2023-09-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remington Steel
Jack Werner pratade om "katapulteras". Vad är det? Hittar han på egna ord? Vilket jävla mongo han är.

Det är ett vedertaget begrepp, hört det i flertalet andra sammanhang.
Citera
2023-09-06, 21:35
Medlem
Hon kände sig tydligen väldigt bekväm och trygg med att förolämpa kränka nedvärdera Svenska väluppfostrade barn.

Hade hon gjort samma sak med vänsterns kelgrisar Ahmed och Hussein så hade hon nu legat med gipspaket på intensiven och en sköterska med ett våldtäktskit samt se fram emot begravningen av sin lemlästade hund.
Citera
2023-09-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Personlighetsstörning utan tvekan.

Helt klart. Om filmklippet föregicks av en tidigare interaktion - varför berättade hon inte vad det var? Hade hennes hund hittat basketbollen och killarna snodde den? Vad var den tidigare interaktion/bråket som gjorde att hennes hund hade rätt till bollen? Var orsakade hennes vredesutbrott?

Om hon kan förklara sitt orationella beteende med att hon mått dåligt en längre tid p g a sorg kan en av killarna hävda att han mår jättedåligt p g a dåligt självförtroende och utseendehets?

Hade kvinnan inte haft en personlighetsstörning hade hon dels förklarat den tidigare interaktionen eller sagt ”my very bad, jag betedde mig som ett as och ber verkligen om ursäkt”. Tycker att det är tveksamt om SVT funderat över möjligheten att kvinnan har någon form av personlighetsstörning och att det kanske inte hjälper henne att göra intervjun.
Citera
2023-09-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remington Steel
Jack Werner pratade om "katapulteras". Vad är det? Hittar han på egna ord? Vilket jävla mongo han är.

Det är debatt. Håll käften. Ungefär som M mot S i debatt. Annars blir ungefär som en debatt med S+S där man bara säger "håller med".
Citera
2023-09-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att betraktas som ful, snål och äcklig har sannolikt drivit barn och vuxna till självmord.

Är det synd om kvinnan menar du?

Jag tror inte heller ungdomarna mår bra av att detta fått så stor uppmärksamhet, skaffa er någon meningsfull sysselsättning istället för att rasera folks liv.
Citera
2023-09-06, 21:39
Medlem
Bluffsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Killen som filmade sa att han inte skulle lägga ut filmen på nätet, ändå gjorde han det. Han har förlorat sin heder.
Nu bor vi ett land som faktiskt inte vill ha hederskultur så därför behöver vi inte stå för vårt ord.
Citera
2023-09-06, 21:39
Medlem
Hon var faktiskt riktigt ful själv. Har hon fått nobben av dom? Låter som rejäl avundsjuka. Kineser är så himla patetiska. Att prata pengar och förolämpa folk genom att påstå att de är fattiga, säger otroligt mycket om hur dom är.
Citera
2023-09-06, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluffsmurfen
Nu bor vi ett land som faktiskt inte vill ha hederskultur så därför behöver vi inte stå för vårt ord.
Du kan uppenbarligen ingenting om vikingarna.
Citera
2023-09-06, 21:41
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Tro du att ifall det var en vit medelålders man som betett sig likadant mot några arabungar att Jack Werner stått i TV och klagat på publiceringen?

Tror du man ens reflekterat en sekund över att man gjort en nyhet av det i Aktuellt?

Tror du den vite medelålders mannen hade fått ett snyftreportage?
En vit äldre kvinna kunde utan problem hängas ut av Expressen för att.hon visade ogillande mot tiggande zigenare.
https://imgur.io/hCjO8mK?r
"Årets bild" tyckte dåvarande chefredaktören, och ville snoka reda.på.vem kvinnan var.
Citat:
Då – när Expressen är i Alvik – kommer kvinnan på bilden och ger David det långa fingret och säger ”…att vi borde skicka hem dem”.

Stark scen, kan man konstatera, och en bra bild av hur rumänska romer kan bli behandlade här i Sverige. Men: är det rimligt att visa ett foto som visar den föraktfulla kvinnan i en inte så smickrande dager?

Jag tycker ändå det. Fattigdom, hemlöshet, tiggeri… det är allvarliga samhällsproblem, och inte blir rumänernas situation bättre av den attityd som de ibland tvingas möta till och med i offentliga miljöer.
https://web.archive.org/web/20190830154434/https://www.expressen.se/blogg/thomasmattsson/2014/01/kvinnan-som-ger-tiggaren-fingret/?preview=true&preview_id=12070&preview_nonce=c4d70 5c70a
Citera
2023-09-06, 21:42
Medlem
Lifestealers avatar
helt rätt gjort av kvinnan
Citera
2023-09-06, 21:44
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
helt rätt gjort av kvinnan
Vad är det hon har gjort rätt?
Citera
2023-09-06, 21:46
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
I ett sms skriver hon:

”Jag har sett klippet. Jag vill verkligen be om ursäkt för mitt beteende. Jag ångrar det djupt och önskar att klippet inte får mer spridning.”
Hahaha, det enda hon ångrar är att klippet fått spridning. Såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in