Attentin är lite ojämn.
Vissa dagar är det svårt att tajma den.

I total mängd motsvarande allt de 95 mg Elvanse. Funderar dock lite hur jag ska lägga upp det hela för läkaren.
Jag skulle vilja ha Elvanse 60+40mg och därmed begär jag en ökning på 5 mg.
Känns ju lite som att det borde vara lätt att få till det då man självmant inte vill ha den ”farliga” Attentin som de flesta inte vill skriva ut.
Citera
2023-09-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingeling29
Hej
Jag tar 60mg elvanse om dagen, på recept. Senaste typ 6 veckorna har jag dock rusat på den ca 3 gånger per vecka. Rusdosen har då legat runt sammanlagt 200mg. Men nu har nått hänt, sedan en vecka är mina knäveck svullna och värker. Tillomed foten domnade av me stickningar o spred sig upp längs benet. Detta är mest på vänster sida, nojjar som fan. Ha ja nån blodpropp typ eller kan de va överansträngning då ja går mkt promenader?

Vet att detta nu var länge sedan men jag går igenom samma sak du beskriver. Domnar i händer och fötter. Smärtor i tinningen och ont i vänster ben. Håller på att bli tokig.

Hur mår du idag?

Har du fått några svar?
Citera
2023-09-12, 19:35
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TukoSalamanka
Vet att detta nu var länge sedan men jag går igenom samma sak du beskriver. Domnar i händer och fötter. Smärtor i tinningen och ont i vänster ben. Håller på att bli tokig.

Hur mår du idag?

Har du fått några svar?

Det låter inte särskilt bra. Jag hade ringt sjukvårdsupplysningen på en gång om jag var du.
Citera
2023-09-13, 10:04
Medlem
Tja någon som vet när dom billigare varianterna kommer?
Citera
2023-09-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoftigahenkrik
Ogillar seriöst folk som missbrukar medicin när det finns så många "laglydiga" som mig själv som tar allt genom läkarens rekommendationer och försöker få ihop vardagen med barn och relationer och allt vad det heter.

Får mig att tro att dessa individer inte ens har en diagnos utan bara utnyttjar systemet för att få ett rus.

Att inte följa läkarens rekommendationer med att ta 1-2 tabletter dagligen kommer endast göra att du själv får lida i slutet då din medicin inte räcker till hela månaden.

Ogillar seriöst folk som väljer att skriva extremt fördomsfulla, självgoda och okunniga inlägg på Flashback, trots att de uppenbarligen inte ägnat en enda sekund av sitt liv åt att sätta sig i ämnet de skriver om, där de framför tesen att ”andra bara utnyttjar systemet” medan de själva ”försöker få ihop vardagen”.

Får mig att tro att dessa individer inte ens är intresserade av kunskap utan bara utnyttjar sin magkänsla för att det framstår som mer bekvämt för dem att behålla sin gamla lata och självgoda bild av världen.
Senast redigerad av Endstation 2023-09-14 kl. 19:07.
Citera
2023-09-14, 20:03
Medlem
Kan Elvanse hjälpa mot depression?
Citera
2023-09-15, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Kan Elvanse hjälpa mot depression?

Om din depression yttrar sig på det sätt att du saknar dopamin, ja. Det är inte ovanligt att vuxna som fått adhd-diagnos har haft långvariga problem med depression som man självmedicinerat med alkohol eller droger. Om dina symtom är att du inte orkar göra saker som du förr tyckte var väldigt skoj så kan elvanse förmodligen hjälpa dig genom att öka dopaminet.
Citera
2023-09-15, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endstation
Ogillar seriöst folk som väljer att skriva extremt fördomsfulla, självgoda och okunniga inlägg på Flashback, trots att de uppenbarligen inte ägnat en enda sekund av sitt liv åt att sätta sig i ämnet de skriver om, där de framför tesen att ”andra bara utnyttjar systemet” medan de själva ”försöker få ihop vardagen”.

Får mig att tro att dessa individer inte ens är intresserade av kunskap utan bara utnyttjar sin magkänsla för att det framstår som mer bekvämt för dem att behålla sin gamla lata och självgoda bild av världen.

Missförstå mig rätt. Jag är endast irriterad pga att så många som utnyttjar systemet försvårar min situation. Ty dom har gjort så att man måste ta bevakade pissprov årligen.
Citera
2023-09-15, 17:51
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Jag tar elvanse, syns det på kissprov om man tagit mer? låt oss säga 120mg, än vad man ska hålla sig inom max 70mg
Alltså vet att man kan se upp till 70mg, men finns det en ytterligare box som visar mer än 70. Är orolig de ska synas på måndag att jag tagit mer än 70

Såg att gränsen är 500 µg/l = 0,5mg/l hur många mg motsvarar det
Ja, det går att mäta halten om provet skickas på en kiral analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in