Citat:
Ursprungligen postat av
AjdeAna
Men är ni friska i huvudet? Vad i helvete har hennes asiatiska ursprung med något att göra? Vet inte vem hon är men skulle gissa på adopterad från Korea? Pratar svenska som en infödd, framgångsrik karriär.
Hon har hamnat i bråk med några ungdomar pga saker som hände innan ena parten började filma. Hon framstår som väldigt otrevlig där, men vet vi vad som föregick det hela? Jag har kallat folk på stan värre saker än hon säger, och hade man tagit det ur sitt sammanhang hade man lätt kunnat framställa mig som ett monster.
Fattar att ni tänder på two minutes hate, men lämna er sunkiga rasanalys utanför det iaf.
Nu var det en annan debattör som lyfte fram hennes ursprung och möjliga rasism som orsak. Jag skrev att rasismen mot svenskar är ett problem, men att det troligen inte handlar om detta i det här fallet.
Hon har ett utländskt efternamn. Kanske är hennes föräldrar av österländsk bakgrund men gett henne ett svensktklingande förnamn, kanske är hon adopterad men varit gift med en utländsk man och fått namnet därifrån, kanske är hon adopterad men valt att byta till ett namn som kommer från hennes födelsekultur. Hur som helsk oavsett detta så spelar det ju ingen roll här om hon är adopterad eller inte.
Hur pass framgångsrik hon är vet jag inte. Grafisk formgivare med en lön på 33.000 efter skatt är väl ingen höjdarposition direkt.
Ja vi vet inte hela bakgrunden till konflikten.
Om du oprovocerat har kallat folk för värre saker på stan bör du nog ta dig en riktig funderar på hur du beter dig bland folk.
Nej jag hatar definitivt inte den kvinnan, jag har i flera inlägg menat att hon kanske har stött på personliga problem som gjort att hon lätt förlorar humöret.
Detta är Flashback, då är det mer eller mindre obligatoriskt att föra fram en kritisk rasanalys i varje tråd oavsett vad den handlar om.