2023-09-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Du borde ta och läsa vad jag skriver din äggskalle. Han har blivit kontaktad av krigsskepp under deras antarktisk resa, kolla igenom deras videos..
Ja och vad skrev jag, du borde skaffa glasögon, han blev utsatt för en rättstvist efter sin resa där.

Du borde gå tillbaka till din mammas källa själv.

Fast är det konstigt när man måste söka tillstånd för en sådan resa?
Menar du att jorden blir platt för att man begår brott?

Du är så fjantig att du borde läggas över knät och smiskas med en niosvansad katt 😂
Citera
2023-09-04, 10:17
Medlem
Citat:
Men självklart kan jag se att vi rör oss och eftersom att planet accelerar fram till den hastigheten som den befinner sig i så. Samt att balanssinnet påverkas därav kan man få sk motion sickness så jo vissa känner av hastigheter och rörelser bättre än andra.

Nej ni har inte bevisat ett smack någonstans med startrails eller något annat för den delen heller.

Nej, ditt fjantiga rövhål, du känner inte av hastighet, men du får gärna bevisa att just du av alla plattfittor kan detta. Jag är 100% säker på att du kommer misslyckas med det beviset 😂
Citera
2023-09-04, 10:18
Medlem
Citat:
Du kan posta upp den simulationen på youtube sen posta det här så får vi se vad det är då, det ska alltså vara en fullgod simulation där jorden snurrar samt åker framåt, plus att du ska kunna gå ner likt google earth street view så man observerar de startrails som ska skapas utifrån vårat perspektiv här också. Lycka till.

Fast hur vet du att en sådan simulation är korrekt?
Du har ju huvudet upp i röva på dina plattjordsfittor, så hur vet du hur det ska vara?
Citera
2023-09-04, 11:13
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Har inte tid att svara på alla frågor.

Stjärnhimlen är för stor för att man ska kunna se hela bilden. Självklart kan man inte se saker som faller utanför våran egna utsiktspunkt. Samma sak gäller polaris från södra delen. så nej man kan inte se allt bara för det är en plattjord. Våran syn är begränsad.

Varför har du inte tid att svara på just den frågan men hinner hänga här 24/7 med massa annat trams. Svara nu annars kan du dra.
Citera
2023-09-04, 11:37
Medlem
Citat:
Har inte tid att svara på alla frågor.

Stjärnhimlen är för stor för att man ska kunna se hela bilden. Självklart kan man inte se saker som faller utanför våran egna utsiktspunkt.

Vad är "våran utsiktspunkt" och vad är det som hindrar ljuset att nå våra ögon?

Citat:
... Våran syn är begränsad.

Är den? På vilket sätt begränsar ögonen vår förmåga att se solen? Och varför gör ögonen så att det ser ut som om solen succesivt försvinner ned under horisonten?

https://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/261/26148980.jpg

Och med tanke på att ovan är ett fotografi så har tydligen även kameror denna "begränsning". Förklara.

Citat:
... Samma sak gäller polaris från södra delen...

Fast du blundar för det riktigt spännande med observationen av Polaris. Nämligen att den står lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad. Vilket är en direkt falsifiering av FE.
https://3.bp.blogspot.com/-WMGQex04oAQ/VtDfwXoY63I/AAAAAAAAAmA/WS1YEXIrr1g/s1600/where%2BPolaris%2Bat.png
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-09-04 kl. 11:41.
Citera
2023-09-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ja för att man måste bara förstå hur det fungerar utan att förstå logiken bakom det. Det är helt ologiskt.
Det spelar ingen roll hur långsamt eller snabbt vi skulle röra oss, när vi snurrar och vobblar hade det märkts av i stjärnbilden och i den startrailen vi ser idag hänger inte ihop med teorin om en snurrande/ vobblande glob.
När du konfronteras med södra korset och avstånden söder om ekvatorn, så börjar du som alla andra flatheads, genast att prata om ett snurrande/vobblande klot. Det sker helt automatiskt, och det är för att du och Eric och Flat Earth Dave inte har något svar.

Citat:
Polstjärnan har alltid varit fixerad medans de andra stjärnorna rör sig runt den och kommer alltid att vara. Och inga oregelbundna rörelser märks av i startrailen vilket vi annars hade märkt om vi skulle snurrat och vobblat samtidigt.

Jorden är fixerad och stjärnhimlen roterar runt oss, det kan vem som helst se om du går ut och studerar stjärnhimlen själv. Där har du ditt riktiga EMPIRIKSA BEVIS.
Polaris är fixerad, det stämmer ungefär, men har du glömt att du själv skrev:
Himla valvet är det som rör sig, södra korset är som polstjärnan fixerad på himlavalvet och rör sig inte. medans alla andra stjärnor rör sig runt den.

Kan du berätta för oss var på den platta jorden man kan se sydkorset och stjärnorna som rör sig runt det?
Citera
2023-09-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Har du varit och tittat med kikare nu prata jag inte om fisheye byt inte ämne.
Har du varit på observatorium och kollat på planeterna
Gör det och kom tillbaka i tråden när du gjort det.

1973 blue marble är taget med hasselbladskamera så där gick det inte med dina skitsaker om fisheye.

Finns foto på jorden taget från 1950 och framåt inte bara Nasa har tagit foton utan alla rymdstyrelser i varje land som varit i rymden och på månen.

Och även austronaturna har tagit med sina egna kameror så lägg ner det med fish eye bara ett på hitt från plattisar när ni inte har nåt annat att säga.

Varför tar du inte och fixar ett kort på denna platta jord själv har inte funnits på över 70 år.
Men det finns miljoner kort videos på jorden

Jag har sett filmer med heliumballonger och stridsplan varit uppe i rymdens atmosfär och sett krökningen så lägg ner det också

Plattisar har fått erbjudande att åka med i stridsplan som visar krökningen men dem vägrade.

Svara på dem frågorna

Jag förklarade för dig varför det är en krökning och det är av en sk fisheye lins. Som du inte ens vet vad det är för något. Du är bara tramsig.
Nej det finns inte miljoner kort eller videos på jorden, alla dem är bara photoshoppade komposit bilder skapade av någon konstnär.

Visa bevis eller så är du bara tyst. Visa några klipp från en heliumballong eller stridsflygplan som visar en rund jord då? Du är oerhört tramsig.
Citera
2023-09-04, 16:25
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Jag förklarade för dig varför det är en krökning och det är av en sk fisheye lins. Som du inte ens vet vad det är för något. Du är bara tramsig.
Nej det finns inte miljoner kort eller videos på jorden, alla dem är bara photoshoppade komposit bilder skapade av någon konstnär.

Visa bevis eller så är du bara tyst. Visa några klipp från en heliumballong eller stridsflygplan som visar en rund jord då? Du är oerhört tramsig.

Här dagsfärska foton och film från ESAs senaste vädersatellit MTG-I1

https://www.esa.int/Applications/Observing_the_Earth/Meteorological_missions/meteosat_third_generation/New_weather_satellite_reveals_spectacular_images_o f_Earth
Citera
2023-09-04, 16:31
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Skrev att jag inte har tid att svara på alla tramsiga frågor. Du kan dra härifrån om du inte kommer med något vettigt.
Varför är frågan tramsig? Så mycket som du har tid att hänga här så är det nog ingen som tror på att du inte skulle ha tid. Orsaken är snarare att du inte kan svara på frågan.
Citera
2023-09-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Här dagsfärska foton och film från ESAs senaste vädersatellit MTG-I1

https://www.esa.int/Applications/Observing_the_Earth/Meteorological_missions/meteosat_third_generation/New_weather_satellite_reveals_spectacular_images_o f_Earth

Det där är inget om är dagsfärskt det är samma bild som har postats sedan 70 talet fast i färg, men ser att bilden är fabricerad, inget äkta med den alls ju. Jag skulle kunna göra något liknande i photoshop och säga att det är en dagsfärskbild från en vädersatellit också.
Citera
2023-09-04, 16:41
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Det där är inget om är dagsfärskt det är samma bild som har postats sedan 70 talet fast i färg, men ser att bilden är fabricerad, inget äkta med den alls ju. Jag skulle kunna göra något liknande i photoshop och säga att det är en dagsfärskbild från en vädersatellit också.

Nej det är inte bilder från 70-talet. Satellitens syfte är att fotografera vädret som understöd till metrologer. Alltså den fotar jorden hela tiden och man kan se på vädret att bilderna stämmer. Om det är ett moln på bilder över där du bor så kan du lätt verifiera det henom att bara titta upp.
Citera
2023-09-04, 16:48
Medlem
Citat:
Och vips så nu vill du byta ämne från Jarle andehoy, eller har du tagit reda på faktan kring det och insett hur fel du hade eller? Eller var det bara helt enkelt inte intressant för dig längre?
Jag byter inte ämne. Jag har skrivit långt fler inlägg om Söderkorset än om Jarle Andhøy, och jag har ställt frågor till dig och andra gång på gång utan att få svar. Jag förstår det, eftersom södra korset är ett väldigt obehagligt ämne för dig och Flat Earth Dave och alla andra flatheads. De försvinner eller byter ämne varje gång det dyker upp. Tyvärr är du inget undantag.

Jarle Andhøy har aldrig suttit i fängelse, men det är sant att han har fått böter. Jag känner bara till en gång som han och båten har gripits utanför Chile, men det var inte vid Antarktis. Jag har bara ditt och Erics ord om att han har blivit angripen av krigsfartyg i Antarktis, och jag förstår att du inte vill dokumentera ytterligare om det är sant. Det är okej. Söderkorset och den platta jorden är mycket viktigare än Jarle Andhøys liv och hans bravader. I bekant FE-stil stavar du hans efternamn fel, men det är nog inte så viktigt. För övrigt vet Andhøy att jorden är rund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in