2023-09-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Vliket dravel, om jag får välja så föredrar jag en ung kvinnas kropp 20-35 år framför en 50 + årig kropp kom inte och säg att du kan konkurrera med det för då är du patetisk och jag är 60 bast och vet vad jag vill ha inte en surkärring i alla fall.
Jag är för det första inte 50+ och för det andra är min kropp i bättre form än majoriteten av unga kvinnor jag möter om vi räknar bort små tonårsflickor. De flesta är överviktiga idag. Eller en majoritet.

Sedan så möter jag ständigt fula män som är under min nivå. Majoriteten av männen i mitt grannskap kan ju bara drömma om att få en lika fräsch kvinna som mig och eftersom de inte kan uppvisar de dålig attityd då de inbillar sig precis som er att fula män har ett skit med attraktiva kvinnor att göra.

Du är en sådan man 30+ som är bitter för att ni inte får kvinnor likt mig. Jag är en glad och positiv kvinna som ger otroligt mycket kärlek etc men jag har hellre en ung man några nätter och umgås med innan jag går vidare än någon man mer fitta än vad jag har mellan benen som fullständigt skriker se mig, hör mig . Haha. Patetiska småskitar.

Ingen vill ha er. Ingen bryr sig om fula gubbar. Det är humor på hög nivå att ni tror att ni någonsin har högre sexuellt värde än var vilken kvinna som helst har.

https://m.youtube.com/watch?v=0hCX2Z0U66U&pp=ygURZnVsYSBndWJiYXIgdWdnbGE %3D

Förövrigt så kommer jag givetvis att lägga ner mer engagemang, diet etcetera för att komma i bättre form. När jag är 50+ vill jag självklart fortsätta kunna ragga upp en 25 åring för en natt. Om några år kommer jag också fixa lite men jag har studerat så gick inte igenom på att lägga mig under kniven och börja småfixa men jag vill poängtera att det inte ha delar om de här dåliga attityder som ni män uppvisar utan om att jag vill vara mitt bästa jag och att jag ändå älskar att åldras. Jag vill göra det fint bara. Inte för dig, utan för mig. Du duger inte för mig. Jag prioriterar några kassa dejter med en ung fräsch man än en gubbjävel med flint, mage och som egentligen behöver stryk.
Senast redigerad av Nollkollfame 2023-09-06 kl. 15:05.
Citera
2023-09-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Jag är för det första inte 50+ och för det andra är min kropp i bättre form än majoriteten av unga kvinnor jag möter om vi räknar bort små tonårsflickor. De flesta är överviktiga idag. Eller en majoritet.

Sedan så möter jag ständigt fula män som är under min nivå. Majoriteten av männen i mitt grannskap kan ju bara drömma om att få en lika fräsch kvinna som mig och eftersom de inte kan uppvisar de dålig attityd då de inbillar sig precis som er att fula män har ett skit med attraktiva kvinnor att göra.

Du är en sådan man 30+ som är bitter för att ni inte får kvinnor likt mig. Jag är en glad och positiv kvinna som ger otroligt mycket kärlek etc men jag har hellre en ung man några nätter och umgås med innan jag går vidare än någon man mer fitta än vad jag har mellan benen som fullständigt skriker se mig, hör mig . Haha. Patetiska småskitar.

Ingen vill ha er. Ingen bryr sig om fula gubbar. Det är humor på hög nivå att ni tror att ni någonsin har högre sexuellt värde än var vilken kvinna som helst har.

https://m.youtube.com/watch?v=0hCX2Z0U66U&pp=ygURZnVsYSBndWJiYXIgdWdnbGE %3D

Förövrigt så kommer jag givetvis att lägga ner mer engagemang, diet etcetera för att komma i bättre form. När jag är 50+ vill jag självklart fortsätta kunna ragga upp en 25 åring för en natt. Om några år kommer jag också fixa lite men jag har studerat så gick inte igenom på att lägga mig under kniven och börja småfixa men jag vill poängtera att det inte ha delar om de här dåliga attityder som ni män uppvisar utan om att jag vill vara mitt bästa jag och att jag ändå älskar att åldras. Jag vill göra det fint bara. Inte för dig, utan för mig. Du duger inte för mig. Jag prioriterar några kassa dejter med en ung fräsch man än en gubbjävel med flint, mage och som egentligen behöver stryk.

Oj, tycker så synd om dig som inte får uppleva genuin kärlek och värme tillsammans med någon som älskar dig. Att hoppa från person till person bara för sex tär på själen... det är inte något som håller i längden, du kommer inte att leva lyckligt... jag har själv varit i samma sits, men hittat hem... det är så mycket bättre.
Citera
2023-09-06, 16:07
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Äldre snubbar är helt enkelt bättre på allt. Old is gold. Yngre brudar fattar det men inte idioter som du och det är ju lönlöst att försöka förklara..
Citera
2023-09-06, 16:46
Medlem
GertBennys avatar
Nej det tycker jag inte. Jag hade gärna varit ihop med en 20 åring om jag kunde. Och många 20 åringar vill antagligen vara ihop med mig med.
Citera
2023-09-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
Oj, tycker så synd om dig som inte får uppleva genuin kärlek och värme tillsammans med någon som älskar dig. Att hoppa från person till person bara för sex tär på själen... det är inte något som håller i längden, du kommer inte att leva lyckligt... jag har själv varit i samma sits, men hittat hem... det är så mycket bättre.
Jag hoppar inte från person till person men jag lämnar när jag är missnöjd. Dvs jag har inte sex till höger och vänster då jag ratar majoriteten. Det krävs lite mer än ett yttre för att attrahera mig.

Givetvis är genuin kärlek och värme bättre men jag är inte attraherad av dåliga män och absolut inte åldrande män med taskig attityd.

Förövrigt är jag lycklig och glad. Att leva singel gör mig inte olycklig. Finns många kvinnor som är allt annat än lyckliga i relationer.

Bra att du funnit den som matchar dig 🥰
Citera
2023-09-06, 18:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Visa mig den statistiken eftersom vetenskap visar att kvinnor dras till män omkring 2-4 år äldre än dem medan män dras till större glapp både äldre som yngre i högre utsträckning.

Majoriteten av 20-åriga män kanske inte riktigt väcker ens sexlust när man är medelålders nej men medelålders män kan absolut inte konkurrera när de är 40-50 med män som är 25-35. De flesta män omkring 35 ser värre ut än vad jag gör som äldre även om jag har dragit på mig en del rynkor och sanningen är att jag börjar titta mer på äldre män för att jag gillar mitt eget ansikte och åldrande. Mitt åldrande ansikte hör inte ihop med en 25-åring. En fin självinsikt majoriteten män saknar.

Sedan finns det absolut män omkring 20 som är attraktiva. Saken är att de är färre pga att de utvecklas långsammare i ansiktet. Inte alla men många. Och då blir en halvfull 20-25 årig man en riktig snygging jämför mot han som är 40+. För det är egentligen de pojkigare eller mer söta som inte ser bra ut vid 20. Majoriteten män är dock inte söta som unga vuxna.

Majoriteten unga tjejer/kvinnor anser att äldre medelålders män är gubbar precis som vi kvinnor är kärringar. Ta dig i kragen och landa på fötterna. Det är på tiden.
Ja, vi har ju faktiskt facit när det gäller Sverige:
Bland alla Sveriges olikkönade par 2022 var mannen i genomsnitt 2,5 år äldre än kvinnan
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2022/varierande-aldersskillnader-bland-svenska-hjartan/
Det är så verkligheten ser ut. De flesta av oss har en partner som är jämngammal med oss. Stora åldersskillnaden är ovanliga och därmed avvikande. Oavsett vad den manliga flashbackeliten tycker.

Visst är många unga män snygga med fantastiska kroppar, men jag väljer ändå äldre älskare eftersom de ger mer njutning. De är inte längre duracellkaniner utan mer sofistikerade. T.o.m. en impotent man kan vara en fantastisk älskare om han vet vad han gör.

En annan sak är om man lever tillsammans. Då tar tyvärr åldersskillnaden till sist ut sin rätt om den är stor.
Citera
2023-09-06, 19:00
Bannlyst
Näe. Helt rätt faktiskt. Som ung man var det sexigt ung man på 20/kvinna på 58. Det som är tvärtom är också eggande: medelålders man som pumpar kvinna som kanske fortfarande är tonåring. "Förbjudet sex" är bra sex.
Citera
2023-09-06, 19:15
Medlem
2 år snart, hon 24 jag 42. Det bara blev så, var helt säker på att hennes päron skulle avsluta det hela, övre medelklass.

Jag lider lite varje dag tror jag, men aldrig haft en bättre livspartner om man ser till totalen. Hade nog nära samma åsikt som TS innan (aldrig tänkt nåt vidare på det förr), men det funkar svinbra. Hon är som en rolig polare likaväl som kvinnan i mitt liv.

Hon kommer från stabil bakgrund och har bra jobb. Hade det inte varit för det så hade jag varit mer nojjig för sugar-situation.

Problemen jag internt slåss med är såklart osäkerheten, nåt jag aldrig behövt brösta innan. För att inte tala om åldersnoja. Eller känslan av att ’nu har jag ingen rätt att bli gammal längre”.

Men som sagt, på totalen är det det bästa jag haft.
Senast redigerad av jacky-blair 2023-09-06 kl. 19:22.
Citera
2023-09-06, 19:32
Medlem
See inga problem med det. Har väl sedan jag "mognade" lite sent alltid haft flickvänner runt samma ålder och även om det gått 10 år+ så upplever jag ett större intresse från många yngre (även äldre men de väljs bort för att jag helst vill ha familj och barn) och de tjejer jag matchat med eller tagit kontakt i vardagen kan nog sägas vara betydligt fagrare än de som var intresserade av mig innan. (har iofs i regel varit kvinnorna som tagit initiativet och då främst när jag inte varit singel)

Hade jag varit intresserad av caaual sex och ligga runt så har det funnits gott om möjligheter, särskilt 18-21 åringar hörde av sig sist jag använde OLD och nu valde jag inte bort dem pga deras ålder utan just för att det var uppenbart att de (förståeligt i så ung ålder) inte hade långsiktiga intuitionener.

Har egentligen aldrig varit särskilt populär men märker att kvinnor i samtliga åldrar varit mer intresserade efter jag blev 30.

Återigen för att undvika missförstånd, anledningen att jag daterar yngre (5-10år i nuvarande relation), är egentligen mest då jag helst vill ha barn, inte att 30+ kvinnorna inte varit attraktiva även om visst, många yngre har varit väldigt attraktiva men, det är ju inte som att skönhet består så det är egentligen inte något jag prioriterar särskilt högt.

Vad som skulle vara fel förstod jag inte riktigt, det är inte precis något tvång involverat och när det gällt de yngsta har det alltid varit de som sökt kontakten och inte jag.

Någon blev rätt, besviken när jag klargjorde att jag enbart sökte långsiktigt, hon verkade som en fin tjej men var väl runt 19 så jag förstod att det inte var vad hon sökte.

Får väl se hur det blir om jag åter blir singel och ger mig ut i djungeln, det är dessutom lätt att lura sig själv att man är populärare än man är när manr upptagen för, ja inte vet jag hur men betydligt fler har alltid visat intresse när jag varit upptagen även om de inte vetat det.
Citera
2023-09-06, 19:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacky-blair
2 år snart, hon 24 jag 42. Det bara blev så, var helt säker på att hennes päron skulle avsluta det hela, övre medelklass.

Jag lider lite varje dag tror jag, men aldrig haft en bättre livspartner om man ser till totalen. Hade nog nära samma åsikt som TS innan (aldrig tänkt nåt vidare på det förr), men det funkar svinbra. Hon är som en rolig polare likaväl som kvinnan i mitt liv.

Hon kommer från stabil bakgrund och har bra jobb. Hade det inte varit för det så hade jag varit mer nojjig för sugar-situation.

Problemen jag internt slåss med är såklart osäkerheten, nåt jag aldrig behövt brösta innan. För att inte tala om åldersnoja. Eller känslan av att ’nu har jag ingen rätt att bli gammal längre”.

Men som sagt, på totalen är det det bästa jag haft.
Grattis till att du hittat rätt!
Hur ser du på er framtid? Tänker att hon är mitt i livet när du går i pension.
Citera
2023-09-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, vi har ju faktiskt facit när det gäller Sverige:
Bland alla Sveriges olikkönade par 2022 var mannen i genomsnitt 2,5 år äldre än kvinnan
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2022/varierande-aldersskillnader-bland-svenska-hjartan/
Det är så verkligheten ser ut. De flesta av oss har en partner som är jämngammal med oss. Stora åldersskillnaden är ovanliga och därmed avvikande. Oavsett vad den manliga flashbackeliten tycker.

Visst är många unga män snygga med fantastiska kroppar, men jag väljer ändå äldre älskare eftersom de ger mer njutning. De är inte längre duracellkaniner utan mer sofistikerade. T.o.m. en impotent man kan vara en fantastisk älskare om han vet vad han gör.

En annan sak är om man lever tillsammans. Då tar tyvärr åldersskillnaden till sist ut sin rätt om den är stor.
Ja. Alla jag har attraherats av sexuellt i mitt liv direkt dvs, har varit 2-4 år äldre än mig. Men männen vill inte höra sådant. De vill inte veta att de när de närmar sig trettio generellt är gubbar för de flesta tonåringar.

Jag håller inte med om att yngre män är duracellkaniner och osofistikerade. De sämsta männen är de som redan är fullprogrammerade av tidigare partners och det har inte med ålder att göra utan att de upplever att det som fungerat på enstaka är instruktioner och då blir du bemött som en fjärrkontroll.

Större åldersskillnader tror jag blivit mer vanligt men det är fortfarande väldigt annorlunda. Sexistiska människor oavsett kön vill inte inse att människor föredrar de jämnåriga.

Håller med till 💯 om att man inte direkt ser en gemensam framtid med någon som är mycket yngre. Dock har faktiskt min mamma en partner som hon träffade när han var 22 och då är rätt mycket yngre än vad jag är, så det händer. För bägge könen.

Men personligen så känns det bra att åldras. Sitter och kollar på olika kvinnor jag skulle vilja teckna av (om jag blir bra nog på att rita). Marianne Faithful, Sinead O'Connor, Joan Baez. När de är äldre. Janis Joplin går ju inte om man inte använder sig av tekniken kring hur hon hade sett ut. Alltså vi har en sådan tur som åldras idag i en tid då vi både kan fixa oss men samtidigt kräver utrymme och vägrar leva i den där skitvärlden då kvinnor var slut och passé efter 30.

Jag känner verkligen för att istället ha en massa olika klädstilar. Mer sofistikerade kanske och mer bohemiska. Ha långt grått hår. Leva till fullo. Men problemet är inte min ålder då utan att de flesta män inte kan följa med på den resan av att utvecklas vidare sent i livet. De är varken poetiska, litterära, intellektuella eller skapande så jag förstår att det sticker för dem att somliga av oss vill leva som fria medan de drömmer om att fånga en 20-åring.

Forskning visar även att det är män som inte klarar av krav, gränssättningar etc som dejtar yngre eftersom de är lättare att manipulera. Så om de inte dejtar av kärlek bör de tala med mindre bokstäver. Vi kvinnor mp bli rynkiga men även fårorna i huvudet har fått sin tid.
Citera
2023-09-06, 22:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja. Alla jag har attraherats av sexuellt i mitt liv direkt dvs, har varit 2-4 år äldre än mig. Men männen vill inte höra sådant. De vill inte veta att de när de närmar sig trettio generellt är gubbar för de flesta tonåringar.

Jag håller inte med om att yngre män är duracellkaniner och osofistikerade. De sämsta männen är de som redan är fullprogrammerade av tidigare partners och det har inte med ålder att göra utan att de upplever att det som fungerat på enstaka är instruktioner och då blir du bemött som en fjärrkontroll.

Större åldersskillnader tror jag blivit mer vanligt men det är fortfarande väldigt annorlunda. Sexistiska människor oavsett kön vill inte inse att människor föredrar de jämnåriga.

Håller med till 💯 om att man inte direkt ser en gemensam framtid med någon som är mycket yngre. Dock har faktiskt min mamma en partner som hon träffade när han var 22 och då är rätt mycket yngre än vad jag är, så det händer. För bägge könen.

Men personligen så känns det bra att åldras. Sitter och kollar på olika kvinnor jag skulle vilja teckna av (om jag blir bra nog på att rita). Marianne Faithful, Sinead O'Connor, Joan Baez. När de är äldre. Janis Joplin går ju inte om man inte använder sig av tekniken kring hur hon hade sett ut. Alltså vi har en sådan tur som åldras idag i en tid då vi både kan fixa oss men samtidigt kräver utrymme och vägrar leva i den där skitvärlden då kvinnor var slut och passé efter 30.

Jag känner verkligen för att istället ha en massa olika klädstilar. Mer sofistikerade kanske och mer bohemiska. Ha långt grått hår. Leva till fullo. Men problemet är inte min ålder då utan att de flesta män inte kan följa med på den resan av att utvecklas vidare sent i livet. De är varken poetiska, litterära, intellektuella eller skapande så jag förstår att det sticker för dem att somliga av oss vill leva som fria medan de drömmer om att fånga en 20-åring.

Forskning visar även att det är män som inte klarar av krav, gränssättningar etc som dejtar yngre eftersom de är lättare att manipulera. Så om de inte dejtar av kärlek bör de tala med mindre bokstäver. Vi kvinnor mp bli rynkiga men även fårorna i huvudet har fått sin tid.
Ålder i sig är ingen garanti för att mannen är en mer sofistikerad älskare. Jag har också träffat på mannen med fjärrkontrollen 🤣. Vad jag menar är att i bästa fall blir mannen mindre fokuserad på sin egen njutning och mer intresserad av att ge njutning. Somliga har det i sig från början, men inte alla. Nånstans efter 50 tycks det ske något skifte, även om det bara är min erfarenhet.

Ett annat skäl att bara dejta yngre är rädslan för att åldras. Hålla fast vid illusionen att man fortfarande är ung så länge det bara går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in