2023-09-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Du har förbrukat dina chanser först och främst för att du inte vet hur man diskuterar vettigt.
och det är nu du skriver "Det är för att du inte kan svara gottcha" hahah

Du kanske ska gå och lära dig en bättre diskussionsteknik så kanske jag svarar dig sen någon gång.

Så hur förklarar du Polstjärnans vinkel över horisonten?
Citera
2023-09-04, 00:21
Medlem
Citat:
Är du någon sorts bot eller läste du inte vad jag skrev? Du har förbrukat dina chanser till diskussion med mig, gå och läs på lite om diskussionsteknik så kanske jag svarar dig senare om du har tur.

Hur förklarar du gyrokompassens funktion?
Citera
2023-09-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så hur förklarar du Polstjärnans vinkel över horisonten?
Radera denna
Senast redigerad av Eagle5555 2023-09-04 kl. 00:31. Anledning: Ta bort
Citera
2023-09-04, 00:30
Medlem
Citat:

Oavsett om det är 80km/h eller 800/900 km/h kontinuerligt så känner det inre örat av framåt rörelse ändå.

Varför i hela världen då? Vid en konstant hastighet så är krafterna som påverkar örat noll. Det finns inget att känna av.
Citera
2023-09-04, 00:30
Medlem
Nu såg jag bilder från rymdstationen och den visade jordens krökning med länder och sen såg man månen i bakgrunden.

Har du varit och kollat med kikare på våra andra planeter och gått till ett observatorium och kollat på planeterna i vårat solsystem
Sen har vi ju blue marble och alla andra kort taget från månen och rymdstationen och från sateliter
Citera
2023-09-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Nu såg jag bilder från rymdstationen och den visade jordens krökning med länder och sen såg man månen i bakgrunden.

Har du varit och kollat med kikare på våra andra planeter och gått till ett observatorium och kolla på planeterna i vårat solsystem

Sen är inte nasa den mest tillförlitliga källan heller.

Har du hört talas om en fisheye lens? För det är det Nasa använder sig av när dom har tagit sina bilder, det gör så att horisontella linjer böjer sig, och dessa bilder är inget bevis på jordens krökning. Däremot har det postats bilder här redan där privat personer har använt sig av heliumballonger där man tydligt ser att globens horisont alltid förblir rak, och den böjer sig aldrig. Horisonten är alltid rak i ögonnivå oavsett hur långt upp du åker.
Detta är ett empiriskt bevis ni också kan göra om ni vill.

Jag har sagt det ett flertal gånger här i tråden redan.
Citera
2023-09-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Varför i hela världen då? Vid en konstant hastighet så är krafterna som påverkar örat noll. Det finns inget att känna av.

Du är sjukt jävla pinsam just nu, har förklarat för dig att du har förbrukat dina chanser att diskutera med mig men ändå så försöker du med dina frågor, hur patetisk är du egentligen?
Citera
2023-09-04, 00:47
Bannlyst
Jag tror att denna teori är en konspiration inom en konspiration. Iscensatt av spioner. Så att konspirationsteorier ska flytta fokus mot nåt löjligt och falskt istället för mot deep state i till exempel USA, där ljusskygga grupper styr i mörkret för att driva på invandring, sprider degeneration med mera. Attackerar det sunda folket genom masspropaganda som woke och "pk" och degeneration likt knappast ens babylon sätt förut. Och dessa ljuskygga grupper beriker sig på det också.
Citera
2023-09-04, 00:50
Avslutad
Eventuellt men högst troligen inte.
Citera
2023-09-04, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Jag tror att denna teori är en konspiration inom en konspiration. Iscensatt av spioner. Så att konspirationsteorier ska flytta fokus mot nåt löjligt och falskt istället för mot deep state i till exempel USA, där ljusskygga grupper styr i mörkret för att driva på invandring, sprider degeneration med mera. Attackerar det sunda folket genom masspropaganda som woke och "pk" och degeneration likt knappast ens babylon sätt förut. Och dessa ljuskygga grupper beriker sig på det också.

Att det finns en konspiration inom konspirationen stämmer delvis, det finns redan en organisation som säger att dom är seriösa inom flat earth medans dom själva försöker förlöjliga allt inom FE och sprider en väldigt massa oseriös desinformation där det finns en kant man kan trilla av osv, och att dom andra planeterna är runda medans jorden är platt, komplett skitsnack med andra ord.

Själva flat earth är en riktig teori där man har ifrågasatt globen så mycket att det inte finns något kvar där och man har då insett att den snurrande globen inte är något annat än en statligt subventionerad teori vi har blivit matade med. Riktig vetenskap är Empirisk vetenskap och den stödjer inte glob teorin.
Riktig Empirisk vetenskap har mer eller mindre blivit utbytt av scientism, en sorts religion istället tråkigt nog.
Och de som är seriösa inom det menar att vi lever i en annan kosmologi än den som har förmedlats till oss av staten och auktoriteter.

Den "nya" jorden är bra mycket mer intressant än den snurrande globen vilket är en tråkig teori . sök tex på "nos confunden map: Terra infinita" Finns även ett youtube klipp där en person går igenom kartan.
Citera
2023-09-04, 01:52
Medlem
Citat:
Sen är inte nasa den mest tillförlitliga källan heller.

Har du hört talas om en fisheye lens? För det är det Nasa använder sig av när dom har tagit sina bilder, det gör så att horisontella linjer böjer sig, och dessa bilder är inget bevis på jordens krökning. Däremot har det postats bilder här redan där privat personer har använt sig av heliumballonger där man tydligt ser att globens horisont alltid förblir rak, och den böjer sig aldrig. Horisonten är alltid rak i ögonnivå oavsett hur långt upp du åker.
Detta är ett empiriskt bevis ni också kan göra om ni vill.
Jag har sett jordens krökning med fish eye också så lägg ner det svara på frågorna istället.

Jag har sagt det ett flertal gånger här i tråden redan.
Har du varit och tittat med kikare nu prata jag inte om fisheye byt inte ämne.
Har du varit på observatorium och kollat på planeterna
Gör det och kom tillbaka i tråden när du gjort det.

1973 blue marble är taget med hasselbladskamera så där gick det inte med dina skitsaker om fisheye.

Finns foto på jorden taget från 1950 och framåt inte bara Nasa har tagit foton utan alla rymdstyrelser i varje land som varit i rymden och på månen.

Och även austronaturna har tagit med sina egna kameror så lägg ner det med fish eye bara ett på hitt från plattisar när ni inte har nåt annat att säga.

Varför tar du inte och fixar ett kort på denna platta jord själv har inte funnits på över 70 år.
Men det finns miljoner kort videos på jorden

Jag har sett filmer med heliumballonger och stridsplan varit uppe i rymdens atmosfär och sett krökningen så lägg ner det också

Plattisar har fått erbjudande att åka med i stridsplan som visar krökningen men dem vägrade.

Svara på dem frågorna
Senast redigerad av Eagle5555 2023-09-04 kl. 02:32.
Citera
2023-09-04, 09:40
Medlem
Citat:
... Själva flat earth är en riktig teori där man har ifrågasatt globen så mycket att det inte finns något kvar ...

Fast det där blir ju inte sant bara för att du enfaldigt upprepar det om och om igen. I själva verket är det ju precis tvärtom, du kan inte nämna en enda sak som talar emot en sfärisk jord.
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-09-04 kl. 10:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in