2023-09-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni sett det senaste som cirkulerar på sociala medier? Ett filmklipp har spridits där en kvinna med östasiatiskt ursprung stjäl en basketboll från ett par 14-åriga killar på Östermalms idrottsplats. Hon förolämpar dem dessutom verbalt på ett mycket obehagligt sätt.

Kvinnan har kopplingar till Regeringskansliet. Hon nämns som "grafisk formgivare" åt Regeringskansliet på Google. Hon bor i överklassområdet Gärdet bredvid Östermalm och hade en inkomst på en halv miljon kronor förra året från sitt arbete åt regeringen.

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende, särskilt från någon som har en koppling till regeringen? (Ber mod flytta om tråden hamnat fel)

https://www.youtube.com/watch?v=PMFZ3CqY2-Q
https://nordfront.se/regeringskines-i-basketbollskandal-pa-ostermalm
https://www.expressen.se/nyheter/kvinnans-han-mot-barnen-fula-ackliga-killar/
Kopplingen till regeringen verkar inte direkt solklar. Om man säger så . . . .
Citera
2023-09-06, 14:01
Medlem
Gridiots avatar
ÄÄ det är Stockholm, drogisar, psykfall och fyllon överallt. Ungarna kommer lära sig hur de kan hantera dem.
Citera
2023-09-06, 14:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Men är ni friska i huvudet? Vad i helvete har hennes asiatiska ursprung med något att göra? Vet inte vem hon är men skulle gissa på adopterad från Korea? Pratar svenska som en infödd, framgångsrik karriär.

Hon har hamnat i bråk med några ungdomar pga saker som hände innan ena parten började filma. Hon framstår som väldigt otrevlig där, men vet vi vad som föregick det hela? Jag har kallat folk på stan värre saker än hon säger, och hade man tagit det ur sitt sammanhang hade man lätt kunnat framställa mig som ett monster.

Fattar att ni tänder på two minutes hate, men lämna er sunkiga rasanalys utanför det iaf.

Nu var det en annan debattör som lyfte fram hennes ursprung och möjliga rasism som orsak. Jag skrev att rasismen mot svenskar är ett problem, men att det troligen inte handlar om detta i det här fallet.

Hon har ett utländskt efternamn. Kanske är hennes föräldrar av österländsk bakgrund men gett henne ett svensktklingande förnamn, kanske är hon adopterad men varit gift med en utländsk man och fått namnet därifrån, kanske är hon adopterad men valt att byta till ett namn som kommer från hennes födelsekultur. Hur som helsk oavsett detta så spelar det ju ingen roll här om hon är adopterad eller inte.

Hur pass framgångsrik hon är vet jag inte. Grafisk formgivare med en lön på 33.000 efter skatt är väl ingen höjdarposition direkt.

Ja vi vet inte hela bakgrunden till konflikten.

Om du oprovocerat har kallat folk för värre saker på stan bör du nog ta dig en riktig funderar på hur du beter dig bland folk.

Nej jag hatar definitivt inte den kvinnan, jag har i flera inlägg menat att hon kanske har stött på personliga problem som gjort att hon lätt förlorar humöret.

Detta är Flashback, då är det mer eller mindre obligatoriskt att föra fram en kritisk rasanalys i varje tråd oavsett vad den handlar om.
Senast redigerad av DeValera 2023-09-06 kl. 14:17.
Citera
2023-09-06, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Ja det mesta tyder ju på någon form av påverkan. Man tar sig inte till en tjänst på regeringskansliet om man är lågbegåvad och är man inte lågbegåvad så slutar man att snacka när kameran är påslagen.

Min vän, det viktigaste är kontakter för tjänster av den digniteten. Trust me.

Jag tror mer på att något är sönder i hennes privatliv (t ex en relation, föräldrar som nyligen gått bort etc etc).

Och om jag får vara lite småfräck o spekulera vilt så tycker jag att denna Karen verkar lite småkåt och mycket sugen på ett nyp (hårda tag då)...
Citera
2023-09-06, 14:40
Avslutad
Citat:
Hon har hamnat i bråk med några ungdomar pga saker som hände innan ena parten började filma. Hon framstår som väldigt otrevlig där, men vet vi vad som föregick det hela? Jag har kallat folk på stan värre saker än hon säger, och hade man tagit det ur sitt sammanhang hade man lätt kunnat framställa mig som ett monster.

Det där vet du ju ingenting om du inte var där utan att något skulle hänt innan som berättigar detta beteende är enbart hittepå tills bevis plockats fram!

Att du har kallat folk på stan för såna här saker säger mer om dig än om nåt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
.

Hon har ett utländskt efternamn. Kanske är hennes föräldrar av österländsk bakgrund men gett henne ett svensktklingande förnamn, kanske är hon adopterad men varit gift med en utländsk man och fått namnet därifrån, kanske är hon adopterad men valt att byta till ett namn som kommer från hennes födelsekultur. Hur som helsk oavsett detta så spelar det ju ingen roll här om hon är adopterad eller inte.

Hon hette Hansson innan, Woon har hon tagit senare.

Jag är säker på att hon är adopterad hit som liten vilket med minst 50 år i landet och rent svenskt språk gör henne lika svensk som vem som helst i min bok.
Citera
2023-09-06, 14:50
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Jag menar att kvinnas beteende kan vara en trend. Har själv fått onda blickar av invandrare.

Och en invandrad kvinna kan aldrig ha en livskris?
Citera
2023-09-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni sett det senaste som cirkulerar på sociala medier? Ett filmklipp har spridits där en kvinna med östasiatiskt ursprung stjäl en basketboll från ett par 14-åriga killar på Östermalms idrottsplats. Hon förolämpar dem dessutom verbalt på ett mycket obehagligt sätt.[/url]

Vad har dessa killar gjort för att provocera fram detta? Ingen gör något oprovocerat.
Citera
2023-09-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljus2000
Vad har dessa killar gjort för att provocera fram detta? Ingen gör något oprovocerat.

Om du inte sovit under en sten sista fem åren, så borde du veta att nätet är fullt av Karens som totalt tappat det.
Citera
2023-09-06, 15:14
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag tror inte hon är rasist även om hon kalla dom 2 svenska barnen fula. Adopterade är ju svenskar och det är klart att dom som är adopterade kanske känner att dom inte hör hemma här men överlag är dom som vilken svensk som helst även om dom inte är det till utseendet.

Nej, man blir inte svensk bara för att en svensk familj adopterat ett barn från Korea, Kina, Colombia eller Afrika. Vi svenskar är ett distinkt folkslag och vi skiljer oss från, om ändock inte speciellt nämnvärt, från tyskar och holländare.

Adopterade skiljer sig även från oss svenskar i och med att de mår så dåligt och tar livet av sig i högre utsträckning:

"I Sverige finns cirka 60 000 personer som är adopterade från andra länder. Det gör oss till det land i världen som arrangerat flest adoptioner sett till befolkningsmängd. Suicidrisken för utlandsadopterade är kraftigt förhöjd jämfört med normalpopulationen, vilket är påvisat i flera svenska studier [1-3], där den relativa riskökningen anges till mellan 2,33 och 3,6. Risken är också signifikant högre för ätstörning, tvångs- och ångestsyndrom, slutenvård för alkohol- och narkotikamissbruk och suicidförsök hos utlandsadopterade än i normalpopulationen"

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/04/suicid-bland-utlandsadopterade-en-ignorerad-tragedi/

"Internationellt adopterade söker mer psykiatrisk vård och löper dubbelt så stor risk att ta sitt liv jämfört med inrikes födda. Det visar en ny rapport som Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd (MFoF) beställt."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rapport-visar-att-internationellt-adopterade-mar-samre-an-infodda-svenskar

Citat:
Tobias Hubinette, han skiljer sig ordentligt från resten av dom adopterade och det har han bevisat väldigt många gånger, han är ju rasist mot svenskar 100 ggr om. Det finns ingen som hatar svenskar så mycket som honom, det sjuka är att han får skattepengar att fortsätta sitt hat. Slå barn har han inga problem att göra.

Ja, han är verkligen ett praktsvin. Han försökte tända eld på en lägenhet som tillhörde hans ex-flickvän genom att spruta in tändvätska genom brevlådeinkastet. Osäker på om han lyckades sätta eld på vätskan eller ej men han är ytterst debil och får nu sprida sin rasism mot oss svenskar från ett universitet.
Citera
2023-09-06, 15:45
Medlem
Citat:
Men är ni friska i huvudet? Vad i helvete har hennes asiatiska ursprung med något att göra? Vet inte vem hon är men skulle gissa på adopterad från Korea? Pratar svenska som en infödd, framgångsrik karriär.

Fattar att ni tänder på two minutes hate, men lämna er sunkiga rasanalys utanför det iaf.
Mata inte rasisterna.

Om du dock inte har social kompetens nog för att se att hon beter sig jävligt dåligt mot barnen får det såklart stå för dig och att du beter dig ännu sämre mot barn på gatan rättfärdigar inte hennes beteende.

Att arbeta i och vara en del av ett korrupt system kan inte vara enkelt för psyket.
Senast redigerad av smultronkungen2 2023-09-06 kl. 15:49.
Citera
2023-09-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Nej, man blir inte svensk bara för att en svensk familj adopterat ett barn från Korea, Kina, Colombia eller Afrika. Vi svenskar är ett distinkt folkslag och vi skiljer oss från, om ändock inte speciellt nämnvärt, från tyskar och holländare.

Adopterade skiljer sig även från oss svenskar i och med att de mår så dåligt och tar livet av sig i högre utsträckning:

"I Sverige finns cirka 60 000 personer som är adopterade från andra länder. Det gör oss till det land i världen som arrangerat flest adoptioner sett till befolkningsmängd. Suicidrisken för utlandsadopterade är kraftigt förhöjd jämfört med normalpopulationen, vilket är påvisat i flera svenska studier [1-3], där den relativa riskökningen anges till mellan 2,33 och 3,6. Risken är också signifikant högre för ätstörning, tvångs- och ångestsyndrom, slutenvård för alkohol- och narkotikamissbruk och suicidförsök hos utlandsadopterade än i normalpopulationen"

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/04/suicid-bland-utlandsadopterade-en-ignorerad-tragedi/

"Internationellt adopterade söker mer psykiatrisk vård och löper dubbelt så stor risk att ta sitt liv jämfört med inrikes födda. Det visar en ny rapport som Myndigheten för familjerätt och föräldraskapsstöd (MFoF) beställt."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rapport-visar-att-internationellt-adopterade-mar-samre-an-infodda-svenskar

Ja, han är verkligen ett praktsvin. Han försökte tända eld på en lägenhet som tillhörde hans ex-flickvän genom att spruta in tändvätska genom brevlådeinkastet. Osäker på om han lyckades sätta eld på vätskan eller ej men han är ytterst debil och får nu sprida sin rasism mot oss svenskar från ett universitet.

Håller inte med dig. Adopterade i mina ögon är svenskar, dom har allt utan utseendet. Dom har inget beteende från sina biologiska föräldrar. Dom är mer svenskar än svenskar i många fall.

Sen att dom mår dåligt i större utsträckning, har ju inte med att dom är svenskar till sättet. Dom kommer ju alltid må dåligt över att sina föräldrar av olika anledningar adoptera bort dom. Dom tvivlar på vilka dom är och vart dom tillhör i många fall, kan jag tänka mig. En del blev ju till och med stulna på 70 talet.

Sen är det klart att det finns många adopterade som är som Tobias Hubinette som bygger upp ett hat mot Svenskar och vita människor. Eller kanske inte nödvändigtvis gått så långt men att dom anser att dom inte är svenskar finns det säkert, trots att dom har vart här sen barn och har en svensk uppväxt.

Vad som förvånar mig med den sjuka människan Tobias är att det finns svenskar med uppenbart självhat som uppmuntra hans rasistiska beteende och är villiga att ge han skattepengar för hans sjuka studier. Han ger ut lektioner på universitet nivå, det där är sjukt om något, trots hans bakgrund samt innehåll.

Men tillbaka till till den sjuka kvinnan. Just nu så har vi inget mer att gå på förutom att hon har ett märkligt beteende, något som inte har med hennes etniska bakgrund att göra.
Dom barnen kanske påminde om dom svenskar som mobbade henne under hennes uppväxt och hon ville hämnas.
Citera
2023-09-06, 15:51
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Trodde det var Tobias Hubinette som bytt kön.

Eller flyttat upp aschlet till ansiktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in