Citat:
Ursprungligen postat av
hockex
Känns som man är med ett barn mentalt, man tröttnar rätt fort på den biten
Är de barn mentalt i åldern 18-25 så lär de aldrig mogna. Tänk att i den åldern är intelligensen som högst, många har påbörjat en universitetsutbildning och redan vid 25-26 har många en master.
Konstig liknelse kanske men Einstein var 25-26 år 1905 under hans "mirakelår". Inte var han ett barn mentalt och sen tjoff vid 25 så blev han smartast i världen.
Yngre tjejer har mer energi, mindre bagage, är oftast kåtare, fräschare, ser bättre ut, är mer äventyrliga, lättsammare och har en annan vibe än bittra kärringar.
Därmed inte sagt att jag går efter yngre. Jag kan tänka mig tjejer 15 år yngre och 3-4 år äldre än mig. Inom det spannet handlar det om hur vi klickar.
Det äldre tjejer har är utbildning, jobb, är inte lika sökande, inte lika osäkra, mer bestämda, har sett och upplevt mer, är samma generation vilket skapar en slags gemenskap.
Men kvinnans jobb/utbildning är ju bara relevant för män som tjänar dåligt. Har man bra ekonomi behöver man inte välja en äldre kvinna för att få ekonomin att gå ihop.